- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos keliais vis dar rieda daug senų transporto priemonių, kurioms vis dažniau prireikia remonto. Ką daryti, kai automobilio remonto išlaidos viršija jo vertę?
„Vis dar nereti atvejai, kai transporto priemonė įsigyjama už maždaug 1-1,5 tūkst. eurų ir atsiradus nemažam gedimui tenka investuoti daug lėšų. Tais atvejais, kai automobilio remonto išlaidos viršija jo vertę reikėtų įvertinti, ar tikrai verta investuoti į jo remontą, ar atiduoti jį transporto priemonių atliekų tvarkytojams“, – sako Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) vadovas Vladimiras Jankoitas.
Transporto priemonių techninės priežiūros ir remonto įmonės „TomServis“ vadovas Tomas Kazlauskas mini, kad maždaug iki 60-70 proc. serviso klientų, kurių turimų automobilių vertė siekia iki 3 tūkst. eurų, vis tik linkę transporto priemonę remontuoti, nors remonto išlaidos ir viršija automobilio vertę.
„Ypač tai galioja tų automobilių, kurių vertė siekia apie 1 tūkst. eurų, savininkams. Jie transporto priemonę remontuoja, nes nusipirkus kitą tokios pat vertės automobilį pateks į tą pačią balą“, – komentuoja T. Kazlauskas.
Į „TomServis“ dėl remonto daugiausia kreipiasi vairuotojai, kurių turimų lengvųjų automobilių amžius siekia apie 10-12 metų. „Klientams visuomet pasakome apie riziką vairuoti netvarkingą automobilį ir dauguma mūsų klientų, ypač turinčių šeimą ir vaikų, itin atsakingai žiūri į automobilio remontą ir perka ne pačias pigiausias detales. Jie nori patys jaustis saugiai ir užtikrinti saugumą aplinkiniams“, – kalba autoserviso vadovas.
„Volvo“ automobilius aptarnaujančio autoserviso „Autodiena“ darbų vadovo Stanislavo Konickio teigimu, servise remontuojamų automobilių vidutinis amžius siekia apie 10 metų, o tokių automobilių, kurių vertė yra mažesnė nei 2 tūkst. eurų, pasitaiko retai.
„Neretai mūsų klientai renkasi automobilio remontą, kai neturi kitos išeities, t. y. neleidžia jų finansinės galimybės įsigyti kitą transporto priemonę ir dar galioja turimo automobilio techninė apžiūra. Būna atvejų, kad paaiškėjus didelėms remonto išlaidoms savininkas automobilio netvarko, neatmetu galimybės, kad ir važinėja su techniškai netvarkinga transporto priemone, dar turinčia galiojančią techninę apžiūrą“, – kalba S. Konickis.
V. Jankoito nuomone, vis tik itin susidėvėjusio automobilio vertėtų atsisakyti, nes po remonto tik laikinai pagerėja jo techninė būklė ir tokios transporto priemonės eksploatacija kelia grėsmę eismo dalyviams ir patiems vairuotojams.
Lengvųjų automobilių parkas Lietuvoje vis dar yra ganėtinai senas. „Regitros“ duomenimis, pernai naudoti lengvieji automobiliai sudarė apie 84 proc. visų 2018 metais pirmą kartą registruotų lengvųjų automobilių, o vidutinis automobilio amžius siekė 14,4 metų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Europoje – „Renault“, JAV – „Honda“1
„Būtent šis mūsų modelis gali tapti pokyčių elektromobilių rinkoje varomąja jėga“, – pareiškė „Renault“ vadovas Fabrice’as Cambolive’as, atsiėmęs pagrindinį tradicinio konkurso „Metų au...
-
Iš sostinės gatvių išnyks kledarai2
Vilnius planuoja, kad iki 2030 m. ne mažiau nei 55 proc. visų viešojo transporto priemonių sudarys varomos elektra arba alternatyviu kuru. ...