- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visuomenėje vyrauja nuomonė, kad vyrai vairuoja geriau ir saugiau nei moterys. Tačiau Prancūzijos eismo įvykių statistika rodo ką kita. 2022-2023 m. 84 proc. mirtinų autoįvykių sukėlė vyrai. Todėl dabar nauja socialinė kampanija Prancūzijoje skelbia „Vairuokite kaip moterys“. Apie Lietuvos eismo įvykio statistiką LNK žurnalistas kalbėjosi su saugaus eismo ekspertu Dariumi Kanapinsku.
– Lietuvos eismo įvykių statistika irgi yra labai panaši. Dabar konkrečių skaičių nepasakysiu, bet nuo senų laikų yra taip, kad vyrai linkę labiau rizikuoti, ne išimtis ir vairavimas. Automatiškai, ir vairuojant kartais norėdami pasipuikuoti, kartais surizikuoti, pakliūva į tuos eismo įvykius dažniau. Tas važiavimas gaunasi per daug drąsus, per daug neįvertintas visos situacijos.
– Jūs norite pasakyti, kad jeigu Lietuvoje būtų tokia akcija, norint išsaugoti gyvybes keliuose, „Vairuokite kaip moterys“ irgi būtų teisingas pasakymas?
– Praktiškai taip. Vakar, kai perskaičiau tą straipsnį, man prieš akis iškilo – vėlgi Lietuvos mastu šnekant – tokie posakiai „pensininkas už vairo“, „kepka už vairo“ ir t. t. Bet vėlgi tie žmonės, ar vyresni, ar moterys, didžiąja dalimi stengiasi važiuoti pagal taisykles. O kad, sakykim, būna nuvertinimas tų pačių moterų ar senjorų, tą blyną mes galim iškepti kiekvienas.
– Vyrai taip pat gali būti nevykėliai prie vairo, ar ne?
– Vienareikšmiškai. Jeigu dar prieš 10 metų labai dažnai moterys nuspręsdavo, kokį automobilį turi vairuoti – mechaninį, automatinį ar panašiai. – ir dažnai būdavo, kad kamuojasi su mechaniniu. Paklausi, kodėl to reikia, tai anksčiau būdavo atsakymas, kad tėtis ar vyras pasakė, o kaip mane girtą parveš? Aišku, skamba žiauriai, bet buvo tokia realybė. Šiai minutei ta stigma jau keičiasi, bet ji vis tiek dar yra. O kad vyrai gali vairuoti kaip ir kažkas, tai be jokių problemų. Nes vieniems yra duotas tas vairavimas ir patinka, o kitiems tik kaip būtinybė.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– Kaip manot, socialine prasme, jeigu Lietuvoje būtų susirūpinta šita nelaimių statistika, ar šitas pasakymas „Vairuokite kaip moterys“ suveiktų, ar duotų rezultatų?
– Na, negaliu pasakyti, ar suveiktų. Bet jeigu paimtume labai konkrečius pavyzdžius ir pasidarytų graži socialinė reklama ar panašiai, tai aš manau, kad bet koks švietimas duotų naudos. Vėl truputį nukrypsiu nuo temos, bet, žiūrėkim, labai dažnai piktinamės, kai įrengia greičio stebėjimo vietas. Kaip dabar, kai Vilniuje tam tikras atkarpas stebi, iš karto būna pasipiktinimas. Ir dabar ypatingai, kai važiuoji Geležinio vilko gatve, kartais net nustembi – nemaža dalis jau važiuoja prie to 60, kai anksčiau ant 60 nebūdavo įmanoma ten pravažiuoti. Aišku, čia eina per baudas. Tai čia to nereikėtų. Bet jeigu per gražias socialines reklamas ir gražų švietimą, tai manau, kad tikrai suveiktų.
– Ar šita atskirtis tarp vyrų ir moterų yra galiojanti ir kitur Europoje? Kaip yra vakarų Europoje?
– Na, šituo klausimu per daug negalėčiau padiskutuoti. Bet kiek tenka būti Skandinavijos valstybėse, tikrai nėra tekę girdėti, kad ten būtų suskirstomi vyrai ir moterys ar dar, kaip trečia grupė, senjorai. Tai yra vairuotojas ir tiek. Jie visi žino, kokias turi atitikti taisykles ir kaip turi važiuoti, kad niekam nekeltų grėsmės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atskleidė, kokiais bruožais išsiskiria BMW vairuotojai2
Mokslinis tyrimas apie BMW vairuotojus atskleidė, kokiais psichologiniais bruožais jie išsiskiria iš kitų vairuotojų. Viena savybių – didesnis neurotiškumas. ...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos1
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...
-
Keičiant padangas taip pat reikia žinių1
Malonia rudeniška šiluma lepinęs spalis kiek atidėjo padangų keitimo bumą, tačiau pastarąją savaitę eilės prie ratų servisų pamažu ilgėja. Artėjant žiemos sezonui, daugelis vairuotojų ima aktyviau domėtis kuo apauti savo transpor...
-
Daliai vairuotojų – sveikatos patikrų pasikeitimai8
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), peržiūrėjusi Profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose tvarką, į naują tvarkos redakciją įtraukė pakeitimus, kurie palies dalį vairuotojų dėl patikrų periodiškumo. Taip atsir...
-
Kauno viešajame transporte po metų – atsiskaitymas ir banko kortelėmis20
Kauno viešajame transporte kaip alternatyvą planuojama įdiegti bekontaktį mokėjimą už bilietus ir banko kortelėmis. Tokia galimybė jau pasiteisino ir Vilniuje bei Klaipėdoje, sako miestų viešojo transporto įmonių atstovai. ...
-
Techninių eismo įvykių tyrimus siekia perleisti draudikams: šie prisipažįsta – stinga išmanymo1
Vidaus reikalų ministerijai (VRM) registravus įstatymo projektą, kuriuo draudikai būtų įgalioti spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, draudikų atstovas sako juos neturint kompetencijos tai daryti. ...
-
Aplinkosaugininkai patikrino per 400 automobilių dėl taršos: rezultatai nustebino12
Aplinkosaugininkai 18-oje šalies savivaldybių patikrino 426 transporto priemones, nė viena jų neviršijo taršos normų, kitą savaitę patikrinimai prasidės Vilniaus regione, sako Aplinkos apsaugos departamento (AAD) atstovas. ...