- Ingrida Petuchovaitė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Lenktynininkai įrodė, kad treniruotės simuliatoriuje atneša prizines vietas
-
Lenktynininkai įrodė, kad treniruotės simuliatoriuje atneša prizines vietas
-
Lenktynininkai įrodė, kad treniruotės simuliatoriuje atneša prizines vietas
-
Lenktynininkai įrodė, kad treniruotės simuliatoriuje atneša prizines vietas
-
Lenktynininkai įrodė, kad treniruotės simuliatoriuje atneša prizines vietas
1006 km lenktynėse Palangoje dalyvaus komanda, kurios narius galima vadinti kompiuterinių žaidimų mėgėjais. Tiesa, ne bet kokių, o lenktynių simuliatorių. Savo pavyzdžiu jie įrodė, kad treniruotės prie kompiuterio ekrano yra naudingos ir leidžia siekti aukščiausių pozicijų tikrose lenktynėse.
Ta komanda – „Neste Dream 2 Drive Pro“, o jos nariai – Tauras Tunyla, Kasparas Vaškelis, Oskaras Brazaitis ir Eimantas Navikauskas. Visame 1006 km lenktynių dalyvių sąraše jie išsiskiria kaip turintys palyginti nedaug sportinio važiavimo patirties, tačiau apdovanojimų jiems pavydėti gali daugelis.
Vienintelė išimtis, kalbant apie patirtį, būtų T. Tunyla. Jis reguliariai lenktyniauja nuo ankstyvos vaikystės: iš pradžių prie karto vairo, o vėliau – prie automobilio. Jis ne kartą triumfavo „Fast Lap“ ir kitose žiedinėse lenktynėse, tačiau iš visos komandos yra vienintelis, iki šiol nei karto nestartavęs Palangos 1006 km maratone.
K. Vaškelis savo karjerą irgi pradėjo anksti. Mokyklą lankančiam jaunuoliui šiemet tik 16 metų, tačiau 1006 km lenktynėse jis debiutavo dar pernai, o anksčiau jis yra tapęs CIK-FIA kartingo varžybų prizininku.
Amžiumi vyriausi komandos vairuotojai, Oskaras Brazaitis ir Eimantas Navikauskas, lenktyniauti pradėjo palyginti neseniai. Pastarajam 2019 metai yra vos antrasis sezonas, tačiau ilgos simuliatoriuje praleistos valandos atsipirko dar pirmajame sezone – sportininkai tapo TCR klasės Baltijos šalių vicečempionais.
Šiemet pirmame Šiaurės Europos zonos 6 val. žiedinių lenktynių (NEZ 6h) etape „Neste Dream 2 Drive Pro“ komanda užėmė pirmąją vietą. Antrojo nebaigė dėl lenktynių metu patirtos avarijos – dingus automobilio stabdžiams, jį sustabdė tik greta trasos buvęs pylimas.
„Mūsų atvejis įrodo, kad simuliatoriai veikia. Kai pasirodėme pirmose Baltijos šalių žiedinių lenktynių čempionato lenktynėse, į mus visi skeptiškai žiūrėjo, neva naujokai iškart į tokio rango varžybas taiko, tačiau pernai tapome TCR klasės vicečempionais ir tai motyvavo siekti kažko daugiau, suburti naują komandą, o šiemet ir kitų dalyvių požiūris į mus pasikeitė“, – pasakojo E. Navikauskas.
Jo manymu, didžiausias simuliatoriaus privalumas yra kaina – tiek laiko, tiek pinigų. Poros valandų treniruotė kainuoja keliasdešimt eurų, o kokybiškos simuliatorių akademijos yra visuose didžiuosiuose miestuose. Norint pasitreniruoti lenktynių trasoje, reikia organizuoti automobilio transportavimą į ją, nuomotis pačią trasą ir dar įvertinti paties sportinio modelio eksploatacijos išlaidas.
„Tie lenktynininkai, kurie anksčiau nesitreniruodavo simuliatoriuose, dabar jau pradėjo tą daryti. Jie pamatė, kad simuliatoriuje galima išugdyti tam tikrus gebėjimus. Žinoma, tai nėra tas pats, sėdėdamas akademijoje tu nejauti baimės ir padaręs avariją gali paspausti „Reset“ mygtuką, tačiau pagrindinius įgūdžius gali lavinti ir viską po to perkelti į tikrą lenktynių trasą“, – teigė E. Navikauskas.
Komandos naudojamas „Cupra TCR“ automobilis, kaip juokavo E. Navikauskas, į gatvėse matomą „Seat Leon Cupra“ panašus tik žibintų forma. Tai gerokai platesnis automobilis, kuris į pakankamai sportišką „Seat Leon Cupra“ visiškai nepanašus nei akceleracija, nei valdymo savybėmis, nei vidaus įranga.
