- Arnas Mazėtis, Irma Janauskaitė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Į virtualias komunikacijų technologijas jau investuoja ir nereta, iki šiol nereikalingu balastu tai laikiusi, įmonė. Ir nors, pavyzdžiui, socialiniuose tinkluose toli gražu yra ne vien tikslinė auditorija, naudos įmonė vis tiek esą turi.
Specialistų teigimu, į socialinius tinklus reikia žengti tik turint tvirtą ir aiškiai matomą tikslą. Kitu atveju, gali paskęsti neaprėpiamose interneto platybėse.
Savo puslapį internete turinčios įmonės atstovo teigimu, vien jo neužtenka. Šiais laikais esą keista nesusikurti ir paskyros socialiniame tinkle. Ir iš tiesų, pavyzdžiui, vien „Facebook“ galima rasti nuo pavienių, smulkiais amatais užsiimančių, verslininkų profilių iki stambiausių šalies bendrovių, valdančių didžiąją dalį rinkos.
Įmonės atstovo teigimu, socialinis tinklas – tai dar viena galimybė pranešti apie save. Ir nors jo naudą sunku iškart išmatuoti, sprendimas pradėti komunikuoti ten esą teisingas.
„Sakyčiau, yra tokių, kurie ateina pas mus iki šiol nežinoję, kad mes egzistuojam. Tai, manau, kad dar paplatinsim tą klientų ratą“, – kalba UAB „Akva art“ technikos direktorius Igoris Silenkovas.
Prieš 5 metus informaciją apie save socialiniais tinklais, anot „TeliaSonEros“ tyrimo, teikė kas dešimta Lietuvos bendrovė. Dabar tokių, neabejojama, keleriopai daugiau.
Klaida manyti, kad vien buvimas „Facebook“ jau yra reklama, ar kad pakaks vieno įrašo per pusmetį. Taip pat nereikėtų manyti, kad milžiniškas srautas kačiukų, šuniukų ar bereikšmių nuotraukų pritrauks didelį sekėjų skaičių.
Įmonėms, ketinančioms žengti į socialinius tinklus, reikia nepamiršti bendravimo su klientais, išskirtinio turinio, bet svarbiausia – turėti aiškų tikslą: ko aš einu ir ko noriu iš socialinių tinklų?
„Šis klausimas yra toks, apie kurį įmonių vadovai pamiršta. Facebook“ gali pamatuoti, kiek žmonių mes pasiekėme, kiek žmonių į mus sureagavo, kiek ką vėliau nuveikė, ir galiausiai – kiek žmonių atėjo į mūsų internetinį puslapį. Ir yra net tokios galimybės, taip išskaidyti žmones, kad rodytų tam tikrą konkrečią informaciją tik tiems žmonėms, kuriems reikia“, – aiškina „Socialus marketingas“ direktorius Arijus Žakas.
Specialistas juokauja, kad rytą dabar dažnas pradeda ne valydamas dantis, o tikrindamas savo profilį socialiniame tinkle.
Socialinių medijų įtaką nagrinėjantis akademinės bendruomenės atstovas teigia, kad socialiniuose tinkluose įmonės gali vystyti dialogą, tuo metu kažkada privalomu įmonės atributu buvusi internetinė svetainė, palaiko tik monologą.
„Kai įmonė turi savo tinklapį, lankytojas vienaip ar kitaip turi sąmoningai ateiti. Kai įmonė turi savo puslapį ar profilį „Facebook“, ji iškart atsiduria kitų žmonių, kitų verslų, įmonių tinkle ir tas judėjimas žmonių daug paprastesnis negu turint savo atskirą tinklapį“, – mano Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto Medijų tyrimų laboratorijos vedėjas dr. Andrius Šuminas.
Kaip dažnai ir ką reikėtų skelbti socialiniuose tinkluose, galima sužinoti nagrinėjant jų teikiamas analizes, tačiau, specialistų nuomone, akivaizdu viena: reklama apie pagalves ar patalynę, pirkėjus veiksmingiau paveiks vakare, prieš miegą, nei pirmoje dienos pusėje.
Tačiau atsakyti į paklausimus, kritiką, pastabas reikėtų per optimalų laiką – 24 valandas. Neigiami komentarai – neatsiejama tinklų dalis, vis dėlto prekės ženklams bendrauti padedantys specialistai ištrinti siūlo tik piktybiškas, įžeidžiamas žinutes.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
VMVT direktorė – apie pokyčius, naujas galimybes visuomenei ir paukščių gripą3
Praėjus 10 mėnesių po Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos (VMVT) reformos, institucijos direktorė Audronė Mikalauskienė teigia, kad pertvarkos metu pavyko skaitmenizuoti ir automatizuoti pagrindinius procesus. Šios skaitmenizacijos metu,...
-
Ekonomistai: pavyko išvengti blogiausio scenarijaus2
Ukrainai nuo sausio 1 d. sustabdžius rusiškų gamtinių dujų tranzitą į Europą, ekspertai teigia, kad tai lėmė dujų kainų šuolį Europos rinkose. Tačiau ekonomistas Marius Dubnikovas pažymi, kad kaina jau leidžiasi žemyn, o neįprast...
-
Viename Lietuvos mieste pabrango parkavimas: panaikintas ir svarbus patogumas2
Šiauliuose nuo sausio pabrango parkavimas miesto centre, o vairuotojai už automobilių stovėjimą nebegali atsiskaityti per mobiliojo ryšio operatorius. Kad nepatirtų nuostolių, tokį sprendimą priėmė pati UNIPARK bendrovė. Tik esą juos ...
-
Šokiruojanti tiesa: daugiau nei 100 verslo subjektų pažeidė reklamos įstatymą?
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT), praėjusiais metais atlikusi apie 3 tūkst. skleidžiamos reklamos patikrinimų, daugiau nei 100 verslo subjektų pateikė rekomendacijas dėl skleidžiamos jų kosmetikos gaminių reklamos. ...
-
Seimo komitetas skubina perkelti šalies bitininkystei palankią ES Medaus direktyvą2
Parlamentinis Kaimo reikalų komitetas ragina Žemės ūkio ministeriją nelaukti 2025-ųjų gruodžio 14-osios ir greičiau parengti pataisas dėl Europos Sąjungos (ES) vadinamosios Medaus direktyvos perkėlimo į Lietuvos teisę. Tokiu atveju keistųsi ir g...
-
Ruošiamasi atnaujinti Antaniškių parko estradą Radviliškyje
Radviliškio rajono valdžia planuoja per dvejus metus atnaujinti buvusią Antaniškių vasaros estradą – apie 5 mln. eurų kainuosiančius darbus tikimasi pradėti šiemet. ...
-
Internete kylančių iššūkių akivaizdoje ES stiprina skaitmeninį raštingumą2
Pernai galutinai pasibaigus teismams su nekilnojamojo turto bendrove „Darnu Group“ Lietuvos radijo ir televizijos centras (Telecentras) ruošiasi atnaujinti prieš metus iš jos atgautą 7,26 hektaro ploto teritoriją Vilnia...
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?19
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur2
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...