- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Vizitas: T. Makinenas lankėsi ir Lietuvoje, apdovanojo žurnalistų ralio dalyvius.
-
Greičio legendos: kai talentas aplenkia net gyvenimą
-
Greičio legendos: kai talentas aplenkia net gyvenimą
-
Greičio legendos: kai talentas aplenkia net gyvenimą
-
Greičio legendos: kai talentas aplenkia net gyvenimą
-
Greičio legendos: kai talentas aplenkia net gyvenimą
Dauguma automobilių, kad ir kokie modernūs ar prabangūs būtų, nepajudės iš vietos, jei nebus, kas juos valdo. Nenuostabu, kad geriausi vairuotojai yra automobilių sporto atstovai, kuriais žavisi milijonai gerbėjų visame pasaulyje.
Bebaimis brazilas
Vaikystėje ne vienas pyplys svajoja tapti garsiu lenktynininku, per gyvenimą skriejančiu milžinišku greičiu. Tačiau vos keletas tų, kurie laikėsi įsikibę savo svajonės, pasiekė šį tikslą. Jie šiandien yra dievinami kaip vieni iš geriausių vairuotojų visoje planetoje. Autoplius.lt pabandė suskaičiuoti greičiausius iš greičiausiųjų. Tuos, be kurių istorijos apie greitį netektų prasmės.
Gali būti taip, kad kai kurie šio vardo išvis negirdėję, tačiau nesuklyskite, Ayrtonas Senna – viena ryškiausių „Formulės 1“ asmenybių per visą šio sporto gyvavimo istoriją. Šis brazilas buvo išskirtinai greitas, o jo vairavimo įgūdžiai ant šlapios dangos itin sužavėjo F1 entuziastus. Dabar net sunku patikėti, kad šis karštakošis, lėkdamas šlapia danga, net pagreitindavo greitį.
Skirtingi: A. Senna garsėjo nutrūktgalviškais manevrais, o M. Schumacheris (antrame plane) atvirkščiai – racionaliu vairavimo stiliumi. Tačiau abi šias legendas pasivijo nelaimės. „Scanpix“ nuotr.
Ryžtas ir agresyvus vairavimo stilius A. Sennai padėjo iškovoti net tris „Formulės 1“ čempiono titulus. Ko gero, jų būtų buvę ir daugiau, jei ne tragiška avarija 1994-aisiais. Varžybų etape San Marine A. Senna, kovodamas dėl pirmos pozicijos su Michaeliu Schumacheriu, per stipriai paspaudė akseleratorių, išlėkė iš trasos ir, skriedamas maždaug 300 km/val. greičiu, rėžėsi į sieną. Ekspertai apskaičiavo, kad smūgio į sieną metu greitis siekė maždaug 233 km/val. Tai buvo paskutinis jo pasirodymas.
A. Senna į žmonių širdis įsirašė ne tik kaip bebaimis lenktynininkas. Per gyvenimą jis niekam nesigirdamas paaukojo daugiau nei 400 mln. JAV dolerių įvairioms labdaros organizacijoms. Legendos laidotuvėse Brazilijoje dalyvavo daugiau kaip 3 mln. žmonių.
Žiauri likimo ironija
Dar vienas gyva legenda tapęs „Formulės 1“ meistras – Michaelis Schumacheris. Šis 1969 m. gimęs vokietis susišlavė net septynis „Formulės 1“ čempiono titulus. Tokiu pasiekimu gali pasigirti tik dabartinė šių lenktynių žvaigždė – britas Lewisas Hamiltonas.