„Pati TCR klasė pasaulyje yra sparčiai populiarėjanti, Baltijos šalyse taip pat. Pernai turėjome 6-8 automobilius, šiemet jau iki 15 viename etape. Aš manau, kad šios klasės ateitis labai gera, tai gamyklinis automobilis, važiuoti gali ten, kur daugiausia dalyvių, didelė konkurencija, niekas neturi techninio pranašumo ir daugiausia lemia vairuotojo įgūdžiai. Lenktynės tampa įdomios ir verčia patį tobulėti, o ne tobulinti techniką“, – savo požiūrį dėstė E. Navikauskas.
Kita TCR automobilių populiarumo priežastis – patikimumas. Kadangi tai automobilių gamykloje suprojektuoti ir surinkti modeliai, kiekvienai jų detalei yra numatytas keitimo intervalas. Laikantis instrukcijų ir keičiant dalis tada, kai tą reikia daryti, tikimybė nefinišuoti lenktynėse dėl gedimo tampa artima nuliui.
1006 km lenktynėse liepos 17-20 dienomis dalyvaus bent penki TCR automobiliai. Jie yra konkurencingi ne tik savo klasėje, bet ir bendroje įskaitoje. Praėjusiais metais TCR automobiliai užėmė ketvirtąją, penktąją ir aštuntąją vietas bendrojoje įskaitoje bei aplenkė ne vieną automobilį, kuris „ant popieriaus“ atrodo greitesnis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Olimpinė čempionė vėl šventė pergalę2
Vienai įtakingiausių šalies sporto organizacijų – Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui (LTOK) – dar ketverius metus vadovaus Daina Gudzinevičiūtė. ...
-
L. Urbonavičius-Captain Lithuania grįžta į Lietuvos ringą: KOK HERO‘S arenoje laukia išbandymas
Vienas garsiausių Lietuvos MMA kovotojų, aktyvus pasaulinės MMA „Bellator“ organizacijos atstovas svorio kategorijoje iki 93 kg, Laurynas Urbonavičius, geriau žinomas Captain Lithuania vardu, lapkričio 16 d. sugrįžta į KOK HERO‘S. Ka...
-
Medikų nesustabdė nei traumos, nei orai1
Startavęs kiek vėliau nei įprastai, Chirurgų taurės turnyras pratęsė savo tradicijas. Jau dvyliktąjį kartą surengtose teniso varžybose jėgas išbandė ne tik medikai iš Kauno, bet ir iš kitų miestų. ...
-
Baltijos tinklinio lygoje – nauji lietuvių užmojai
Lietuvos moterų tinklinio komandos – „Kaunas-VDU“ ir Jonavos „Aušrinė“ – permainingai pradėjo Baltijos lygos čempionatą. ...
-
LTOK prezidente perrinkta D. Gudzinevičiūtė7
Lietuvos tautiniam olimpiniam komitetui (LTOK) ketvirtą kadenciją vadovaus Daina Gudzinevičiūtė. ...
-
Karatė čempionas: taisyklingas sportavimas apsaugo nuo traumų
Buvęs tituluotas kiokušin karatė meistras, pasaulio vicečempionas bei Europos čempionatų prizininkas Gediminas Tankevičius ir dabar sporto varžybose dažnas svečias. Tiesa, jau ne kaip sportininkas, o kaip sporto medikas bei treneris. ...
-
Lietuviai varžėsi su motokroso elitu
Lietuvos motokroso rinktinei nepavyko pagerinti savo rekordo pasaulio Tautų taurės varžybose. ...
-
Teniso žvaigždė R. Nadalis paskelbė, kad baigs savo sportinę karjerą
Ispanijos teniso žvaigždė Rafaelis Nadalis ketvirtadienį paskelbė, kad kitą mėnesį po Daviso taurės finalo baigs savo sportinę karjerą. ...
-
R. Baciuška iškovojo trečiąjį pasaulio čempiono titulą „Challenger“ klasėje
Trečiasis „Rallye du Maroc“ etapas buvo ypatingas ne tik dėl savo ilgio ir sudėtingumo, bet ir dėl to, kad Rokas Baciuška šią dieną užsitikrino savo trečiąjį pasaulio ralio-reidų čempiono titulą. ...
-
Amerikietiškų kalnelių Citadele KMT mače uteniškiai palaužė svečius iš Kėdainių
Sunkią pergalę po permainingos kovos Citadele Karaliaus Mindaugo taurėje (Citadele KMT) pasiekė Utenos „Uniclub Bet-Juventus“ (2-0), kuri savų sirgalių akivaizdoje 87:74 (24:19, 22:20, 17:18, 24:17) palaužė Kėdainių „Nevėžį-Optib...