Išskirtinis laivybos sezonas: užderėjo baudų

Balandžio 25 dieną prasidėjęs vidaus vandenų laivybos sezonas baigėsi. Inspektoriai sako, kad pažeidimų šiemet nustatyta beveik dvigubai daugiau nei pernai. Baudų surinkta penkiais tūkstančiais litų daugiau. Iš viso – daugiau nei 22 tūkst. Lt.

Vienas iš dažniausių pažeidimų keletą metų iš eilės yra prasta laivų techninė būklė. Daugiau nei pusantro šimto laivų plaukiojo pasibaigus techninės apžiūros galiojimui.

„Iki šiol tikėjosi, kad mes labai retai vykdom tuos reidus ir bauda yra analogiška techninės apžiūros atlikimui. Tai yra: ar aš sumokėsiu 50 Lt už techninę apžiūrą, ar aš sumokėsiu baudą. Tai bet dar reikia pagauti mane, kad tą baudą sumokėčiau“, – sako Saugios laivybos administracijos direktorius Evaldas Zacharevičius.

Šiemet upėse, ežeruose, Kuršių mariose reidų inspektoriai atliko trečdaliu daugiau nei pernai. Patikrinti daugiau laivų leido pavasarį įdiegta naujovė: nuotolinė prieiga į laivų registro duomenų bazę. Įvedus laivo numerį nesunku nustatyti, ar jis praėjęs techninę apžiūrą.

Kitas iš dažniau pasitaikančių pažeidimų – laivą vairuoja neturintys tam teisės. Be to, laivavedžiai būna ir neblaivūs.

Atsakomybės trūkumas prieš mėnesį tragiškai baigėsi vienam žvejui ties Šventąja.

„Rizikavo išplaukti į jūrą, kai negalėjo to daryti, nes jo laivas buvo suprojektuotas tik naudoti vidaus vandenyse, priekrantėje. Tuo tarpu jis išplaukė į jūrą“, – sako Povilas Pauparas, Saugios laivybos administracijos Pramoginės laivybos skyriaus vedėjas.

Vis dėl to inspektoriai teigia, kad vidaus laivybos tendencijos nėra pesimistinės, nes daugiau pažeidimų užfiksuojama dėl to, kad patikrinama daugiau laivų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių