Patarimai, kad akumuliatorius tarnautų ilgiau

Temperatūrai nukritus gerokai žemiau nulio, ne vienas vairuotojas, o ypač važinėjantis senesniu automobiliu, susirūpina savo mašinos akumuliatoriumi. Vieni puola pirkti naujo, kiti stengiasi pakrauti senąjį, tretieji pastato automobilį ir juo nesinaudoja, kol neatšyla. Šie patarimai skirti tiems, kurie ketina spaudžiant šalčiui važinėti automobiliu ir nori pasirūpinti akumuliatoriumi taip, kad jis kuo ilgiau tarnautų ir nepateiktų nemalonių staigmenų.

Patikimas prekybininkas – kelionė be rūpesčių

Norint, kad automobilio akumuliatorius tarnautų kuo ilgiau, svarbu ne tik jį tinkamai pasirinkti, bet ir vėliau prižiūrėti. Specialistai pataria, jog renkantis akumuliatorių, reikia atkreipti dėmesį į keletą dalykų – į jo gabaritus ir pagrindines technines charakteristikas: akumuliatoriaus talpumą (Ah) ir startinę srovę (A). Gabaritai svarbūs todėl, kad akumuliatorius gerai prisitvirtintų automobilyje, neslankiotų į šalis. Talpumas svarbus tam, kad jo energijos pakaktų automobilio sistemoms aptarnauti.

Geriausia akumuliatoriaus ieškoti specializuotose parduotuvėse. Perkant akumuliatorių turguje, vienas iš paprasčiausių būdų patikrinti, ar akumuliatorius yra kokybiškas – pamėginti jį pakelti. Jei akumuliatorių techniniai parametrai yra vienodi, jie turi sverti panašiai, nes juos sudaro švinas ir elektrolitas. 

Specializuotose prekybos vietose visuomet galėsite pasitikrinti, koks akumuliatorius geriausiai tinka Jūsų automobiliui. Perkant akumuliatorius atsitiktinėje vietoje, užrašais nereikėtų pasitikėti aklai -  jei daugumos parduodamų akumuliatorių srovė yra, tarkim, 400 A, o ant perpus pigesnio akumuliatoriaus parašyta 800 A - tokio pirkti nepatartina. 

Pasitaiko neatsakingų prekybininkų, kurie labai pigiai parduoda gaminius su nežinomo gamintojo vardu, pažada nerealius garantijos laikus, o kai iškyla problemos, jie paprasčiausiai dingsta. Todėl nerekomenduojama sprendimą priimti tik pagal gaminio kainą – derėtų pasidomėti ir prekės ženklu,  akumuliatoriaus garantinio aptarnavimo galimybėmis. Kilus abejonių dėl prekybininko patikimumo, geriau rinktis kitą variantą, kad nebūtumėte apgauti.

Įkrautas neužsąla

Žiemą kartais tenka išgirsti priekaištus, kad akumuliatorius užšalo. Specialistai tvirtina, kad  vanduo užšalti gali tik išsikrovusiame akumuliatoriuje. Visiškai įkrauto akumuliatoriaus elektrolitas užšąla prie 65 C šalčio, o to Lietuvoje dar nebuvo ir, tikėtina, nebus. 

Tam, kad akumuliatorius tarnautų kuo ilgiau, reikėtų laikytis keleto elementarių principų. Pirmiausia reikia nepalikinėti įjungtų automobilio žibintų, išjungus degimą kuo mažiau klausytis radijo, neužvedus automobilio įsijungti kondicionierių ar šildymą. Naujuose moderniuose automobiliuose, kuriuose daug borto kompiuterių, akumuliatorius gali išsikrauti, jei ilgesnį laiką, neužvedus variklio, bus atidarytos durys.

Taip pat nerekomenduojama jungti nešiojamą kompiuterį, telefoną ar kitus priedus prie automobilio maitinimo lizdo, kuomet automobilis neužvestas. Galinga automobilyje sumontuota garso aparatūra reikalauja papildomos energijos, tad į tai taip pat turėtų būti atsižvelgta – galbūt reikalingas galingesnis generatorius, kad akumuliatoriaus tarnavimo laikas smarkiai nesutrumpėtų. Aišku, blogai veikiantis ar visai neveikiantis automobilio generatorius taip pat labai greitai iškraus akumuliatorių. 

