Europa vežėjams kelia naujus reikalavimus

Europos Parlamentas (EP) per antrą svarstymą pritarė siūlymams atnaujinti reikalavimus tarptautinio krovinių ir keleivių vežimo bendrovėms. Kiekviena nuo 2011-ųjų vidurio veiklą pradėti ketinanti transporto bendrovė taip pat turės įrodyti savo finansinį pajėgumą. Be to, įmonė privalės turėti biurą jos registravimo šalyje ir joje laikyti transporto priemones, kurios tuo metu nenaudojamos. EP per pavasario sesiją Strasbūre buvo balsuota dėl reglamentų, kurie išplės autobusų ir laivų keleivių teises.


- Aukštesnė reikalavimų kartelė vežėjams – jau netolima ateitis. Naujausiais reikalavimais siekiama panaikinti vadinamųjų pašto dėžučių bendrovių steigimo praktiką. ES šalys privalės tvarkyti visų transporto bendrovių registrus, kuriuose turės atsispindėti jų valdymo istorija, finansinė padėtis ir pažeidimai. EP narių reikalavimu nuo 2012-ųjų pabaigos bus bendra elektroninė registrų sistema. Tarptautinio krovinių ar keleivių vežimo bendrovė privalės įdarbinti kvalifikuotą transporto vadybininką, gyvenantį ES, kuris turės būti baigęs specialius kursus ir išlaikęs egzaminą.

- Kitas svarstomas reglamentas supaprastins tarptautinio keleivių vežimo autobusais tvarką. Nuo 2010-ųjų sausio tolimųjų reisų autobusų vairuotojams bus leista per vieną kelionę dirbti 12 dienų iš eilės, o paskui savaitę ilsėtis. Tokia taisyklė galiojo iki 2007-ųjų balandžio, kai naujas vairuotojų darbo ir poilsio reglamentas leido autobusų vairuotojams be poilsio dirbti tik 6 dienas iš eilės. Daugelis keleivių vežimo bendrovių skundėsi, jog dėl to buvo priverstos į reisus išleisti po papildomą vairuotoją.

- Numatoma įpareigoti vežėjus kompensuoti keleiviams už vėlavimą ar reisų atšaukimą, taip pat už keleivių sužeidimą ar žūtį. Be to, siūloma geriau užtikrinti neįgalių keleivių teises. Reglamentai dėl autobusų ir laivų (išskyrus kruizinius) keleivių teisių numato kompensacijas, kai vėluojama išvykti. Laivų keleiviams siūloma kompensuoti ketvirtadalį bilieto kainos, jei vėluojama išplaukti nuo vienos iki dviejų valandų. Autobusų keleiviams būtų kompensuojama tik už vėlavimą išvykti daugiau kaip dvi valandas. Be to, jei vežėjas nepasiūlo keleiviui alternatyvaus transporto (europarlamentarai siūlo įpareigoti jį suteikti nemokamai), jis turėtų ne tik išmokėti minėto dydžio kompensaciją, bet ir grąžinti pinigus už bilietą. Kompensuoti nebus privaloma, jeigu vėluojama dėl spūsčių ar pasienio kontrolės (autobusų atveju), dėl gamtos sąlygų (laivų atveju). Jei apie laivo reiso atidėjimą ar atšaukimą pranešama bent prieš tris dienas, kompensuoti taip pat nereikės.

Siūloma įpareigoti vežėjus autobusu grąžinti pusę bilieto kainos ir tuomet, kai išvykstama laiku, bet vėluojama atvykti dėl vairuotojo kaltės ar techninio gedimo. Kai kelionės tęsti nebeįmanoma, vežėjas turi suteikti keleiviui maitinimą ir, prireikus, viešbutį, taip pat transportą iki artimiausios stoties ar laukimo vietos.

Pačios ES šalys galės nuspręsti netaikyti šių taisyklių miesto, priemiesčio ar regionų vidaus maršrutams, tačiau jos turės imtis priemonių užtikrinti ir šių maršrutų keleivių teises.

Jei autobuso keleivis būtų sužeistas arba žūtų per avariją, vežėjas turėtų nedelsdamas išmokėti atitinkamą kompensaciją – nebent avarija būtų įvykusi ne dėl jo kaltės. Mirties atveju kompensacija turės būti ne mažesnė kaip 21 tūkst. eurų.

- Pagal svarstomus reglamentus vežėjams būtų draudžiama atsisakyti vežti neįgalius keleivius, nebent tai grėstų jų pačių saugumui. Laivų vežėjai privalės padėti įsodinti neįgalius keleivius, tačiau pastarieji vežėją turės apie tai informuoti iš anksto – kai nuperkamas bilietas arba ne vėliau kaip prieš 48 valandas iki kelionės.



NAUJAUSI KOMENTARAI

algis

algis portretas
zodziu, ES nares senbuves taip siekia eliminuoti is rinkos firmas is nauju ES saliu... ir cia, deja, mes nieko nepakeisim./..

utka

utka portretas
"Tarptautinio krovinių ar keleivių vežimo bendrovė privalės įdarbinti kvalifikuotą transporto vadybininką, gyvenantį ES, kuris turės būti baigęs specialius kursus ir išlaikęs egzaminą." per toki reikalavima uzsidarys daug smulkesniu transporto firmeliu... ir vel bus krize transporte....

Saulius1

Saulius1 portretas
Iš vienos pusės - keleiviui geriau, iš kitos - blogiau autotransporto firmoms, jos pradės užsidarinėt, sumažės pasiūla, pakils kainos, suprastės paslaugų kokybė ir rezultate - keleiviui blogiau.
VISI KOMENTARAI 6

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių