- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Mes tautai racionaliai išrenkame geriausią automobilį, o tauta išsirenka savo svajonių automobilį", – juokavo Valdas Valiukevičius. Kasmet daug aistrų keliantys Lietuvos metų automobilio rinkimai šiemet vainikavo ne kažkurį iš madingų elektromobilių, o lietuvių nuo seno garbinamą "Mercedes".
Mersedesas grįžo į sostą
Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio rinkimus, prezidentas V.Valiukevičius jau 25-ąjį sezoną paeiliui subūrė kolegas, kurie per du mėnesius teorinių ir praktinių bandymų išrinko geriausią mūsų šalies metų automobilį.
Šiemet, kaip ir pirmuosiuose rinkimuose, triumfavo Vokietijos koncerno "Daimler AG" pažiba – "Mercedes-Benz". Tiesa, 1997-aisiais visus konkurentus aplenkė A klasės modelis, o šiemet niekas neprilygo C klasės sedanui.
Vertinimo komisijoje dirbę dešimt automobilių rinkos specialistų ir žurnalistų tradiciškai į finalą atrinko septynis stipriausius kandidatus. Jame buvo "Audi e-tron GT", "Ford Mustang Mach-E", "Hyundai IONIQ 5", "Hyundai Tucson", "Mercedes-Benz C-Class", "Nissan Qashqai" ir "Škoda Enyaq iV".
Normalu, kad komisijos ir tautos pasirinkimai skiriasi. Tauta renkasi be apribojimų ir į kainą nesižvalgo. Pagal tokius kriterijus ir aš mieliau sėsčiau į kokį „Porsche“ modelį.
Vienas ekspertas vienam automobiliui galėjo skirti daugiausia dešimt balų. "Mercedes-Benz" finale surinko 45 balus ir keturiais aplenkė "Hyundai IONIQ 5" bei šešiais – "Škoda Enyaq iV".
"Ginčų nebuvo, bet diskusijų kilo nemažai. Vieną vakarą skyrėme specialiai tam, kad kiekvienas galėtume aptarti ir įvertinti kolegų įspūdžius. Norėjome atskirti emocijas nuo konkrečių argumentų", – mūsų dienraščiui pasakojo V.Valiukevičius.
Elektromobiliai – brangūs
Dalydamasis mintimis apie savo pasirinkimus rinkimų komisijos narys ir žurnalo "Auto Bild Lietuva" bendraautoris V.Valiukevičius akcentavo, kad skirstydamas balus balsavo už technologijas ir progresą, tad daugiausia jų atseikėjo elektromobiliams.
Skirtumai: komisija kritiškai vertino automobilių kainas, o tauta simpatijas lengva ranka atidavė apie 100 tūkst. eurų kainuojančiam „Audi“ modeliui. / Scanpix nuotr.
"Tačiau didžiausias jų trūkumas – kaina. Dabar "Hyundai" ir "Škoda" elektromobiliai kainuoja tiek pat, kiek "Mercedes-Benz". Tokiu atveju mano pasirinkimas krypsta "Mercedes-Benz" naudai. Juolab kad tai bene tobuliausias septynetuko narys, turintis benzininius, dyzelinius ir hibridinius variklius, važiuojantis solidžiai, turintis labai modernią ir sykiu paprastą multimediją", – argumentavo V.Valiukevičius.
Beje, pernai Metų automobilio rinkimuose pirmą kartą per renginio istoriją buvo karūnuotas būtent elektra varomas modelis – "Volkswagen ID.3".
Šiemet į metų elektromobilio titulą pretendavo "Hyundai IONIQ 5", "Mercedes EQA", "Škoda Enyaq iV". Po atkaklios kovos triumfavo "Hyundai IONIQ 5" modelis.
Atsparus kritikai
Elektriniam visureigiui "Ford Mustang Mach-E" didžiausią savo balą (šešis) skyrė žurnalo "Keturi ratai" atstovas Egidijus Babelis. "Mercedes-Benz" jis įvertino keturiais balais.
Anot jo, naujoji C klasė nėra labiau įperkama nei anksčiau, tačiau dėl mažesnės S klasės kopijos pasistengti išties verta.
"Mercedes-Benz" sklendžia keliu atpalaiduojamai tyliai ir komfortiškai, reaguodamas į vairuotojo komandas it profesionalus karys. Interjeras džiugina kokybe, o nauja MBUX multimedija neturi sau lygių", – pressauto.lt akcentavo E.Babelis.