Už seną – nuolaida arba pinigai

Jei jau įsigijote naują akumuliatorių, svarbu dar ir nepamiršti teisingai sutvarkyti senąjį. Jei jį išmesite kur pamiškėje ar į buitinių šiukšlių konteinerį, aplinkosaugininkai gali Jus nubausti bauda, kurios dydis gali siekti net 400 litų. Tad rekomenduotina seną akumuliatorių pristatyti perdirbėjams, kurie, atsižvelgdami į svorį, Jums dar už tai ir sumokės, o gal sutieks nuolaidą įsigyjant kitą akumuliatorių. Pas atliekų tvarkytojus pakliuvusios medžiagos vėl grįžta į rinką ir tarnauja žmonėms kaip nauji produktai. Beveik visos medžiagos, iš kurių pagamintas akumuliatorius, yra perdirbamos ir panaudojamos dar kartą – skalbimo miltelių, trąšų gamybai ir kitiems gaminiams.

Švino rūgštiniai akumuliatoriai - tai atlieka, turinti daug pavojingų cheminių medžiagų: sunkiųjų metalų ir elektrolito. Netinkamai tvarkomų senų akumuliatorių irimo proceso metu ar pažeidus akumuliatoriaus korpusą, į aplinką išskiria daug pavojingų medžiagų. Pavojingos medžiagos užteršia gruntinius vandenis, nuodija dirvožemį, augalus, daro žalą žmogaus sveikatai. Dėl sunkiaisiais metalais ir kitomis pavojingomis medžiagomis užterštos aplinkos daugėja odos infekcijų, onkologinių bei kvėpavimo takų ligų, kraujotakos, imuninės, nervų sistemos bei kitų sutrikimų.

Priduoti akumuliatorių atliekas galima ir į savivaldybės stambiagabaričių atliekų aikšteles arba pavojingų atliekų surinkimo taškus.Informaciją apie atliekų surinkimo taškus, perdirbimo galimybes galima gauti savivaldybių aplinkosaugos skyriuose, akumuliatorių ir baterijų pardavimo vietose bei specialiuose informaciniuose leidiniuose.

Jauni - atsakingesni

Specialistai atkreipia dėmesį, kad dažniausiai aplinkos apsauga ir tinkamu panaudotų akumuliatorių tvarkymu rūpinasi jaunesni, išsilavinimą turintys asmenys. Jie dažniausiai ieško galimybių saugiai sutvarkyti pavojingas atliekas.

Kaip rodo visuomenės nuomonės tyrimas, dalis Lietuvos gyventojų vis dar galvoja, kad panaudotus akumuliatorius galima priduoti automobilių turguje ar metalo supirktuvėje.

Bendrovės „RAIT“ surinktais duomenimis, 52 proc. Lietuvos gyventojų bent minimaliai žino apie tai, kur galima priduoti nereikalingus automobilių ar kitų transporto priemonių akumuliatorius. Labai nedidelė dalis apklaustųjų mano, jog tokio pobūdžio atliekas galima kaupti rūsyje, garaže, sandėliuke (1 proc.) arba išmesti į buitinių atliekų konteinerius (1 proc.).

Nei vienas respondentas nemano, jog šias atliekas galima išvežti išmesti į mišką, kitą atokią vietą. Tai rodo pakankamai aukštą gyventojų sąmoningumą. Aplinkosaugininkų nerimą kelia tai, kad kai kurie gyventojai greičiausiai vis dar galvoja, jog panaudoti akumuliatoriai yra vertingi vien dėl jų viduje esančių metalų, o visas kitas dalis tiesiog galima išmesti bet kur. Tuo tarpu perdirbėjai ar prekybininkai surenka neišardytus akumuliatorius ir perdirba visas juose esančias medžiagas: tiek šviną, tiek ir elektrolitą, tiek plastikinius korpusus.


Šiame straipsnyje: akumuliatoriusvairavimas

NAUJAUSI KOMENTARAI

zurnaliugos

zurnaliugos portretas
visiski debilai, ar jie patys to straipsnio neskaite? antraste "Patarimai, kad akumuliatorius tarnautų ilgiau" nors is viso straipsnio tik dvi mazos pastraipos parasytos siek tiek i tema, t.y. kad negalima klausytis muzikos, palikti ijungtu prietaisu ir kad dar generatorius turi buti geras ir viskas. ziauriai informatyvus straipsnis. lopai.

Pritariu

Pritariu portretas
Debilavotas redaktorius- taip ir nesupratau, ka daryt, kad akumas laikytu ilgiau... bet kad nest i skupke sena akuma, tai jo... gal cia REKLAMA?

sss

sss portretas
Bukesnio straipsnio parasyti nebeimanoma. Matomai rasytojas apskritai nesuvokia kas tai yra akumuliatorius, kur jis automobilyje randasi, ir kam reikalingas. Sekmes rasant toliau :)
VISI KOMENTARAI 23

Galerijos

Daugiau straipsnių