- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi.
– Kodėl keičiasi šis dokumentas? Kas naujo jame?
– Dokumentas yra keičiamas todėl, kad nuo liepos 1 d. valstybės įmonė „Regitra“ keičia juridinį statusą ir tampa akcine bendrove. Tai keičiasi transporto priemonės registracijos liudijimą išduodančios institucijos pavadinimas.
– Tai ta proga nusprendėte šiek tiek atnaujinti ir patį liudijimą. Kas jame bus naujo ir ar tai pirmas pasikeitimas, ar yra buvę ir anksčiau?
– Niekas nesikeičia, tiesiog keičiasi paties registracijos liudijimo spalva, spalva bus šviesesnė. Formatas liks toks pat, koks buvo anksčiau. Ir gal paminėčiau, kad atsisakome senos technologijos, kuri buvo naudojama. Tai buvo adatinio spausdintuvo technologija. Šiuo metu jos atsisakome ir registracijos liudijimai bus spausdinami su rašaliniu spausdintuvu.
– Taip pat nelieka ir tam tikros informacijos. Kodėl jos atsisakyta?
Šis dokumentas yra saugus.
– Paminėčiau dar, kad atsirado Vytis. Kadangi Vytis buvo nuo praėjusių metų spalio mėnesio integruotas į transporto priemonių numerio ženklus, atsirado ir registracijos liudijime. Kaip jūs ir paminėjote, tam tikrų perteklinių duomenų yra atsisakoma. Galėčiau paminėti, kad atsisakoma transporto priemonės valdytojo juridinio asmens įmonės kodo. Kadangi įmonės kodas nėra tiek svarbus, kiek jos pavadinimas. Taip pat atsisakoma nurodymo, kad transporto priemonė yra hibridinė. Šita informacija bus pateikta prie transporto priemonės kuro tipo.
– Ar šis dokumentas yra saugus ir ar dažnai jį padirbinėja?
– Šis dokumentas yra saugus. Jūs teisingai pastebėjote, kad yra atsisakoma tam tikrų apsaugos priemonių, kurios yra nereikalingos. Tų priemonių bus mažiau, bet tai nereiškia, kad dokumentas bus mažiau saugus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Žmonės klausia, kodėl dokumento nepadarius kaip vairuotojo pažymėjimo – kortelės iš dviejų pusių?
– Galvojame ape tokį. Visų pirma, reikėtų galvoti apie dokumento atsisakymą. Paminėčiau, kad šiuo metu europiniame lygmenyje yra svarstoma vieninga Europos Sąjungos tapatybės dėklė, kuri būtų ir skaitmeninis vairuotojo pažymėjimas. Pradėtume nuo vairuotojo pažymėjimo kaip fizinio dokumento atsisakymo. Ir tada galėtų būti svarstymas transporto priemonės registracijos liudijimą padaryti skaitmeniniu formatu.
– Ar privalu vežiotis su savimi automobilio techninį pasą?
– Taip, automobilio dokumentus yra rekomenduojama turėti, nes atsitikus draudiminiam įvykiui, pildant eismo įvykio deklaraciją reikėtų nurodyti visus duomenis. Todėl rekomenduojama turėti. Bet jei pareigūnai sustabdė, jie turi tam tikras identifikavimo priemones, kur gali nustatyti tiek vairuojantį asmenį, tiek transporto priemonę be dokumentų.
– Nuo liepos išduodami nauji registracijos liudijimai. Ką daryti dabartinių liudijimų turėtojams?
– Tiek galingųjų keturračių registracijos liudijimų, tiek kitų transporto priemonių registracijos liudijimų keisti nereikės. Tiesiog su statuso pasikeitimu yra keičiami dokumentai, bet senieji dokumentai, kurie yra išduoti iki liepos 1 d., galioja ir jų klientams nėra jokio poreikio keisti, nebent tiesiog norėtų atsinaujinti.
