- Parengta pagal žurnalo "Transportas" inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Europos Parlamentas (EP) per antrą svarstymą pritarė siūlymams atnaujinti reikalavimus tarptautinio krovinių ir keleivių vežimo bendrovėms. Kiekviena nuo 2011-ųjų vidurio veiklą pradėti ketinanti transporto bendrovė taip pat turės įrodyti savo finansinį pajėgumą. Be to, įmonė privalės turėti biurą jos registravimo šalyje ir joje laikyti transporto priemones, kurios tuo metu nenaudojamos. EP per pavasario sesiją Strasbūre buvo balsuota dėl reglamentų, kurie išplės autobusų ir laivų keleivių teises.
- Aukštesnė reikalavimų kartelė vežėjams – jau netolima ateitis. Naujausiais reikalavimais siekiama panaikinti vadinamųjų pašto dėžučių bendrovių steigimo praktiką. ES šalys privalės tvarkyti visų transporto bendrovių registrus, kuriuose turės atsispindėti jų valdymo istorija, finansinė padėtis ir pažeidimai. EP narių reikalavimu nuo 2012-ųjų pabaigos bus bendra elektroninė registrų sistema. Tarptautinio krovinių ar keleivių vežimo bendrovė privalės įdarbinti kvalifikuotą transporto vadybininką, gyvenantį ES, kuris turės būti baigęs specialius kursus ir išlaikęs egzaminą.
- Kitas svarstomas reglamentas supaprastins tarptautinio keleivių vežimo autobusais tvarką. Nuo 2010-ųjų sausio tolimųjų reisų autobusų vairuotojams bus leista per vieną kelionę dirbti 12 dienų iš eilės, o paskui savaitę ilsėtis. Tokia taisyklė galiojo iki 2007-ųjų balandžio, kai naujas vairuotojų darbo ir poilsio reglamentas leido autobusų vairuotojams be poilsio dirbti tik 6 dienas iš eilės. Daugelis keleivių vežimo bendrovių skundėsi, jog dėl to buvo priverstos į reisus išleisti po papildomą vairuotoją.
- Numatoma įpareigoti vežėjus kompensuoti keleiviams už vėlavimą ar reisų atšaukimą, taip pat už keleivių sužeidimą ar žūtį. Be to, siūloma geriau užtikrinti neįgalių keleivių teises. Reglamentai dėl autobusų ir laivų (išskyrus kruizinius) keleivių teisių numato kompensacijas, kai vėluojama išvykti. Laivų keleiviams siūloma kompensuoti ketvirtadalį bilieto kainos, jei vėluojama išplaukti nuo vienos iki dviejų valandų. Autobusų keleiviams būtų kompensuojama tik už vėlavimą išvykti daugiau kaip dvi valandas. Be to, jei vežėjas nepasiūlo keleiviui alternatyvaus transporto (europarlamentarai siūlo įpareigoti jį suteikti nemokamai), jis turėtų ne tik išmokėti minėto dydžio kompensaciją, bet ir grąžinti pinigus už bilietą. Kompensuoti nebus privaloma, jeigu vėluojama dėl spūsčių ar pasienio kontrolės (autobusų atveju), dėl gamtos sąlygų (laivų atveju). Jei apie laivo reiso atidėjimą ar atšaukimą pranešama bent prieš tris dienas, kompensuoti taip pat nereikės.
Siūloma įpareigoti vežėjus autobusu grąžinti pusę bilieto kainos ir tuomet, kai išvykstama laiku, bet vėluojama atvykti dėl vairuotojo kaltės ar techninio gedimo. Kai kelionės tęsti nebeįmanoma, vežėjas turi suteikti keleiviui maitinimą ir, prireikus, viešbutį, taip pat transportą iki artimiausios stoties ar laukimo vietos.
Pačios ES šalys galės nuspręsti netaikyti šių taisyklių miesto, priemiesčio ar regionų vidaus maršrutams, tačiau jos turės imtis priemonių užtikrinti ir šių maršrutų keleivių teises.
Jei autobuso keleivis būtų sužeistas arba žūtų per avariją, vežėjas turėtų nedelsdamas išmokėti atitinkamą kompensaciją – nebent avarija būtų įvykusi ne dėl jo kaltės. Mirties atveju kompensacija turės būti ne mažesnė kaip 21 tūkst. eurų.
- Pagal svarstomus reglamentus vežėjams būtų draudžiama atsisakyti vežti neįgalius keleivius, nebent tai grėstų jų pačių saugumui. Laivų vežėjai privalės padėti įsodinti neįgalius keleivius, tačiau pastarieji vežėją turės apie tai informuoti iš anksto – kai nuperkamas bilietas arba ne vėliau kaip prieš 48 valandas iki kelionės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...