- Grynas.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiaurės Amerikos tarptautinė automobilių paroda Detroite (JAV) užduoda rimtą klausimą: ar elektra varomi ir hibridiniai automobiliai turi ateitį?
Pernai – neįgyvendintos viltys
Viena didžiausių pasaulyje autošou pasidėjo sausio 9 d. ir tęsis iki sausio 22 d. Jau tapo tradicija, kad didžiausi automobilių gamintojai (BMW, “General Motors”, “Lexus”, “Mercedes”, “Nissan”, “Toyota”, “Volvo” ir t.t.) savo stenduose pristato naujus elektromobilių ar hibridiniais varikliais varomų mašinų modelius. Tačiau, ar kas juos pirks? - klausia britų dienraštis “The Guardian” ir čia pat priduria, kad ženklai optimistiškai nenuteikia.
Praėjusiais metais “General Motors” kūrinys “Chevy Volt” nugalėjo “Nissan Leaf” ir buvo išrinktas Detroito automobilių parodos metų automobiliu. “Volt” apjungia baterijas ir tradicinį vidaus degimo variklį, “Nissan Leaf” – visiškas elektromobilis.
Abu modeliai buvo pristatyti, kaip pirmieji elektra varomi automobiliai, kurie gaminami masiškai. Tačiau pirkėjų jie nesudomino. “General Motors” nesugėbėjo įgyvendinti užsibrėžtų planu ir parduoti mažiausiai po 10 tūkst. tokių savo modelių per metus.
Tuo metu “Toyota” pernai pardavė 308 510 savo “Camry” modelių. Lyg to būtų maža, dar vienu smūgiu “žaliųjų automobilių” įvaizdžiui tapo “General Motors” prašymas pirkėjus sugrąžinti “Volt” į salonus dėl bėdų su baterijomis.
Laukia ilgas kelias?
Todėl kai kurie automobilių rinkos ekspertai spėja, kad šie metai gali būti lemiami autoindustrijos flirtui su altervatyviu kuru varomomis mašinomis.
Po vienos didžiausių krizių automobilių rinka atsigauna. Pardavimai praėjusiais metais Jungtinėse Valstijose augo 10 proc., bet alternatyviu kuru varomų mašinų paklausa išaugo tik 2,3 proc.
Optimizmu netrykšta net ir kai kurie šios industrijos atstovai. Neseniai atlikta jų apklausa rodo, jog automobilių kompanijų vadovai nesitiki, kad iki 2025 m. elektrinių mašinų pardavimai sieks 15 proc. visų automobilių pardavimų. Tiesa, tai šiek tiek optimistiškiau, nei nepriklausomi ekspertai spėja.
“Lemiami metai”
“Tai gali būti lemiami metai”, - teigia Edas Hellwigas, autorinkos analitikas iš Edmunds.com.Šiemet automobilininkai turės didžiausią kada nors turėtą galimybę pasirinkti, kokį alternatyviu kuru varomą automobilį jie norėtų vairuoti. Be to, tokiems automobiliams būtina infrastruktūra taip pat taps labiausiai išplėtota nuo jų atsiradimo laikų.
“Šie metai turėtų parodyti, ar mes pasiruošę visu greičiu lėkti šia linkme, ar visuomenei tai tiesiog neįdomu”, - prognozuoja E.Hellwiggas .
Pasak kito autorinkos analitiko Anthony Pratto, hibridinių automobilių pardavimai pastaruosius kelis metus buvo lėkšti ir vienodi. Net Europoje, kur kuro kainos yra žymiai didesnės nei JAV, elektra varomų ir hibridinių automobilių rinka lieka nedidelė. Eksperto spėjimu, netrukus bus dar blogiau.
Mat didieji automobilių gamintojai ištobulino kuro taupymo technologiją ir daugelis vartotojų supranta, kad hibridinių ar elektromobilių pirkimas nelabai ekonomiškai pasiteisina.
“Žmonės trykšta entuziazmu dėl hibrinių ar elektra varomų automobilių, bet jie mato, kiek tai kainuoja, todėl renkasi kitus modelius”, - komentavo JAV Nacionalinės automobilių pardavėjų asociacijos vyriausiasis ekonomistas Paulas Tayloras.
Jis pridūrė, kad net tais laikais, kai naftos kaina siekė rekordus, alternatyviu kuru varomų automobilių pardavimai augo minimaliai.
Optimizmo nepraranda
Vis dėlto ne visi automobilių gamintojai nuleidžia nosis. Detroito parodoje JAV dienraščio “The New York Times” kalbinti šios industrijos atstovai tikino, kad pasimokė iš praėjusių metų klaidų ir, pavyzdžiui, tokios bėdos, kaip alternatyviu kuru varomų mašinų detalių trūkumas, liko praeityje.
“Turėjome bėdų dėl automobilių baterijų, - pripažino vienas iš “Nissan” vadovų Carlosas Chosnas. – Dabar daug pirkėjų džiaugiasi, kad turi galimybę įsigyti elektromobilį.”
Jis teigė, kad pernai pardavė 9,7 tūkst. “Leaf” modelių, o šiemet tikisi šį skaičių padvigubinti.
“Aš esu žymiai didesnis optimistas dėl elektra varomų automobilių ateities, nei dauguma žmonių. Mes dar labai, labai toli nuo to, ką galėtume pasiekti”, - teigė “Nissan” atstovas.
“General Motors” pranešė, kad nepaisant praėjusių metų nesėkmės, šiais metais užsibrėžusi parduoti ne 10 tūkst., o net 45 tūkst. “Volt” modelių. Tiesa,”General Motors” vykdomasis direktorius Danielas Akersonas pareiškė, kad kompanija gamins tik tiek “Volt” automobilių, kiek jų pareikalaus rinka.
“Mes suderinsim gamybą pagal paklausa, - teigė jis. – Turime įvairiausių galimų veiksmų schemų. Žiūrėsime.”
Kiti automobilių gamintojai taip pat nežada išsižadėti “žaliųjų automobilių”. “Toyota” Detroite pristatė populiariausio hibridinio modelio “Prius” mažesnę versiją “Prius C”, taip pat įkraunamą hibridinį konceptinį modelį NS4. Jos valdoma “Lexus” kompanija publikai parodė hibridinė sportinę kupė.
Konkurentai “Honda” pristatė ILX ir NSX “Acura” modelius; “Volkswagen” – “Jetta” modelio hibridinę versiją. BMW kompanija į Detroitą atvežė du naujus hibridinius ir porą elektra varomų automobilių konceptinių modelių. Nuo jos stengėsi neatsilikti ir “Mercedes”, “Volvo” ar “Ford”.
“Manome, kad autorinkos elektrifikacija vis dar vaidins svarbų vaidmenį dėl vis naujų kuro sanaudų taisyklių ir vartotojų jautrumo naftos kainoms, - kalbėjo “Ford” Amerikos skyriaus prezidentas Markas Fieldsas. – Norime duoti žmonėms galimybę pasirinkti ir turime sukūrę strategiją, kuri leidžia jautriai reaguoti į paklausos pokyčius. Kad ir kuriuo keliu eis rinka, mes pasiruošę visiems atvejams.”
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...