– Čia ir klausimas. Aš esu tikras patriotas, man labai gražus Vytis. Nemokamai keisit ar, kadangi tai neprivaloma, pačiam tektų susimokėti?
– Mes turėtume kalbėti ne apie patį dokumentą, dokumentas yra proceso dalis. Mes kalbame apie transporto priemonės registraciją, kurios metu išduodamas tą patvirtinantis dokumentas. Galbūt paminėčiau, kad tie asmenys, kurie norėtų pasikeisti, tokios galimybės pakeisti nemokamai nėra. Bet, kaip ir minėjau, nėra būtinybės pasikeisti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vilniuje – vandalų išpuolis: atšauktas autonominio autobuso testavimas4
Trečiadienį Vilniuje turėjęs vykti autonominio autobuso testavimas buvo atšauktas dėl vandalų išpuolio, praneša „Judu“. ...
-
Keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros stotį išdavimo tvarka7
Nuo antradienio keičiasi vienkartinių leidimų nuvykti į techninės apžiūros (TA) stotį išdavimo tvarka. Pagal naują Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus įsakymą, tokį leidimą bus galima užsisakyti tik du kartus. ...
-
Didmiesčiai ruošiasi įvesti mažos taršos zonas: apie apmokestinimą kol kas nesvarsto5
Nuo artėjančių metų sausio 1 d. Lietuvos didmiesčiuose turės įsigalioti mažos taršos zonos, tačiau priimti sprendimų savivaldybės neskuba. Panevėžys ir Klaipėda jau praneša apie vietas, kur mažos taršos zonos bus įdiegtos, ...
-
Vilniečiai judrioje gatvėje patys nupiešė pėsčiųjų perėją: atsakė, kas laukia už tokį kūrinį12
Vilniaus gatvėse – savivaliavimas. Mykolo Lietuvio gatvės gyventojai jau kurį laiką reikalavo, kad joje būtų įrengta pėsčiųjų perėja – esą kelią toje vietoje kerta tiek moksleiviai, tiek suaugusieji. Veiksmų nesulaukta, tad vilnieči...
-
Degalai per savaitę kiek pabrango Lietuvoje ir Latvijoje, atpigo Estijoje
Mažmeninės degalų kainos per pastarąją savaitę kiek pakilo Lietuvoje ir Latvijoje, nukrito Estijoje, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K“ degalinių tinkle. ...
-
Suremontavo, bet ar patikrino?9
Leidus aplinkosaugininkams matuoti automobilių taršą, kilo daug diskusijų – ar tai reikalinga, naudinga? Tačiau šią procedūrą privalo atlikti ir servisai, remontavę įtaką išmetamosioms dujoms turinčius komponentus. ...
-
Uždirbo ir didino vežimo apimtį
Lietuvos transporto ir logistikos sektorius per pirmą šių metų pusmetį uždirbo 9,5 mlrd. eurų pajamų ir išlaikė augančius rodiklius. ...
-
Puošybos mados: kaip lietuviai puoselėjo savo automobilius?2
Automobilių modifikavimo kultūra nebėra tokia populiari kaip prieš kelis dešimtmečius. Iš gatvių ir garažų kultūros puošyba keliasi į prabangias parodas. Pasižvalgykime, kaip atrodė automobilių puošyba Lietuvoje p...
-
Įspėja dėl techninių apžiūrų: piktnaudžiauti nebepavyks3
Laikinais leidimais dalyvauti eisme automobiliu be techninės apžiūros piktnaudžiaujantys vairuotojai nuo kito mėnesio to daryti nebegalės. Laikiną leidimą gauti bus galima tik kelis kartus metuose. ...
-
Iš daugiabučių kiemų ketinama išguiti krovinių priekabas9
Nuo lapkričio ketinama uždrausti palikti dideles krovininių automobilių priekabas daugiabučių kiemuose ir kitose gyvenamosiose teritorijose. Siūloma neleisti kiemuose statyti didesnės kaip 3,5 tonos masės priekabų. ...