- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
-
Pretendentai į „Metų automobilio“ titulą išbandyti ekstremaliomis sąlygomis
Varikliai mažėja – važiavimas gerėja
Bandymai Šiaulių darbo rinkos mokymo centro autodrome leido įvertinti ir variklių darbo tūrio mažinimo tendenciją. Dažnas mažas ir vidutinio dydžio automobilis turėjo mažyčius, vos 3 cilindrų variklius, o didieji, prabangūs modeliai tenkinosi vos 4 cilindrais.
„Naujausia tendencija – variklių darbo tūrio mažinimas. Autodrome pamatėme, kad jis veikia. Mūsų bandyti dideli, sunkūs, prabangūs sedanai „Volvo S90“ ir „Mercedes-Benz E-Class“ po gaubtu slėpė vos 2 litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų benzininius variklius su turbinomis. Ir jų toms mašinoms visiškai pakako. Turbinos – šių dienų stebuklas. Jos mažus variklius turintiems automobiliams įpūtė daug galios, dinamikos jiems tikrai pakanka. Negana to, mažesni varikliai mažiau sveria, priekinė ašis tampa lengvesnė, automobilius lengviau valdyti“, - apie technologijų kaitą pasakojo „Motorų“ apžvalgų autorius Jurgis Paplaitis.
„Abu didieji verslo klasės automobiliai paliko labai gerą įspūdį, - paantrino V. Valiukevičius. – Gamintojai pasistengė juos kurdami – dideli automobiliai lengvai valdomi, naudoja nedaug degalų: vairuotojui rodos, kad jis vairuoja kur kas mažesnę mašiną. Kitas svarbus dalykas – gamintojų atstovai puikiai sureguliavo kainodarą ir dabar gerai įrengtą verslo klasės automobilį galima įsigyti už 50 000 eurų.“
Saugumo sistemos padeda vairuojantiems
Galiausiai, vakarėjant visi automobiliai išsirikiavo paskutiniam išbandymui ant plokštės, kuri važiuojant tam tikru greičiu staigiai užmeta automobilio galinę dalį ir automobilis pradeda slysti ant šlapios ir it ledas slidžios dangos. Neįgudusiems vairuotojams – iššūkis suvaldyti slystantį automobilį, o patyrusiems „Metų automobilio“ vertinimo komisijos nariams – galimybė išbandyti, kaip veikia mašinų saugumo sistemos.
Kaip ir kaip galingai plokštė būtų suktelėjusi galinę automobilių dalį, dažnas naujas ratuotis atsisakydavo slysti ir greit grįždavo į saugią trajektoriją.
„Tai galima paaiškinti trimis punktais. Pirma, visi automobiliai buvo apauti geromis žieminėmis „Continental“ padangomis, kurios puikiai kibo su šlapia ir šalta kelio danga. Antra – suvaldyti slydimą padėjo naujų automobilių saugumo sistemos, o trečia ir svarbiausia dalis – vairuotojas. Komisijos nariai ne pirmą kartą dalyvauja tokiose pratybose ir žino, ką daryti pradėjus slysti automobiliui“, - paaiškino P. Sviklas.
„Jeigu vairuotojas sureaguoja greitai ir nemiegodamas ratus pasuka į tinkamą pusę, tai elektroninės sistemos jam padeda automobilį į tiesią trajektoriją grąžinti akimirksniu. Tačiau jeigu vairuotojas prie vairo miega ir nedaro absoliučiai nieko, arba daro klaidingus judesius, jokios sistemos nepadės – automobilis apsisuks“, - pratęsė 15min atstovas.
„Pastebėjau, kad saugumo sistemos padeda važiuojant proto ribose. Pavyzdžiui, važiuojant slidžia užsisukančia nuokalne protingu greičiu, elektroniniai pagalbininkai slystelėjusį automobilį suvaldyti padeda net ir neįgudusiam vairuotojui. O kai lekiama be proto, net ir ant tos plokštės, tai nepadės niekas“, – kolegai paantrino Valdas Juozas Vilūnas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Paspirtukininkai – vis atsakingesni
Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prie&scaro...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla19
Nuo sausio 1-osios vairuotojo pažymėjimo galiojimas bus susietas su sveikatos pažyma. Vairuotojams, kurių sveikatos pažyma baigė galioti, lieka vos mėnuo ją atnaujinti. Nors patikros procedūra itin greita, tokių užuomaršų dar likę gerokai p...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...