Apie diskusijas, ar C klasės modelis ne per brangus Lietuvai, nuomonę išsakė ir Linas Butkus, "Verslo žinių" žurnalistas, šį modelį įvertinęs penkiais balais.
"Jis – brangus, bet kiekvienas euras atrodo aiškiai argumentuojamas, o pats automobilis atsparus objektyviai kritikai, pateikia nemažą versijų įvairovę ir turėtų užtikrinti gerą išliekamąją vertę", – reziumavo L.Butkus.
Variklis – per kuklus?
Vienintelis patarimas tiems, kurie susigundys "Mercedes-Benz" C klasės modeliu, iš E.Babelio lūpų toks: reikėtų išsirinkti tinkamą variklį, nes 1,5 l darbo tūrio turbobenzininė jėgainė su šio automobilio charakteriu ne itin dera.
Esu gal kiek senų pažiūrų, bet pirmiausia mane šokiravo faktas, kad tokiame solidžiame automobilyje įmontuotas toks kuklus varikliukas.
Variklio pasirinkimą akcentavo ir automobilių rinkos žurnalistas bei ekspertas Renaldas Gabartas. Anot jo, C klasės modelis – visapusiškai geras daiktas, kuriam iki tobulumo trūksta tik šiek tiek galingesnio variklio.
"Jei tik specifinė "Mercedes-Benz" valdymo prietaisų dėlionė ir naudojimosi jais algoritmas yra priimtini, naujoji C klasė džiugins nuo tos akimirkos, kai praversite dureles, iki kol degalų bake neliks nė lašo benzino", – žadėjo R.Gabartas.
Pasivažinėjo: ekspertai išbandė modelius ne vien sostinės gatvėse, bet ir užmiestyje bei miškų keliukuose. / V. Pilkausko nuotr.
Nedidelio darbo tūrio variklis, įmontuotas į C klasės modelį, lėmė, kad Justas Lengvinas, rinkimų komisijos narys ir žurnalo "Keturi ratai" autorius, vietoj penkių balų skyrė keturis.
"Esu gal kiek senų pažiūrų, bet pirmiausia mane šokiravo faktas, kad tokiame solidžiame automobilyje įmontuotas toks kuklus varikliukas. Pasigedau dinamikos. Įprasti galima, bet nė neabejoju, kad su galingesniu varikliu šis automobilis labai priartėtų prie tobulybės", – komentavo J.Lengvinas.
Tautos žodis
Metų tautos automobilį rinko ne komisija, o paprasti vairuotojai. Jų balsų dauguma laimėjo, žinoma, "Audi". Kaip gi be jos! Tiesa, simpatijas pelnė ne benzininė, o elektrinė Audi" – "e-tron GT", kainuojanti apie 100 tūkst. eurų.
"Normalu, kad komisijos ir tautos pasirinkimai skiriasi. Mes vertiname ne tik techninius ir kitokius kriterijus, bet ir automobilių kainą bei prieinamumą lietuviams. Tauta renkasi be apribojimų ir į kainą nesižvalgo. Pagal tokius kriterijus ir aš mieliau sėsčiau į kokį "Porsche" modelį", – šypsojosi V.Valiukevičius.
Trijuose Lietuvos miestuose automobilius bandžiusios šeimos nusprendė, kad "Šeimos auto" kategorijoje pranašiausias – septynvietis "Hyundai Santa Fe" visureigis.
"Saugiausiu stabdžiu" po "Vilnius TECH" universiteto mokslininkų atliktų stabdymo efektyvumo bandymų tapo "Audi e-tron GT".
Į Metų inovacijos titulą pretendavo "Hyundai IONIQ 5" V2L technologija, "Hyundai Tucson" aklosios zonos kameros, "Seres 3" integruotas vaizdo registratorius. Titulą išplėšė "Hyundai IONIQ 5", kurio V2L technologija leidžia iš elektromobilio baterijos įkrauti ne tik elektros prietaisą, bet ir kitą elektromobilį.
Sėkmė: šonaslydžio asas B.Čirba šiemet tapo Lietuvos ir Baltijos šalių čempionu, o Europos čempionate užėmė trečią vietą. / feisbuko nuotr.
Tradiciškai per Lietuvos metų automobilio rinkimus pagerbiamas sportininkas, garsinęs šalį užsienyje. Šiemet "Metų vairo" titulą pelnė šonaslydžio asas Benediktas Čirba.
