- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Politikų ir gyventojų nuomonės dėl taršos mokesčio – priešingos. Pirmieji aiškina, kad jis būtinas siekiant žalesnės planetos, antrieji mano, kad planetos gelbėjimas ne jų kišenei. Apklausa rodo, kad taršos mokesčiui nepritaria 6 iš 10 gyventojų. Paradoksas ir Vilniuje vykusiame tarptautiniame transporto ir inovacijų forume: ministras rodė žmones gabensiantį droną, o čia pat autobusų stotyje – taršus savivaldybių transportas, praneša LNK.
Paradoksas: automobilis 2014 metų gamybos, nuvažiavęs tik 100 tūkst. kilometrų, o jo išmetama tarša patikrinimo centruose skirtinga.
Tapatybės nenorėjęs atskleisti šiaulietis sako, kad pamatęs tokius skaičius nustebo.
O kol gyventojai uoliai tikrina taršos parametrus, tarp parlamentarų įsiplieskė aršios diskusijos.
Ekspertai tikina, kad automobilių taršos mokestis itin svarbus ir privalomas.
Tik dalis visuomenės įžvelgia jo naudą ir poreikį.
„Biškį Lietuvoj dar su pinigiukais nelabai kaip yra“, – sakė vienas gyventojas.
„Jeigu kažkas kompensuotų normaliai ir tos mašinos būtų pigesnės, tai galėtume ir su tais elektromobiliais važiuoti, bet, kai tiek uždirbame ir tos kompensacijos tokios menkos, tai nelabai“, – teigė kitas gyventojas.
„Tegul prasideda nuo ministerijų ir savivaldybių. Tegu ten keičia, parodo pavyzdį, o ne taip, kad iš karto ant žmonių užkrauna ir pirmyn“, – sakė dar vienas gyventojas.
Tegul prasideda nuo ministerijų ir savivaldybių.
LRT užsakymu atlikta apklausa parodė, kad taršos mokesčiui nepritaria daugiau nei pusė – 6 iš 10 apklaustųjų. 3 iš jų pasisako, kad toks mokestis yra reikalingas. Tik 1 neturi nuomonės.
Simonas Gentvilas siūlo keisti automobilių taršos apmokestinimą paliekant ir registracijos mokestį, ir įvedant naujus automobilių taršos mokesčius. Be kita ko, numatyta didinti akcizą dyzelinui.
Tačiau toks būdas, kai gyventojams krenta didelė mokesčių našta, atrodo nepriimtinas Europos Komisijos nariui Virginijui Sinkevičiui.
Bet ekonomistai pripažįsta: gyventojai taršos mokestį susimokėti išgalėtų.
Vilniuje vykusiame tarptautiniame transporto ir inovacijų forume politikai ir verslo atstovai kalbėjo ir apie netaršų viešąjį transportą.
Parodoje – žmones galėsiantys gabenti dronai, o čia pat, Vilniaus autobusų stotyje – kelis dešimtmečius skaičiuojantis taršus autobusas.
Rajonų merai sako, kad atnaujinti autobusų parką – ne lengviausiai įgyvendinamas tikslas.
Iki 2050 metų Europos Sąjungos narės yra sutarusios pasiekti, kad Europa virstų nuliniu CO2 emisijų žemynu.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
LEA: per savaitę dyzelinas Lietuvoje pabrango 1 proc.
Pastarąją savaitę Lietuvoje dyzelinas pabrango 1,1 proc., o benzinas nežymiai atpigo – jo kaina sumažėjo 0,2 proc., praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). Pirmadienį šalies degalinėse dyzelinas vidutiniškai kainavo 1,3...
-
EP nusprendė metams atidėti draudimą alinti miškus ir sušvelninti kai kurias nuostatas
Europos Parlamentas (EP) ketvirtadienį nusprendė metams atidėti taisykles, įpareigojančias įmones užtikrinti, kad Europos Sąjungoje (ES) parduodamų produktų gamybai nebuvo naikinami miškai, taikymą. ...
-
VERT: antrojo jūros vėjo parko elektros pardavimo kaina – 75–126 eurai už MWh1
Pirmadienį planuojamo skelbti antrojo 700 megavatų (MW) galios vėjo parko Baltijos jūroje konkurso, kurio dalyviai galės pretenduoti į valstybės skatinimą, nugalėtojas elektros megavatvalandę (MWh) turės parduoti po 75–126 eurus. ...
-
Užimtumo tarnyba: vis daugiau gyventojų įsitraukia į remiamas mokymo programas
Šiemet pusantro karto daugiau gyventojų įsitraukė į Užimtumo tarnybos remiamas mokymo programas. Tarnybos duomenimis, jose pradėjo dalyvauti 14,8 tūkst. asmenų. ...
-
Visuomeninės elektros kainos viršutinė riba nuo sausio didės1
Visuomeninės elektros kainos, kurią moka nepriklausomo tiekėjo dar nepasirinkę trečiojo rinkos liberalizavimo etapo buitiniai vartotojai, viršutinė riba nuo sausio didėja maždaug 1–4 proc. ...
-
Kaunietė: neketinu rūšiuoti maisto atliekų63
Jau du mėnesius Kaune reikia rūšiuoti virtuvėje susidarančias atliekas, mesti jas į specialius konteinerius. Tačiau kai kurie gyventojai to neketina daryti. Priežastis paprasta – nepatogu. ...
-
Paradoksali situacija: valdininkų atlyginimai auga sparčiau nei privataus sektoriaus5
Lietuvoje klostosi paradoksali situacija. Viešojo sektoriaus darbuotojų algos kyla taip sparčiai, kad privatus verslas nebepaveja. Verslininkai sako, kad bėda ne patys atlyginimai, o tai, kad valdininkų turime kur kas daugiau nei išsivysčius...
-
Vyriausybė išplėtė Gynybos fondo lėšų panaudojimą1
Vyriausybė išplėtė spalį pradėjusio veikti Gynybos fondo lėšų panaudojimo galimybes. ...
-
Lietuvos bankas išleis progines monetas dirbtiniam intelektui bei Mažajai Lietuvai
Lietuvos banko (LB) šiemet ir kitais metais išleis progines monetas, skirtas dirbtiniam intelektui bei Mažajai Lietuvai. ...
-
Vyriausybė leido pirkti 155 mm sviedinius iš „Rheinmetall“ be konkurso3
Vyriausybė trečiadienį pritarė, kad 155 mm artilerijos sviediniai, skirti Lietuvos kariuomenės naudojamoms vokiškoms PzH 2000 ir įsigytoms prancūziškoms „Caesar“ savaeigėms haubicoms, iš Vokietijos gynybos pramonės mil...