Įspėja dėl automobilių vagysčių: nesaugu net aptvertuose kiemuose

  • Teksto dydis:

Automobilių vagysčių pastaraisiais metais mažėja, tačiau ilgapirščių padaryti nuostoliai – vis dar šimtai tūkstančių eurų.

Vagia įrangą

Draudimo bendrovės ERGO transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovo Raimondo Bieliausko teigimu, automobilių dalių vagys šiemet jau padarė nuostolių už daugiau kaip 300 tūkst. eurų, o per pastaruosius trejus metus bendra gyventojų dėl pavogtų automobilio dalių patirta žala siekia beveik 1,2 mln. eurų.

Be to, pasak R.Bieliausko, vidutinis žalos dydis šiemet yra beveik 15 proc. didesnis nei pernai ir siekia daugiau kaip 1 800 eurų.

"Automobilių dalys vis dar traukia ilgapirščius. Šiemet jau užfiksavome daugiau kaip pusantro šimto vagysčių, tačiau tamsiausiais metų mėnesiais šie skaičiai greičiausiai dar šoktelės į viršų. Pastaraisiais metais daugiausia vagiama salono įranga – navigacijos ir multimedijos sistemos, saugos pagalvės, vairai. Vis dar siekiama pasipelnyti ir iš brangesnių automobilių priekinių žibintų ar veidrodėlių", – sakė R.Bieliauskas.

Anot jo, dažniausiai vagiamos BMW, "Porsche", "Audi", VW ir "Mercedes Benz" automobilių dalys, o savininkų nuostoliai išauga ne tik dėl prarastų detalių, bet ir transporto priemonės apgadinimų.

Pastaraisiais metais daugiausia vagiama salono įranga – navigacijos ir multimedijos sistemos, saugos pagalvės, vairai.

Siaučia ir provincijoje

Pasak R.Bieliausko, nuo ilgapirščių automobiliai neapsaugoti nei didmiesčiuose, nei mažesniuose šalies miesteliuose.

"Dažniausiai vagys nusitaiko į viešose stovėjimo zonose ar gatvėse paliktus automobilius. Nusikaltėliai taip pat įsilaužia ir į gyventojų garažus, sulaukiame pranešimų ir apie vagystes iš aptvertų privačių kiemų. Dažnokai darbą vagims palengvina ir patys automobilių savininkai, savo transporto priemones palikdami atokesnėse, neapšviestose ir stebėjimo kamerų nepasiekiamose vietose", – vardijo R.Bieliauskas.

Draudikų atstovo teigimu, gerai apšviesta ir saugumo kamerų stebima stovėjimo aikštelė nebūtinai garantuoja automobilio saugumą, tačiau bent jau kelia nusikaltėliams daugiau rizikos ir gali atbaidyti mažiau pasiruošusius ar didelės patirties neturinčius vagišius.

Neaplenkia senienų

R.Bieliauskas pažymėjo, kad kasmet fiksuojama bent po kelias automobilių vagystes, kai savo transporto priemonių lietuviai netenka užsienyje.

Šiemet Lietuvos gyventojų automobiliai buvo pavogti Latvijoje, Ukrainoje, Vokietijoje.

"Tarp vagių vis populiaresni japoniški automobiliai. Pastaraisiais metais pagal pavogtų automobilių skaičių jie jau lenkia anksčiau dažniausiai nusikaltėlių taikiniu tapdavusius vokiškų markių automobilius. Tai turbūt lemia ir tai, kad nauji japoniški automobiliai mūsų šalies keliuose šiandien yra gerokai dažnesni", – sakė R.Bieliauskas.

Tarp vagių vis populiaresni japoniški automobiliai.

Dauguma šiemet pavogtų automobilių – 2017–2019 m. modeliai. Vis dėlto, R.Bieliausko teigimu, visiškai saugiai jaustis negali ir senesnių transporto priemonių savininkai.

Pernai trečdalis visų draudimo bendrovės fiksuotų automobilių vagysčių buvo susijusios su 2003–2006 m. pagamintomis transporto priemonėmis.

"Vagys siekia vertingesnio grobio, kurį būtų galima lengvai ir greitai realizuoti, todėl dažniausiai taikosi į naujesnius, aukštesnės klasės, populiarių gamintojų automobilius. Gyventojų patirta žala tokiais atvejais siekia nuo keliolikos iki kelių dešimčių tūkstančių eurų. Tačiau, turėdami progą, nusikaltėliai neatsisako ir vidutinio naujumo ar klasės automobilių. Vidutinis žalos dėl automobilio vagystės dydis šiemet siekia beveik 22 tūkst. eurų", – pažymėjo R.Bieliauskas.

Vien triukšmas nepadės

Anot R.Bieliausko, daugeliu atveju garsinės signalizacijos vagims atbaidyti nepakanka, o tokios apsaugos efektyvumas – menkas.

"Ypač brangesnių automobilių savininkai turėtų pasirūpinti aukščiausio lygio apsaugos sistemomis, kurios leidžia nuotoliniu būdu sekti automobilio buvimo vietą, o pavojaus signalą gali automatiškai perduoti į savininko pultelį ar telefoną. Papildomą apsaugą taip pat suteikia ir variklio blokavimo sistemos, kurios neleidžia užvesti automobilio variklio be savininko žinios. Tokias apsaugos priemones privalu įdiegti norint kasko draudimu apdrausti visas didesnės vertės transporto priemones", – pabrėžė R.Bieliauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

minde

minde portretas
geroves saugi valstybe pavadnm bangladesas

Faktas

Faktas portretas
Visos vagystės Kaune daromos su policijos žinia ir tik persekiojamiems piliečiams

kaimietis...

kaimietis... portretas
Ergo per tris metus,išmokejo apie 1.2 mil. eur...,cha cha cha...,o kodel neparašo,kiek dešimčių milionų,jie gavo draudimo įmokų...,nes nera brangesnio draudimo,kaip Ergo...,nerealiai brangus... ir jie žiauriai apšakalėję,bendravimas su klijentu,žemiau plintuso...
VISI KOMENTARAI 6

Galerijos

Daugiau straipsnių