Rezultatai
"Lietuvos metų automobilio 2022" rinkimų balsavimo rezultatai:
"Mercedes-Benz C-Class" – 45 balai, "Hyundai IONIQ 5" – 41, "Škoda Enyaq iV" – 39, "Hyundai Tucson" – 37, "Ford Mustang Mach-E" – 35, "Nissan Qashqai" – 31, "Audi e-tron GT" – 22.
Laureatai
"Lietuvos metų automobilio 2022" rinkimų specialūs prizai:
"Metų elektromobilis 2022" – "Hyundai IONIQ 5", "Metų tautos automobilis 2022" – "Audi e-tron GT", "Kauno miesto metų automobilis 2022" – "Peugeot 508 PSE", "Metų verslo klasės automobilis 2022" – "Audi e-tron GT", "Metų miesto visureigis 2022" – "Nissan Qashqai", "BTA metų šeimos automobilis 2022" – "Hyundai Santa Fe", "Saugiausias stabdys 2022" – "Audi e-tron GT", "Metų inovacija 2022" – "Hyundai IONIQ 5", "Metų multimedija 2022" – "Mercedes-Benz C-Class", "Metų dizainas 2022" – "Hyundai IONIQ 5", "Metų sportiškiausias 2022" – "Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio", "Metų vairas 2022" – Benediktas Čirba.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Techninių eismo įvykių tyrimus siekia perleisti draudikams: šie prisipažįsta – stinga išmanymo
Vidaus reikalų ministerijai (VRM) registravus įstatymo projektą, kuriuo draudikai būtų įgalioti spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, draudikų atstovas sako juos neturint kompetencijos tai daryti. ...
-
Aplinkosaugininkai patikrino per 400 automobilių dėl taršos: rezultatai nustebino9
Aplinkosaugininkai 18-oje šalies savivaldybių patikrino 426 transporto priemones, nė viena jų neviršijo taršos normų, kitą savaitę patikrinimai prasidės Vilniaus regione, sako Aplinkos apsaugos departamento (AAD) atstovas. ...
-
Tvaresnis dyzelinas? Verslas siūlo sprendimus2
Elektromobilių gamintojams Europoje susiduriant su sunkumais pereinant prie šios technologijos, vis daugiau diskutuojama apie kitų alternatyvių degalų, tarp jų ir dyzelino, neišnaudojimą potencialą. ...
-
Titulų sieks 32 varžovai
Rinkimuose „Lietuvos metų automobilis 2025“ varžysis 32 pretendentai. Daugiausia vieno prekių ženklo kandidatų – keturis pateikė „Toyota“. ...
-
Jau užpildė sandėlius, parengė mechanizmus3
„Kelių priežiūra“ skelbia apie pasiruošimą žiemos sezonui: šiuo metu beveik 100 proc. sandėlių Lietuvoje jau užpildyta slidumą mažinančiomis medžiagomis. ...
-
Technologijų prikimštas automobilis – tik pinigų švaistymas?7
Įspūdingos technologijos naujuose automobiliuose šiais laikais nebestebina. Juolab kad sulig kiekviena modelių karta jų daugėja. Tačiau ar iš tiesų ekranų ir mygtukų gausa padeda ir ar naudojamės visomis papildomomis funkcijomis? ...
-
Europos automobilių pramonę kamuoja sunkūs laikai: ar iš to gali išlošti Lietuva?6
Vokietijos, Prancūzijos, Italijos gamintojai mažina apsukas, grasina uždaryti gamyklas ir atleisti tūkstančius darbuotojų, tačiau iš šios krizės gali išlošti Lietuva. Vokietijai pristigus pigesnių automobilių komponentų, ...
-
„Tesla“ pristatė savo robotaksi modelius1
JAV elektromobilių gamintoja „Tesla“ ketvirtadienį vykusiame renginyje pristatė nepilotuojamą dvivietį taksi „Cybercab“ be vairo ar pedalų, taip pat didesnį futuristinės išvaizdos „Robovan“, kuris galės vežt...
-
Prie vairo – be patirties. Liberalu, bet rizikinga1
Eismo sraute kartu su patyrusiais vairuotojais manevruoja ir ką tik teises gavę penkiolikmečiai. Tokio amžiaus naujokai – tam tikras išbandymas saugumui. ...
-
Rinkos pulsas: rugsėjo derlius – skirtingas
Lietuvoje ir Lenkijoje praeitą mėnesį užregistruota daugiau naujų automobilių nei 2023 m. rugsėjį, Vokietijoje – mažiau. ...