Durų keitimas be administratoriaus žinios – rizikingas

Pasikeitėme laiptinės, kurioje yra 15 butų, lauko duris. Visą sumą bendru susitarimu dalijome kiekvienam butui lygiomis dalimis. Pinigus sumokėjo 14-ai butų savininkų. Vienas butas yra negyvenamas ir priklauso savivaldybei. Darbus vykdė privati bendrovė. Kur ir kokius dokumentus reikia pristatyti, kad atsiimtume pinigų dalį, sumokėtą už savivaldybės butą? Namą administruoja „Dainavos būstas“. Vytautas B.


Vida Naudžiūnienė, bendrovės „Mano būstas“ Kauno regiono vadovė

Jei darbai buvo atliekami iki 2013 m. sausio 1 d., dar prieš pradėdami organizuoti remonto darbus, savininkai privalėjo gauti viso daugiabučio namo savininkų daugumos pritarimą. Priešingu atveju iniciatyviems bendraturčiams tektų prisiimti visą riziką dėl atliktų pagerinimų išlaidų padengimo. Jei viso namo daugumos pritarimas nebuvo gautas, tačiau darbai buvo atlikti ir dabar norima mokestį už durų keitimą, kuris yra bendrojo naudojimo objektų pagerinimo (neprojektinis) darbas, paskirstyti kiekvienam butui lygiomis dalimis, būtina gauti visų laiptinėje turinčių butus savininkų (įskaitant ir miesto savivaldybės) sutikimą. Tik gavus miesto savivaldybės pritarimą darbams atlikti, galima kreiptis į savivaldybę dėl apmokėjimo už savivaldybei priklausantį butą. Turint miesto savivaldybės pritarimą darbams, pati darbus atliekanti įmonė, prieš darbų atlikimą turėtų sudaryti sutartį su miesto savivaldybe ir tik pateikus savivaldybei visus atliktus darbus patvirtinančius dokumentus, galėtų gauti apmokėjimą. Kitu atveju, labai abejotina, ar miesto savivaldybė mokės už atliktus darbus, o už savivaldybei priklausančiam butui tenkančią dalį teks apmokėti patiems laiptinės butų savininkams.

Jeigu įmonės administruojamo namo gyventojai savarankiškai organizuoja bendrojo naudojimo objektų gerinimo darbus ir rizikuoja samdydami bendrovę, jiems tenka atlikti nemažai formalumų, kad tai šie darbai turi būti atlikti oficialiai. Kadangi nėra įsteigtos bendrijos ir gyventojai neturi juridinio asmens statuso, sutartis turi būti sudaryta su kiekvienu laiptinės bendraturčiu, darbai turi būti priimti pasirašant atliktų darbų aktą. Nepasirašius sutarties, ateityje gali iškilti problemų dėl garantinio aptarnavimo. Sutartį pasirašius ne visiems, o vienam iš bendraturčių, šis automatiškai taptų atsakingas už tinkamą visų bendraturčių atsiskaitymą su darbus atlikusia bendrove. Todėl tokius darbus geriau atlikti per namo administratorių, kuris šiuos darbus organizuoja ir atlieka teisėtai bei sutvarko visus dokumentus, rūpinasi garantiniu aptarnavimu ir paskirsto visus mokėjimus pagal galiojančius teisės aktus.

Nuo šių metų sausio 1 d. įsigaliojus Civilinio kodekso 4.85 str. 3 d. pataisoms, atsirado galimybė sprendimus dėl atskirų bendrojo naudojimo objektų (kurie pagal butų ir kitų patalpų savininkų bendrojo naudojimo objektų administratoriaus sudarytą bendrojo naudojimo objektų aprašą naudojami tenkinti ne viso gyvenamojo namo, o tik atskiroje jo dalyje esančių butų ir kitų patalpų savininkų poreikius) valdymo ir naudojimo priimti tos dalies butų ir kitų patalpų savininkų balsų dauguma, jeigu įstatymuose nenustatyta kitaip, ir jie yra privalomi tos dalies butų ir kitų patalpų savininkams.


Šiame straipsnyje: Klausk specialisto

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių