- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tiesiant europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ atkarpą Panevėžio apylinkėse bus išsaugoti visi 23 sodų bendrijoje „Šilas“ esantys statiniai.
Griauti pastatų nereikės kelio trasą numačius patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, pirmadienį pranešė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).
„Pavyko rasti optimalų sprendimą vietos bendruomenei bei sparčiajai geležinkelio vėžei – rasti sprendiniai leis išsaugoti visus 23 sodų bendrijos „Šilas“ teritorijoje esančius statinius“, – pranešime sakė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Panevėžyje suplanuota „Rail Baltica“ keleivinė stotis, krovinių terminalas ir infrastruktūros priežiūros depas.
Daliai Panevėžio miesto ir rajono gyventojų pasipriešinus projekto rengėjų siūlomam geležinkelio mazgo, kurį sudaro tarptautinė keleivių stotis vakarinėje miesto dalyje bei papildomas miestą kertantis beveik 23 kilometrų ilgio kelio ruožas, sprendiniui, LTG pirmadienį pranešė iki rugsėjo 17 dienos laukianti pasiūlymų rengiamam mazgo infrastruktūros vystymo planui.
Pernai spalį Susisiekimo ministerija patvirtino brangiausią alternatyvą su stotimi Panevėžyje bei papildomu miestą kertančiu ruožu, tačiau europinę vėžę jau numatė patraukti arčiau siaurojo geležinkelio, taip leidžiant išsaugoti anksčiau planuotus griauti privačius namus.
Kaip pranešė bendrovė, specialiajame plane detalizuotą geležinkelio trasą norima paslinkti į rytinę pusę, panaudojant siaurojo geležinkelio teritoriją. Dėl tokio sprendinio LTG sutarė su Kultūros paveldo departamentu, Kultūros ir Susisiekimo ministerijomis, suinteresuotomis institucijomis.
„Rail Baltica“ projekto rengėjai dar pernai vasarą pirmenybę teikė brangiausiam sprendiniui, pagal kurį tuomet buvo numatyta nugriauti iki 25 gyvenamųjų namų bei nusavinti sklypus.
Dėl to pernai rugpjūtį 35 Panevėžio miesto ir rajono gyventojai raštu kreipėsi į savivaldybes, Seimą, Vyriausybę bei Prezidentūrą.
Pernai spalį Susisiekimo ministerija patvirtino 438 mln. eurų vertės geležinkelio mazgo sprendinį, kuriame numatyta regioninė keleivinė stotis šalia Gustonių, taip pat krovininė stotis netoliese, infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai, krovos ir karinės technikos aikštelės
Visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi dar 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
K. Navickas ragina ES svarstyti tolesnius rusiškų ir baltarusiškų grūdų importo ribojimus5
Praėjus penkiolikai dienų nuo griežtų Europos Sąjungos (ES) muitų įsigaliojimo daliai rusiškų ir baltarusiškų žemės ūkio produktų, tarp jų ir grūdų, žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas sako, kad Bendrija turėtų svarstyti ...
-
Planuojama uždrausti nemokamai dalinti vienkartinę plastikinę pakuotę kavinėse ir renginiuose2
Šią savaitę Seimas ketina priimti įstatymų pakeitimus, kuriais planuoja uždrausti viešojo maitinimo vietose, masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose neatlygintinai dalinti vienkartinę pakuotę, turinčią savo sudėtyje plastiko. ...
-
Tęsiantis karščiams, praėjusią savaitę elektra brango 2 proc.1
Praėjusią savaitę dėl karštų orų augo elektros suvartojimas, o vidutinė didmeninė elektros kaina „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonoje liepos 8–14 dienomis, palyginti su ankstesne savaite, augo 2 proc. iki 101 euro už meg...
-
Darbdaviai neslepia, kad išnaudoja darbuotojus, mažina dienpinigius: kuriam sektoriui tai būdinga?5
Vis daugiau žmonių skundžiasi Darbo inspekcijai dėl vėluojančių ar išvis nemokamų atlyginimų. Daugiausia pažeidimų fiksuojama transporto sektoriuje, kur nemažai vairuotojų iš trečiųjų šalių. Profsąjungos neslepia, kad dar...
-
Į parduotuvę – kaip į naktinį klubą: ar pasiteisintų pirkėjų veido kontrolė?1
Prekybos centrai ir parduotuvės nebeapsikenčia vagysčių iš lentynų, per pastaruosius metus jų esą padvigubėjo. Pardavėjų nuostoliai – milijoniniai. Dėl to pardavėjai prašo įstatymo pataisų, kad etatinių vagišių būt...
-
Valstybei nebefinansuojant ukrainiečių studijų, kai kurios mokyklos tą darys pačios4
Nuo šių metų rugsėjo nebelieka valstybės skirto finansavimo ukrainiečiams, baigusiems mokyklas Ukrainoje, tačiau jų studijas pačios žada finansuoti kai kurios aukštosios mokyklos. ...
-
V. Janulevičius: Lietuva turėtų stengtis kuo greičiau gauti likusias RRF lėšas
Lietuva turėtų kuo greičiau atsiskaityti už likusius rodiklius ir pateikti prašymus gauti likusias Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF) plano lėšas, mano pramonininkų konfederac...
-
Užimtumo tarnyba: vyresnių žmonių užimtumas Lietuvoje – vienas didžiausių Europoje
Lietuvoje dirbančių vyresnio amžiaus žmonių daugiau nei kitose Europos šalyse. Eurostato duomenimis, 55–64 metų gyventojų užimtumas Lietuvoje viršija Europos Sąjungos ir Euro zonos šalių vidurkį. ...
-
Ž. Mauricas: mėgstantiesiems „išlenkti taurelę“ infliacijos šuolis smogė švelniau nei sveikuoliams5
Dėl įvykusio infliacijos šuolio, bet lygiagrečiai nedidintų akcizų alkoholiui paskutinius ketverius metus degtinės kainos buvo gerokai mažesnės negu maisto produktų, todėl sveikuoliams infliacija „smogė“ stipriau, teigia „Lu...
-
Prekybos tinklai: pirkėjai jautrūs kainoms
Liepą į Lietuvą atėjus didesniems karščiams, prekybos tinklai fiksuoja išaugusius geriamojo ir mineralinio vandens, ledų, griliui skirtų maisto produktų pardavimus. ...