„Ryanair“ smūgis Lietuvai: skrydžių iš Kauno mažės?

Pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ antradienį pranešė ketvirtadaliu planuojanti sumažinti veiklą savo Kauno bazėje. Esą tai bus padaryta po to, kai Lietuvos susisiekimo ministerija atsisakė reaguoti į „Ryanair“ pasiūlymus dėl Kauno ir naujos Vilniaus bazės plėtros.

Pasigedo Vyriausybės susidomėjimo

„Ryanair“ teigia, kad Lietuva nesusidomėjo bendrovės pasiūlymu kasmet papildomai pervežti 500 000 keleivių per Kauno ir Vilniaus oro uostus. Anot bendrovės, tai būtų parėmę 500 darbo vietų ir mūsų šalies ekonomikai atnešę iki 50 mln. eurų.

„Gaila, vis dėlto Lietuvos vyriausybė atsisakė įsitraukti į diskusijas, ir „Ryanair" nebeliko jokio kito pasirinkimo, tik sumažinti savo veiklą Kauno bazėje 25 proc.“, – pranešė bendrovė. Tai planuojama padaryti nuo šių metų lapkričio 1 d.

„Tai yra liūdna diena Lietuvos turizmui ir aviacijai. „Ryanair“ atidarė savo Kauno bazę 2010 metais su Vyriausybės parama, bet, deja, jų susidomėjimas Kauno ir Vilniaus plėtra dingo“, – sakė bendrovės Viešųjų ryšių skyriaus vadovas Robin Kiely.

Bendrovės pranešime teigiama, kad į „Ryanair“ plūsta pasiūlymai iš kitų ES oro uostų, todėl bus ieškoma naujų partnerių.

„Dabar perkelsime transportą į kitas žemesnių kainų vietoves su labiau patikimais partneriais negu Kaunas ir Vilnius“, – paskelbė bendrovė.

Kaune neliks tik vieno skrydžio?

Elina Hakkarainen, „Ryanair“ Šiaurės Europos ir Baltijos šalių pardavimų ir rinkodaros vadovė, konkrečių atsakymų dėl atsisakomų skrydžių nepateikė.

„Mūsų pozicija išdėstyta išplatintame pareiškime. Nenorėčiau plačiau komentuoti. Kokių skrydžių neteks Kaunas? Neįvardinsiu, nes dar patys nesame dėl to apsisprendę, nes atliekame skaičiavimus. Galiu patvirtinti, kad jų sumažės ketvirtadaliu, palyginti su praėjusio rudens skrydžių tinkleliu“, – portalui kaunodiena.lt sakė „Ryanair“ atstovė.

Jei tikėti jos žodžiais, baugiai skambantis pareiškimas, kad oro uosto veikla bus mažinama ketvirtadaliu, gali reikšti, jog ateinantį rudenį Kaune neliks vieno šios bendrovės skrydžio, kadangi pernai žiemos sezonu „Ryanair“ iš Kauno skraidino į keturis oro uostus – Bristolį, Dubliną, Frankfurtą-Hahną bei Stanstedą.

Nesutinka sudaryti išskirtines sąlygas

Susiekimo ministro Rimanto Sinkevičius atstovas spaudai Ričardas Slapšys tvirtino, kad bendrovės „Ryanair“ pareiškimas dėl veiklos apribojimo – ne naujiena ministerijai.

„Tokį pareiškimą vertiname kaip jų nuomonę. Tikrai negalime sutikti su teiginiais, kad Susisiekimo ministerija atsisako reaguoti į jų teikiamus pasiūlymus dėl Kauno ir Vilniaus bazių augimo. Su jais nuolat susitinkame ir diskutuojame, sveikiname jų norus plėstis, tačiau atsižvelgiant į ES teisę negalime daryti išskirtinių sąlygų vienam vežėjui. Šiai bendrovei ir taip rodomas pakankamas didelis dėmesys kaip vienai didžiausių vežėjų Lietuvoje“, – sakė ministro patarėjas.

Jo teigimu, „Ryanair“ pageidauja didesnių nuolaidų nei jos pagrindinė konkurentė didžiausiame Lietuvoje tarptautiniame Vilniaus oro uoste – tokia pati pigių skrydžių bendrovė „Wizz Air“, tačiau tokių norų ministerija negali išpildyti. Vis dėlto R. Slapšys patikino, kad diskusijos su airių bendrove ir toliau bus tęsiamos.

„Šių kompanijų negalime dotuoti, taip pat negalime sau leisti dirbti nuostolingai. Kiek realus grasinimas sumažinti ketvirtadaliu Kauno oro uosto bazės veiklą? Reiktų žvelgti objektyviau – pažiūrėkime, nuo kada jie tą veiklą žada sumažinti. Tai žadama padaryti nuo lapkričio 1 dienos, o būtent tada pasibaigia vasaros sezonas, tad ir be grasinimų skrydžių skaičius sumažėtų”, – kalbėjo R. Slapšys.

Dabar iš Kauno skraido 19 maršrutų

Šiemet sausį Kauno oro uoste atidariusi naują 1,5 mln. eurų vertės orlaivių techninio aptarnavimo ir remonto angarą, kuriame per metus bus aptarnauta apie 60 orlaivių, oro bendrovė „Ryanair“ stato antrąjį angarą. Jame planuota papildomai įdarbinti 40 mechanikų, inžinierių.

„Ryanair“ savo orlaivių priežiūros ir remonto padalinį Kauno oro uoste įkūrė pernai. Tai pirmasis orlaivių techninės priežiūros centras Centrinėje ir Rytų Europoje.

Šiuo metu „Ryanair“ iš Kauno skraido 19 maršrutų: į Alikantę, Birmingemą, Bristolį, Dubliną, Edinburgą, Frankfurtą-Haną, Kaljarį, Kiprą, Kosą, Londono Gatviko, Lutono ir Stanstedo oro uostus, Maltą, Oslą, Palmą de Maljorką, Rodą, Stokholmą, Tamperę ir Trapanį.

Savo ruožtu dvejus metus Vilniaus oro uoste veikianti Vengrijos kapitalo skrydžių bendrovė „Wizz Air“ antradienį pranešė, jog ji žada tolesnę plėtrą Lietuvoje.



NAUJAUSI KOMENTARAI

bries

bries portretas
Vat is kur tas airiu pelnas, nori sanaudas perkelti ant visu lietuvaiciu peciu. Seniai reikia bendras Baltijos saliu oro linijas steigti.

Vidas

Vidas portretas
Tai jau eilinis bendrovės šantažas. Pagal servisą, Ryanair tikrai atitinka pigių skrydžių bendrovę, tačiau kainos... Užtenka tik žvilgtelėti į skrydžių kainas , tampa aišku, kad tai visiškai nepigi bendrovė. Negalima jiems nusileisti, nes tada vėl žiemą galėsime nagus graužti. Nereikėjo jų pavasarį atgal į Kauną įsileisti, nes kiek žinau bent kelios kitos bendrovės dairosi į Kauną. Gera geografinė padėtis, puikūs takai, naujas oro uostas... Čia kauniečių koziris. O geros vietos tuščios niekad nebūna. Jau nuo pavasario būtų ne kiek ne mažiau skrydžių ir be Ryanair. Pasidavė kauniečiai jų reikalavimui neįsileist kitų bendrovių, tai dabar ir gąsdina. Neišdeks ryžiems išperoms .

mopsas

mopsas portretas
Prie Masiulio buvo geriau
VISI KOMENTARAI 16

Galerijos

Daugiau straipsnių