Lietuvos vežėjų bagaže – inovatyvi suomių patirtis

  • Teksto dydis:

„Suomiai neįsipareigojo išsyk visus autobusus keisti elektriniais, dyzelinių atsisakoma laipsniškai. Kitaip nei pas mus, kur iškelti kur kas ambicingesni tikslai“, – sakė Suomijoje viešėjęs Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) prezidentas Gintaras Nakutis.

Bendravo su kolegomis

Keleivių vežėjai iš Lietuvos susipažino su Helsinkio keleivinio transporto bendrove „Koiviston Auto“, taip pat su Lahčio mieste įsikūrusia elektros įkrovimo įrangą gaminančia įmone „Kempower“.

„Koiviston Auto“ veža keleivius vietinio ir tolimojo susisiekimo maršrutais, visoje Suomijoje eksploatuoja apie 1 200 autobusų. Iš jų 200 jų – elektriniai, o 2026 m. elektrinių autobusų bus daugiau nei trečdalis viso parko.

Įmonės padalinyje, kuriame lankėsi mūsų šalies vežėjai, eksploatuojama apie 130 autobusų, 60 jų – elektriniai.

„Suomiai pokyčių siekia neskubėdami, o Lietuvoje planuojama jau iki 2027-ųjų ekologiškais autobusais atnaujinti visą didžiųjų miestų transporto priemonių parką, o iki 2029 m. visas likęs viešasis transportas turės būti varomas alternatyviais degalais“, – teigė G. Nakutis.

Efektyvi įranga

Lietuvos vežėjus labiausiai domino elektrinių autobusų eksploatavimas, jų kasdien nuriedamas kelias, baterijų įkrovimo patirtis.

Suomių sukurta programinė įranga taupo elektros resursus, stotelėms reikia mažiau galios.

„Įkrovimo stotelėse įdiegta programinė įranga, kuri pagal tai, kiek laiko autobusas dirbs mieste, kokį atstumą nuvažiuos, parengia programą ir nustato tinkamus įkrovimo rodiklius. Taip kiekvieno autobuso baterijos įkraunamos tiek, kiek reikia ir kada reikia“, – pasakojo G. Nakutis.

Pakeliui į „Kempower“ gamyklą Lietuvos atstovai užsuko į vieną iš prie magistralinio kelio įsikūrusių degalinių, kur veikia net keturios  įkrovimo stotelės.

Vairuotojams netenka laukti eilėje, baterijos įprastai įkraunamos iki 80 proc. talpos – tai užtrunka maždaug apie 10–15 minučių.

Plės gamybą

Lahtyje įsikūrusiame viename „Kempower“ padalinyje surenkami įkrovimo stotelių valdymo blokai. Jiems gaminti naudojama modulinė sistema, jie atrodo tarsi lagaminėliai, kurie skirti įveiklinti nuo dviejų iki šešiolikos įkrovimo vietų.

Kitame „Kempower“ padalinyje gaminamos pačios įkrovimo stotelės – valdymo įranga, mokėjimo terminalai.

„Stotelės gaminamos su aušinamais įkrovimo laidais, kad pernelyg neįkaistų kraunant transporto priemonę. Originalūs ir kiti suomių gamintojų sprendimai“, – sakė G. Nakutis.

„Kempower“ turi keturiolika antrinių įmonių ir tris gamyklas. Pajėgumai – įspūdingi, įkrovimo stotelės įrengtos 50 šalių.

Per artimiausius dvejus metus gamybą ketinama išplėsti kone trigubai ar keturgubai, nes tikimasi didelės elektrinio transporto plėtros.

„Labai naudinga suomių sukurta programinė įranga, taupanti elektros resursus, stotelėms reikia mažiau galios. Pavyzdžiui, 60 automobilių įkrauti pakanka 45 įkrovimo vietų. Tai suteikia galimybę įkrauti transporto priemones ekonomiškiau ir efektyviau“, – reziumavo G. Nakutis.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių