Kaip paruošti automobilį šaltajam sezonui?

  • Teksto dydis:

Rudens laikotarpis yra vienas pavojingiausių vairuotojams. Slidi kelio danga, prastas matomumas ir žema oro temperatūra lemia, kad rudens mėnesiais incidentų kelyje skaičius pastebimai išauga. Ekspertai pataria, kaip sumažinti avarijų tikimybę.

Įvertinkite būklę

Statistiniai duomenys rodo, kad rugsėjo–lapkričio mėnesiais žalų, patiriamų dėl eismo įvykių, vidurkis išauga maždaug 8 proc., palyginti su visų metų mėnesių vidurkiu.

Specialistai įsitikinę, kad šiuo metu ypač svarbu pasirūpinti, kad automobilis būtų techniškai tvarkingas ir paruoštas šaltajam sezonui.

„Automobilį paruošti žiemai yra išties atsakingas darbas, kurio nevertėtų pasilikti paskutinėms dienoms, kai sinoptikai jau pranašauja ateinančius šalčius. Svarbu ne tik pasikeisti padangas, bet ir įvertinti į kitas reikšmingas detales: stiklų valytuvų būklę, akumuliatoriaus įkrovą, alyvos lygį ir kitus techninius rodiklius“, – teigė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento vadovas Artūras Juodeikis.

Lietus, krentantys lapai ir įvairūs nešvarumai, atsirandantys ant priekinio lango stiklo, ypač pasunkina vairuotojo matomumą. Todėl ekspertas rekomenduoja nenumoti ranka į valytuvų būklę.

„Nėra tikslaus laiko, kada reikia keisti valytuvus, dažniausiai tai priklauso nuo jų amžiaus, nes guma, net ir nenaudojama, praranda savo savybes. Svarbu, kiek laiko senieji valytuvai naudojami ir kaip efektyviai jie veikia. Dažnas faktorius, lemiantis valytuvų tarnavimo laiką, – per vasarą vyravęs sausas ir karštas oras, dėl kurio jie susidėvi greičiau“, – aiškino A.Juodeikis.

Anot jo, jei valytuvų guma susidėvėjusi ar jie kitaip sugedę, artėjant naujam šaltajam sezonui reikėtų juos pakeisti. Taip pat jau reikėtų po ranka turėti šluotelę ir grandiklį, kuriais būtų galima nuvalyti sniegą ir susidariusį leduką, nes rudenį pašalti gali netikėtai, pavyzdžiui, per naktį.

Automobilį paruošti žiemai yra išties atsakingas darbas, kurio nevertėtų pasilikti paskutinėms dienoms, kai sinoptikai jau pranašauja ateinančius šalčius.

Nuo kilimėlių iki padangų

Nuo automobilio salone besikaupiančios drėgmės labiau rasoja langai, o pašalus jie iš vidaus gali apsitraukti leduku, taip pasunkindami matomumą. Kaip žinome, drėgmė labiausiai kaupiasi ant kilimėlių, kuriuos miname šlapiais batais.

„Vietoje tekstilinių kilimėlių patartina įsigyti kokybiškus guminius, kurie nepraleidžia drėgmės, apsaugo automobilį nuo druskos pertekliaus, smėlio, vandens ir kitų nepalankių išorinių faktorių“, – sakė A.Juodeikis.

Ypač svarbu pasirūpinti padangų būkle.

„Reikėtų įvertinti, ar automobilio padangos nesusidėvėjusios, ar jos užtikrina vairuotojo ir keleivių saugumą kelyje. Labai svarbu padangos protektoriaus gylis, kuris turi būti ne mažesnis nei 3,0 mm. Svarbu nepamiršti patikrinti padangų slėgį, nes, esant žemai oro temperatūrai, slėgis padangose taip pat mažėja“, – atkreipė dėmesį A.Juodeikis.

Ekspertas priminė, kad dauguma vairuotojų nori, kaip ir vasarą, kuo greičiau nuvykti iš taško A į tašką B, tačiau neapskaičiuoja oro sąlygų pasikeitimo ir išaugusios rizikos.

„Kelio danga tampa slidi ne tik iškritus pirmajam sniegui, bet ir ankstyvą rudenį – dėl šlapių nukritusių lapų. Todėl svarbu pasirinkti tinkamą greitį, laikytis saugaus atstumo nuo kitų transporto priemonių ir stengtis vengti staigių judesių“, – sakė jis.

Įkrova: akumuliatoriaus būklę reikėtų pradėti tikrinti praėjus trejiems metams nuo įsigijimo. Evaldo Šemioto nuotr.

Kėbulas ir akumuliatorius

Svarbu atkreipti dėmesį ir į automobilio kėbulo būklę.

„Ant kelio barstomi druskos mišiniai ir sniegas gali pridaryti nemažai nuostolių išorinei automobilio būklei, todėl svarbu kėbulo išorę padengti storu vaško sluoksniu, kuris apsaugos nuo įvairių įbrėžimų ir nubyrėjusių dažų. Jei pastebėjote, kad jūsų automobilis turi įtrūkimų ar atsirado rūdžių, rekomenduojama jas pašalinti prieš prasidedant žiemos sezonui. Tai apsaugos transporto priemonę nuo tolesnio rūdijimo“, – dėstė A.Juodeikis.

Vienas dažniausių vairuotojų galvos skausmų šaltojo sezono metu – neužsivedantis variklis. Tai gali lemti akumuliatoriaus gedimai. A.Juodeikis mano, kad akumuliatoriaus būklę reikėtų pradėti tikrinti praėjus trejiems metams nuo įsigijimo. Nemalonumų gali kilti ir dėl neprižiūrėtos degalų sistemos, dėl gedimų ar trikdžių elektros grandinėje.

Dėl prastėjančios kelio dangos didesnė apkrova tenka ir stabdžių sistemai, vairuotojams dažniau tenka staigiai stabdyti. Ypač slidu būna ant tiltų, viadukų, ant kelių, kurie neapšviesti arba apsupti miško ar aukštų namų. Ten yra kur kas didesnė tikimybė, kad kaupsis drėgmė ir kelias bus slidus.

„Pirmieji šalčiai gerai dėl to, kad parodo silpniausias mūsų automobilio vietas, kurias vertėtų susitvarkyti, kol nekilo daug rimtesnių problemų“, – priminė pašnekovas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Na,

Na, portretas
kad neapsviesti keliai buna slidesni - faktas! Ne vienas ta tema mokslines disertacijas apsigyne,sako,net Nobeli gavusiuju uz nauja mokslini atradima yra!
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių