Dūsta automobilio širdis – keiskite filtrą

  • Teksto dydis:

Automobilių savininkai neretai sumenkina oro filtrų keitimo svarbą. Paprastai tuo domėtis pradedama tik tuomet, kai pasirodo pirmieji filtro susidėvėjimo ženklai. Tačiau retas žino, kad, atsiradus šių požymių, gali neužtekti vien kosmetinių remonto darbų.

Išvalo orą

Automobilio oro filtras yra svarbus įsiurbimo sistemos elementas, atliekantis tarsi apsauginio barjero funkciją, kad į variklį nepatektų nešvarumų. Jo pagrindinė užduotis – išvalyti įsiurbiamą orą sulaikant įvarius teršalus, pavyzdžiui, dulkes, smėlio daleles ar kitas medžiagas.

Automobilių remonto specialistas Mindaugas Šerėjus pabrėžė, kad oro filtras neatsiejamas tinkamo variklio darbo elementas, kurio paskirtis užtikrinti, kad į variklį patektų kiek įmanoma švaresnis oras. Filtras sulaiko su įsiurbiamo oro srautu keliaujančias dulkes, mikrodaleles ir kitokius variklio darbą neigiamai veikiančius nešvarumus.

Ženklas: pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į variklio galios sumažėjimą. Evaldo Šemioto nuotr.

„Švarus oras, patenkantis į variklį, užtikrina optimalų mechanizmo veikimą. Į degimo kamerą patenkantis atitinkamos kokybės oras turi įtakos degalų degimui, variklio darbo efektyvumui ir jo komponentų ilgaamžiškumui. Galima sakyti, švarus oras pailgina automobilio širdies eksploatacijos laiką“, – teigė M. Šerėjus.

Užsikimšus oro filtrui, gali būti sunkiau įjungti ir variklį, ypač šaltą.

 

Kada keisti?

Oro filtrą būtina reguliariai keisti, tačiau derėtų atsižvelgti į automobilio gamintojo rekomendacijas. Informacijos šia tema galima rasti transporto priemonės priežiūros instrukcijoje arba apie tai pasiteirauti susisiekus su specializuotu servisu.

„Oro filtro keitimo intervalas priklauso ne tik nuo gamintojo rekomendacijų, bet ir nuo individualių automobilio eksploatacijos sąlygų. Jei dažnai važinėjate sunkiomis sąlygomis, pavyzdžiui, žvyrkeliais, kur daug dulkių, jos taip pat patenka ir į variklį. Tokiu atveju rekomenduojama oro filtrą keisti dažniau“, – patarė M. Šerėjus.

Pasak automobilių remonto paslaugų paieškos platformos Motointegrator.com atstovo, įprastomis sąlygomis oro filtras turi būti keičiamas kas 25–30 tūkst. km. Daug važinėjant žvyrkeliais, tai daryti reikėtų dažniau, pavyzdžiui, kiekvienąkart keičiant alyvą. Tačiau šios rekomendacijos galioja tik lengviesiems keleiviniams automobiliams, kurie ekploatuojami įprastomis sąlygomis.

Išlaidos: dėl nepakankamo oro kiekio, tiekiamo į degimo kamerą, variklis pradeda naudoti daugiau degalų. Justinos Lasauskaitės nuotr.

Gedimo požymiai

Sportinių automobilių arba visureigių oro filtrai turi būti keičiami gerokai dažniau. Jei esate bekelės mėgėjas, atkreipkite dėmesį į oro filtro būklę beveik po kiekvieno pasivažinėjimo ir, jei reikia, prieš kiekvieną išvyką jį pakeiskite.

Oro filtro keitimas yra ne pati brangiausia investicija, bet užtikrina ilgalaikę transporto priemonės eksploataciją, patikimą ir efektyvų variklio darbą. Keičiant filtrą reguliariai galima apsidrausti nuo priešlaikinių variklio gedimų, apsaugant jo komponentus nuo potencialių pažeidimų.

Pirmiausia reikėtų atkreipti dėmesį į variklio galios sumažėjimą. Susidėvėjęs oro filtras riboja į variklį tiekiamo oro kiekį, todėl pasikeičia oro ir degalų proporcijos, o mišinys tampa neoptimalus, kai degimas yra efektyviausias. Dėl to gali sumažėti variklio galia ir efektyvumas.

„Užsikimšus oro filtrui, gali būti sunkiau įjungti ir variklį, ypač šaltą. Blogiausiu atveju jis iš viso gali neleisti įjungti automobilio variklio. Be to, dėl nepakankamo oro kiekio, tiekiamo į degimo kamerą, variklis pradeda naudoti daugiau degalų, kadangi variklio valdymo kompiuteris bando koreguoti mišinį, kad kompensuotų galios trūkumą“, – aiškino M. Šerėjus.

Variklio skyriuje ar net automobilio salone gali būti juntamas nesudegusių degalų ar išmetamųjų dujų kvapas, atsirandantis dėl per riebaus degalų ir oro mišinio.

 

Padidėja tarša

Netinkamas degalų ir oro mišinys dėl užsikimšusio oro filtro gali sukelti nestabilių variklio sūkių, trūkčiojimą važiuojant, netolygių sūkių laisva eiga arba būti dažnai gęstančio variklio priežastis.

Dėl seno ar užsikimšusio oro filtro gali būti netinkamai sudeginami degalai variklio degimo kameroje, tuomet jie patenka į išmetimo sistemą, o iš duslintuvo matyti virstantys juodi dūmai. Tinkamai nesudegantys degalai rodo, kad oro ar degalų mišinys yra riebus, kitaip tariant, tokiam mišinyje yra per daug degalų ir per mažai oro.

Kliūtis: dėl padidėjusios taršos techninės apžiūros metu transporto priemonė gali nebeatitikti techninių reikalavimų. Justinos Lasauskaitės nuotr.

„Užsikimšus oro filtrui dažnai pasitaiko, kad variklio skyriuje ar net automobilio salone gali būti juntamas nesudegusių degalų ar išmetamųjų dujų kvapas, atsirandantis dėl per riebaus degalų ir oro mišinio. Atminkite, kad degimo metu susidarančios medžiagos yra kenksmingos žmogaus organizmui, jos neigiamai veikia keleivių sveikatą ir net gali turėti įtakos eismo saugumui. Tai gali sukelti ir apsinuodijimo požymių – ilgai važiuojant tokiomis sąlygomis pradeda pykinti, skaudėti galvą, atsiranda išsiblaškymo pojūtis“, – įspėjo M. Šerėjus.

Susidėvėjęs oro filtras gali turėti įtakos ir katalizatoriaus darbui, todėl, atliekant išmetamųjų dujų patikrą, aptinkamas didesnis azoto oksidų (Nox) kiekis. Dėl padidėjusios šio rodiklio vertės techninės apžiūros metu automobilis gali nebeatitikti techninių reikalavimų. Taigi, nereikėtų ignoruoti gamintojų rekomendacijų ir oro filtrą keisti laiku, kad būtų išvengta su tuo susijusių rimtesnių padarinių.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Kai jau

Kai jau portretas
mirsti - velu klizma statyti!

To ArturKlp

To ArturKlp portretas
Taigi elektromobilio varikli reikia ijungineti.

Rapolas >>>> cha-cha

Rapolas >>>> cha-cha portretas
O jei variklio oro filtras keiciasi kas 90000 km? Ir tepala taip pat keist? Ar filtra prie tepalo keitimo derint?
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių