- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vos prieš mėnesį Europos Sąjungoje priimtam sprendimui, jog Lietuva turės leisti registruoti dešiniavairius automobilius, nepritaria daugiau nei pusė – 62 proc. – lietuvių. Tokius duomenis parodė lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt balandžio mėnesį atlikta apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 2000 respondentų.
Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, didžioji dalis lietuvių mano, kad dešiniavairės transporto priemonės neišvengiamai turės įtakos bendrai eismo situacijai. Tokie automobiliai gali padidinti avaringumą keliuose, nes nei eismo taisyklės, nei patys keliai jiems nėra pritaikyti.
„Tikėtina, jog automobiliai su vairu dešinėje pusėje įneš chaoso, nes juos vairuoti reikia papildomų gebėjimų ir įgūdžių. Pavyzdžiui, situacijose, kada dešiniavaire transporto priemone lenkiamas automobilis ar daromas kairysis posūkis. To vairavimo mokyklose Lietuvoje nėra mokoma, tad tikėtina, jog vairuotojams gali kilti papildomų sunkumų. Be to, dešiniavairių automobilių žibintai pritaikyti geriau apšviesti kairį kelkraštį, tad kelyje akintų važiuojančius priešinga puse“, – dešiniavairių automobilių trūkumus vardina V. Daukšas.
Kita apklausos dalyvių dalis – beveik 30 proc. – sprendimą leisti registruoti dešiniavairius automobilius palaiko, nes tai suteiks progų įsigyti gerokai pigesnių automobilių iš Didžiosios Britanijos. V. Daukšo teigimu, tai ypač aktualu lietuviams emigrantams, kurie užsienyje pirktą dešiniavairę transporto priemonę galės laisvai registruoti ir ją vairuoti Lietuvoje.
„Šiuo metu naudotos transporto priemonės, kurių vairas yra dešinėje pusėje, kainuoja nuo 30 proc., o neretai ir iki 50 proc. pigiau už įprastus automobilius. Štai mūsų šalyje vieno populiariausių 2006 m. gaminto “Volkswagen Passat” vidutinė kaina Lietuvoje yra 17,3 tūkst. litų. D. Britanijoje tokį automobilį galima įsigyti už 13 tūkst. litų, t.y. trečdaliu pigiau“, – sako V. Daukšas.
Jo teigimu, leidimas tokius automobilius registruoti mūsų šalyje daliai vairuotojų leis sutaupyti nuo 2 iki 10 tūkst. litų, kuriuos kitu atveju tektų investuoti į dešiniavairės transporto priemonės pritaikymą Lietuvos keliams.
Kaip rodo apklausos duomenys, net galimybė įsigyti beveik perpus pigesnį dešiniavairį automobilį lietuvių nevilioja. Net 70 proc. respondentų pripažino, kad mieliau rinktųsi įprastą transporto priemonę, o ne pigesnę ir su vairu dešinėje pusėje. Likusi respondentų dalis atsakė, jog vairas kitoje nei įprastai pusėje jiems didelių problemų nesukeltų, todėl jie rinktųsi dešiniavairę transporto priemonę.
Apklausos dalyvių taip pat buvo klausiama, ar dešiniavairiams automobiliams turėtų būti taikomi didesni mokesčiai nei įprastiems automobiliams. Beveik 60 proc. atsakiusiųjų pritaria, kad jiems turėtų būti taikomi registracijos, kasko bei civilinės atsakomybės draudimo mokesčiai, nes tokie automobiliai keltų didesnę riziką keliuose. 33 proc. apklausos dalyvių tokie mokesčiai atrodo neteisingi. Anot jų, riziką keliuose kelia ne automobilis, o neįgudę ir vairavimo kultūros stokojantys vairuotojai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Paspirtukininkai – vis atsakingesni
Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prie&scaro...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla19
Nuo sausio 1-osios vairuotojo pažymėjimo galiojimas bus susietas su sveikatos pažyma. Vairuotojams, kurių sveikatos pažyma baigė galioti, lieka vos mėnuo ją atnaujinti. Nors patikros procedūra itin greita, tokių užuomaršų dar likę gerokai p...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...