- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Socialinėje erdvėje apstu skelbimų, kviečiančių važiuoti prie jūros, į oro uostą, iš miesto į miestą. Didžioji dalis tokių vežėjų dirba nelegaliai. Apie tokius vežėjus, trukdančius legaliai dirbantiems vežėjams, pokalbis su Lietuvos nacionalinės vežėjų asociacijos „Linava“ atstovu Andriumi Burba.
– Ar įsivaizduojate, kiek tokių vežėjų egzistuoja? Ar bandėte suskaičiuoti?
– Tikrai taip. Žiūrėjome, kokia rinka, kuri nemoka mokesčių. Keli šimtai autobusų, mikroautobusų dirba šioje rinkoje, o apie lengvuosius automobilius net kalbėti neverta. Vieni dirba nelegaliai, kiti su verslo liudijimu. Nieko blogo, jei jie pavežtų nemokamai, bet jie paima pinigus – vadinasi, nesumoka mokesčių. Mes, kaip vežėjai, juos mokame ir esame skaičiavę, kad tie, kurie veža autobusais dešimtis žmonių į oro uostą ar kitą vietas, sumoka tiek mokesčių, kiek mes sumokame už vieną sėdimą vietą. Galima kalbėti, kad valstybė per metus negauna apie 100 mln. eurų. Tai dideli pinigai ir mums be galo sudėtinga su jais konkuruoti. Kai pinigai gaunami iš nelegalios veiklos, jie turi vadinamųjų juodų pinigų, kuriais gali dempinguoti tam tikrus maršrutus.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kokie maršrutai dempinguojami jau dabar?
– Pagrindiniai maršrutai – tarp didmiesčių. Tai ne tik Lietuva, bet matome ir pasienio valstybes – Lenkiją, Latviją. Deja, didžioji jų išrašytų sąskaitų dalis yra fiktyvi, bet patikrinti labai sunku. Esame kalbėję su Mokesčių inspekcija, prašėme policijos padėti, bet visiems trūksta resursų, nes reikia pamatyti pinigų perdavimo procesą. Tai sudėtinga, bet įmanoma. Mus, legalius vežėjus, nuolat tikrina ir gan dažnai, baudžia. Jų negaudo ir leidžia veiklai plėstis.
– Kaip įsivaizduojate priemones, norint pagauti nelegalius vežėjus?
– Portaluose pilna skelbimų. Būtų galima padaryti keletą akcijų, paviešinti tuos asmenis, pabūti nusikalstamo modelio dalyviais. Nesudėtinga sumokėti pinigus, užfiksuoti ir parodyti per žinias. Tokių vežėjų sumažėtų. Reikia mokėti mokesčius ir bus sąžininga.
– Jei žinote nesumokėtų mokesčių sumą, vadinasi, preliminariai žinote, kiek yra tokių vežėjų?
– Mes juos matome kiekvieną diena. Tuos pačius skelbimus, matome juos savo maršrutuose, kaip jie paima mūsų klientus. Mes mokame mokesčius, turime įsipareigojimų, o klientų skaičius nedidėja. Nelegalūs juos pasiima suviliodami vienu kitu euru pigiau.
– Sunku apeliuoti į kliento sąžinę. Jis renkasi kur pigiau ir patogiau.
– Taip, bet yra žmonių, kurie nori būti teisingi. Kai kada reikia padėti jais tapti. Tai valstybės pareiga – nesmaugti, kuris legalus, o padėti jam egzistuoti, t.y. sudaryti lygias konkurencines sąlygas.
– Ar didės bilietų kainos, kai kyla degalų kainos?
– Mes visada turime maršrutų, kurie nuostolingi ir kurie pelningi, ir taip susilyginame. Nelegalūs dažniausiai pasiima pelningiausius maršrutus ir užsidirba. Jie neturi pareigos išlaikyti tinklą. Yra daug spragų, bet tikimės, kad valstybė padės.
Vienas kartas gali būti pats skaudžiausias.
– Matėme, kad išvardijote labai daug institucijų, į kurias kreipėtės.
– Mes aiškiai pasakėme Vyriausybei ir Susisiekimo ministerijai, kad busime priversti kelti kainas, jei nebus tam tikrų priemonių – subsidijų, sutvarkytas nelegalus verslas. Taip srautas ateis pas mūsų vežėjus, galėsime išlaikyti turimus maršrutus. Ir galbūt pavyks išlaikyti kainas.
– Važiuojant su nelegaliu vežėju jis už juos neatsako.
– Visiškai teisingai. Neduok Dieve, jei įvyktų avarija, jie visiškai nuo to būtų neapsaugoti.
– Ką turėtų žinoti keleivis, ieškodamas su kuo greičiau nuvažiuoti iš taško A į tašką B?
– Kad jis ne tik palaiko šešėlinį verslą, bet ir rizikuoja savo sveikata. Vienas kartas gali būti pats skaudžiausias.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...