- BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Susisiekimo ministerija patvirtino europinės vėžės „Rail Baltica“ Panevėžio geležinkelio mazgo sprendinį su tarptautine keleivių stotimi vakarinėje miesto dalyje šalia aplinkkelio bei papildomu miestą kirsiančiu ruožu.
Taip pat numatyta vėžę patraukti arčiau siaurojo geležinkelio – tai leis išsaugoti anksčiau numatytus nugriauti 23 privačius namus, trečiadienį pranešė ministerija.
„Europinę vėžę patraukus arčiau siaurojo geležinkelio būtų išsaugomi į planuojamos vėžės teritoriją patenkantys 23 pastatai Panevėžio rajone. Numatomi sprendiniai bus papildomai vertinami ir tikslinami kitame, konkretizuotų sprendinių, etape“, – pranešime teigė „LTG Infra“ „Rail Baltica“ projektų įgyvendinimo vadovas Mantas Kaušylas.
Pasak jo, bendradarbiaujant su institucijomis rastas kompromisas, kuris išsaugos siaurąjį geležinkelį, o jo teritoriją bus galima panaudoti tiesiant europinę vėžę.
„Diskusijos bus tęsiamos siekiant geriausių sprendimų tiek vietos gyventojams, tiek visai Lietuvai“, – teigė susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.
Pagal patvirtintą alternatyvą netoli Berčiūnų kaimo planuojama krovininė stotis, o šalia Gustonių kaimo – keleivinė stotis. Šioje vietoje taip pat suplanuotas infrastruktūros priežiūros depas, krovinių terminalai, krovos ir karinės technikos aikštelės.
Rugpjūtį kelios dešimtys Panevėžio miesto ir rajono gyventojų buvo išreiškė nepritarimą projekto rengėjų siūlytam geležinkelio mazgo sprendiniui, pagal kurį buvo numatyta nugriauti iki 25 gyvenamųjų namų bei nusavinti sklypus. Dėl to 35 gyventojai savivaldybėms, Seimui, Vyriausybei bei Prezidentūrai išsiuntė raštą ir siūlė rinktis kitą sprendinį, pagal kurį keleivių stotis būtų statoma Gustonyse.
Tuo metu miesto savivaldybės bei regiono verslo atstovai palaikė brangiausią prioritetinę alternatyvą. Jų teigimu, keleivinei stočiai iškilus arčiau miesto centro galėtų augti visas regionas, ateitų papildomų investicijų, būtų plečiamas turizmas.
Be Panevėžio, dar trys tarptautinės „Rail Baltica“ stotys numatomos Vilniuje ir Kaune.
Susisiekimo ministerijos teigimu, visą „Rail Baltica“ projektą sujungiant Baltijos šalis su Europa numatyta užbaigti 2030 metais, o sujungti Lietuvos ir Lenkijos vėžes tikimasi dar 2028 metais.
„Rail Baltica“ sujungs Taliną, Pernu, Rygą, Panevėžį, Kauną, Vilnių ir Varšuvą, Lietuvoje šis ruožas tęsis 392 kilometrus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
K. Navickas ragina ES svarstyti tolesnius rusiškų ir baltarusiškų grūdų importo ribojimus5
Praėjus penkiolikai dienų nuo griežtų Europos Sąjungos (ES) muitų įsigaliojimo daliai rusiškų ir baltarusiškų žemės ūkio produktų, tarp jų ir grūdų, žemės ūkio ministras Kęstutis Navickas sako, kad Bendrija turėtų svarstyti ...
-
„Rail Baltica“ Panevėžyje ketinama tiesti negriaunant sodų namų, paveldo objektų2
Tiesiant europinės vėžės geležinkelio linijos „Rail Baltica“ atkarpą Panevėžio apylinkėse bus išsaugoti visi 23 sodų bendrijoje „Šilas“ esantys statiniai. ...
-
Planuojama uždrausti nemokamai dalinti vienkartinę plastikinę pakuotę kavinėse ir renginiuose2
Šią savaitę Seimas ketina priimti įstatymų pakeitimus, kuriais planuoja uždrausti viešojo maitinimo vietose, masiniuose renginiuose ir paplūdimiuose neatlygintinai dalinti vienkartinę pakuotę, turinčią savo sudėtyje plastiko. ...
-
Tęsiantis karščiams, praėjusią savaitę elektra brango 2 proc.1
Praėjusią savaitę dėl karštų orų augo elektros suvartojimas, o vidutinė didmeninė elektros kaina „Nord Pool“ biržos Lietuvos kainų zonoje liepos 8–14 dienomis, palyginti su ankstesne savaite, augo 2 proc. iki 101 euro už meg...
-
Darbdaviai neslepia, kad išnaudoja darbuotojus, mažina dienpinigius: kuriam sektoriui tai būdinga?5
Vis daugiau žmonių skundžiasi Darbo inspekcijai dėl vėluojančių ar išvis nemokamų atlyginimų. Daugiausia pažeidimų fiksuojama transporto sektoriuje, kur nemažai vairuotojų iš trečiųjų šalių. Profsąjungos neslepia, kad dar...
-
Į parduotuvę – kaip į naktinį klubą: ar pasiteisintų pirkėjų veido kontrolė?1
Prekybos centrai ir parduotuvės nebeapsikenčia vagysčių iš lentynų, per pastaruosius metus jų esą padvigubėjo. Pardavėjų nuostoliai – milijoniniai. Dėl to pardavėjai prašo įstatymo pataisų, kad etatinių vagišių būt...
-
Valstybei nebefinansuojant ukrainiečių studijų, kai kurios mokyklos tą darys pačios4
Nuo šių metų rugsėjo nebelieka valstybės skirto finansavimo ukrainiečiams, baigusiems mokyklas Ukrainoje, tačiau jų studijas pačios žada finansuoti kai kurios aukštosios mokyklos. ...
-
V. Janulevičius: Lietuva turėtų stengtis kuo greičiau gauti likusias RRF lėšas
Lietuva turėtų kuo greičiau atsiskaityti už likusius rodiklius ir pateikti prašymus gauti likusias Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF) plano lėšas, mano pramonininkų konfederac...
-
Užimtumo tarnyba: vyresnių žmonių užimtumas Lietuvoje – vienas didžiausių Europoje
Lietuvoje dirbančių vyresnio amžiaus žmonių daugiau nei kitose Europos šalyse. Eurostato duomenimis, 55–64 metų gyventojų užimtumas Lietuvoje viršija Europos Sąjungos ir Euro zonos šalių vidurkį. ...
-
Ž. Mauricas: mėgstantiesiems „išlenkti taurelę“ infliacijos šuolis smogė švelniau nei sveikuoliams5
Dėl įvykusio infliacijos šuolio, bet lygiagrečiai nedidintų akcizų alkoholiui paskutinius ketverius metus degtinės kainos buvo gerokai mažesnės negu maisto produktų, todėl sveikuoliams infliacija „smogė“ stipriau, teigia „Lu...