Profesionalaus sportininko karjerą M. Schumacheris baigė, kai 2006 m. „Formulės 1“ čempionate liko antras. Tiesa, 2010–2012 m. jis dar buvo trumpam grįžęs su „Mercedes“ komanda. Per daugybę metų lenktynėse Šumis pateko į ne vieną skaudžią avariją ir liko sveikas, tačiau laisvalaikiu slidinėdamas patyrė tragišką nelaimę. 2013 m. lenktynininkas, leisdamasis nuo kalno, griuvo ir stipriai susitrenkė galvą į akmenį. Nepaisant, kad buvo su šalmu, jis patyrė sunkią smegenų traumą. Tik 2014 m. rugsėjį M. Schumacheris iš ligoninės buvo pervežtas į savo šeimos namus. Iki pat šių dienų jis yra visiškai paralyžiuotas ir guli prižiūrimas žmonos Corinnos ir artimųjų.
Tragiška ir škoto Colino McRae’aus istorija. Drąsus vairavimo stilius ir neįtikimas automobilio valdymas neasfaltuotais keliais jį pavertė legenda. Lenktynininko vardas ypač tapo garsus 1995 m., kai jis tapo jauniausiu pasaulio ralio čempionu. Šis rekordas buvo pagerintas tik po 27 metų, kai 2022 m. suomis Kalle Rovanpera laimėjo šį čempionatą būdamas 22 metų. Vairuodamas „Subaru Impreza“ C. McRae’us laimėjo WRC dar dvejus metus po pirmo triumfo. Jo gyvenimas nutrūko taip pat neįprastai. Škotas žuvo malūnsparnio katastrofoje netoli savo namų kartu su sūnumi ir dviem šeimos draugais.
Sirgalių numylėtiniai
Universalus: S. Loebui pergalių WRC etapuose rekordo nepakanka, tad jis kasmet kaunasi dėl titulo Dakaro dykumų ralyje. „Scanpix“ nuotr.
Devyni pasaulio ralio čempiono titulai puikiai pabrėžia Sebastieno Loebo neprilygstamą talentą. Šio iš Prancūzijos kilusio vyruko gebėjimas prisitaikyti prie kintančio kelio reljefo, tiksliai ir greitai važiuoti net sudėtingiausia danga jį išskiria iš kitų ralio varžybų garsenybių.
Jam priklauso daugiausia iškovotų pasaulio ralio titulų rekordas. S. Loebas laimėjo ir daugiausia istorijoje atskirų ralio etapų, ir daugiau už bet kurį WRC dalyvį yra stovėjęs ant prizininkų pakylos. Tiesa, vien ralio šiam lenktynininkui nepakanka. Nuo 2016 m. jis dalyvauja ir sunkiausiose pasaulyje bekelės lenktynėse – Dakaro ralyje. Laimėti šio dykumų maratono prancūzui kol kas nepavyko, bet jis net tris kartus – 2017, 2022 ir 2023 m. – finišavo antras.
Nenugalimas: per visą istoriją nebuvo tituluotesnio motociklų sporto atstovo nei devyniskart pasaulio čempionas V. Rossi. „Scanpix“ nuotr.
Trofėjų gausa su S. Loebu gali konkuruoti italas Valentino Rossi. Tiesa, šis Daktaru pramintas nutrūktgalvis yra laikomas geriausiu lenktynininku ne automobilių, o motociklų sporto istorijoje. Nepaprasto talento V. Rossi sužavėjo sirgalius neįtikimo sudėtingumo, bebaimiais lenkimais ir dominavimu trasoje.
Šis 44 metų amžiaus italas turi devynis „Moto GP“ pasaulio čempiono titulus. Jam priklauso pergalių „Grand Prix“ etapuose rekordas – net 89. V. Rossi yra vienintelis plento motociklų lenktynių dalyvis, važiavęs daugiau nei 400 „Grand Prix“ varžybų. Nuo 2021 m. varžybose aktyviai nebedalyvauja, tačiau nuo šio sporto labai nenutolo. Valentino vadovauja „Racing Team VR46“, kuri dalyvauja „Moto2“ ir „Moto GP“ varžybose.
Lankėsi ir Lietuvoje
Vadovo karjerą lenktynių pasaulyje daro ir amerikietis Jeffrey Michaelas Gordonas – dabartinis „Hendrick Motorsports“ viceprezidentas. Tačiau griežtą kostiumą jis vilki tik nuo 2015 m. Nuo pat 1993-iųjų J. Gordonas yra tikra NASCAR lenktynių legenda.
Pamaina: NASCAR „profesorius“ J. Gordonas (kairėje) patirtimi dalijasi su jaunesniais kolegomis iš savo valdomos komandos. „Scanpix“ nuotr.
Pirmąjį JAV itin populiarių NASCAR lenktynių čempiono titulą amerikietis laimėjo 1995 m., o paskui į tą pačią viršūnę užkopė dar tris kartus. Jis taip pat tris sykius laimėjo ir garsiąsias „Daytona“ lenktynes. J. Gordonas yra trečias visų laikų NASCAR lenktynininkas su 93 karjeros pergalėmis ir geriausias šiuolaikinių (1972 – dabar) lenktynininkų. 2008 m. ESPN sporto kanalas J. Gordoną išrinko į geriausių visų laikų pasaulio lenktynininkų dešimtuką. Sporto entuziastai šį vairuotoją pamilo ne tik dėl jo pergalių ir apgalvoto vairavimo stiliaus, bet ir dėl charizmatiškos asmenybės.
Vertinant charakterį, Tommi Makinenas yra kur kas santūresnis nei jo kolega iš už Atlanto, tačiau talentu neatsilieka. Skrajojantis suomis bene labiausiai išgarsėjo net ketverius metus iš eilės tapęs pasaulio ralio čempionu. Tai jis padarė važiuodamas su dabar jau retokai ralio etapuose sutinkamu „Mitsubishi Lancer Evolution“ automobiliu. Iš viso suomis laimėjo 24 pasaulio ralio čempionato etapus. Nuo 2003 m. pasitraukė iš profesionalaus sporto. Įdomu, kad 1998 m. T. Makinenas buvo atvykęs į Lietuvos žurnalistų klubo organizuotą tarptautinį žurnalistų ralį „Lietuva 1998“. Šiame renginyje jis nesėdo prie lenktyninio automobilio vairo, tačiau apdovanojo laimėtojus.
Mados ikona
Jauniausias legendų sąrašo narys – seras Lewisas Carlas Davidsonas Hamiltonas. Šiam tituluočiausiam visų laikų Didžiosios Britanijos lenktynininkui šiandien – 38 metai. Jis vis dar gali papildyti savo beprotišką prizų kolekciją, nes iki šiol varžosi „Formulės 1“ lenktynėse.
Įtaka: L. Hamiltonas tapo mados ikona ir pavyzdžiu daugeliui savo sekėjų. „Scanpix“ nuotr.
„Mercedes“ komandos lenktynininkas neseniai pakartojo iki šiol M. Schumacheriui priklausiusį septynių laimėtų „Formulės 1“ čempionatų rekordą, o šiemet kovoja dėl dar vienos pergalės. Tiesa, kol kas 2023 m. čempionato įskaitoje jis vis dar yra ketvirtoje vietoje. Britui priklauso trys asmeniniai rekordai: daugiausia laimėtų F1 etapų (103), daugiausia iš pirmos pozicijos startuotų lenktynių (103) ir daugiausia finišų ant prizininkų pakylos (193).
Ne tik lenktynėmis, bet ir mada itin besidomintis L. Hamiltonas jau senokai yra tapęs ir jaunimo dievuku. Jo stilių kopijuoja tūkstančiai jaunuolių visame pasaulyje. Be to, britas garsėja kova už žmogaus teises, bendradarbiauja su Jungtinių Tautų fondu UNICEF, gyvūnų teisių gynimo organizacija PETA ir kitomis organizacijomis. Už išskirtinius pasiekimus sporte ir doros asmenybės pavyzdį Lewisui Anglijos karalienė Elžbieta II suteikė oficialų sero titulą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...