- „Ratų“ inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Paskelbti Gero slėgio ralio (angl. – Good Pressure Rally), vykusio spalį Baltijos šalyse ir Lenkijoje, rezultatai. Šis renginys yra ketvirtos bendrovės "Michelin" organizuojamos kampanijos "Kontroliuokime spaudimą" (angl. – "Pressure Under Control") dalis.
Taupymo įrankis
Atsiliepdami į Europos Komisijos kvietimą iki 2010 m. perpus sumažinti mirtimis pasibaigiančių avarijų skaičių, du ralio dalyvių automobiliai nuvažiavo 3,6 tūkst. km atstumą. Vienas jų važiavo tinkamai pripūstomis padangomis, kitas – tuštesnėmis. Vilniuje eksperimento dalyviai atliko tarpinius matavimus, kiek sunaudojo degalų. Nustatyta, kad automobilis, važiavęs tinkamai pripūstomis padangomis, sutaupė vidutiniškai apie 0,2 l degalų šimtui kilometrų.
Padangoms trūksta dėmesio
Taip pat visą dieną "Statoil" degalinėje "Michelin" prietaisais buvo tikrinamas atvažiuojančių automobilių padangų slėgis. Per aštuonias valandas buvo patikrinti 95 lengvieji automobiliai, iš kurių tik 29,47 proc. slėgis visose padangose buvo tinkamas. 30 proc. tikrintų mašinų užfiksuotas nedidelis, 0,3–0,4 baro, nukrypimas nuo normos, o 28,42 proc. vairuotojų važiavo pavojingą ribą pasiekusiomis padangomis – nukrypimas 0,5–0,9 baro. 9 proc. automobilių padangose trūko daugiau negu 1 baro slėgio – tai labai pavojinga riba.
Dviejų patikrintų automobilių padangų slėgis buvo per didelis. Didelė dalis vairuotojų nenurodydami motyvų tiesiog nepanoro, kad nemokamai būtų patikrintos jų vairuojamų transporto priemonių padangų slėgis, nors specialiu prietaisu tai atlikti užtrunka vos porą minučių – trumpiau, nei reikia laiko sumokėti už degalus.
Įtaka saugumui
Specialistai teigia, kad automobilių padangų slėgis toks pat svarbus, koks vairuotojų kraujospūdis. Tinkamas slėgis lemia transporto priemonės efektyvumą ir saugumą kelyje taip, kaip geras kraujospūdis daro įtaką viso mūsų organizmo būklei.
Per mažas arba per didelis padangų slėgis sukelia nelaimes keliuose. 6 proc. mirčių greitkeliuose lemia blogos būklės padangos. Netinkamas slėgis reiškia blogesnį sukibimą su kelio danga, skirtingą automobilio ašių apkrovą ir ilgesnį stabdymo kelią. Galiausiai atsiranda rizika, kad sprogs padangos.
"Tyrimai rodo, kad nepripūstos padangos, lygiai taip pat kaip ir nereikalingi daiktai, vežiojami automobilio bagažinėje, ar neuždaryti mašinos langai didina degalų sąnaudas. Efektyviai bei protingai vairuojant ir prižiūrint automobilį didinamas keleivių saugumas ir tausojama aplinka. Šie du dalykai yra vieni didžiausių iššūkių Lietuvos vairuotojams", – teigė bendrovės "Lietuva Statoil" generalinis direktorius Mortenas Christensenas.
Slėgio automobilių padangose palyginimas Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje
Lietuva:
Per daug pripūstos padangos 2,11 proc.
Tinkamas slėgis 29,47 proc.
Laikinai leidžiamas nukrypimas 30,53 proc
Pavojingas nukrypimas 28,42 proc.
Labai pavojingas nukrypimas 9,47 proc.
Latvija:
Per daug pripūstos padangos 1,92 proc.
Tinkamas slėgis 32,69 proc.
Laikinai leidžiamas nukrypimas 38,46 proc
Pavojingas nukrypimas 23,08 proc.
Labai pavojingas nukrypimas 3,85 proc.
Estija:
Per daug pripūstos padangos 11,50 proc.
Tinkamas slėgis 33,63 proc.
Laikinai leidžiamas nukrypimas 23,89 proc.
Pavojingas nukrypimas 22,12 proc.
Labai pavojingas nukrypimas 8,85 proc.
Patarimai vairuotojams
Įvairių markių ir modelių automobiliams montuojamos skirtingos padangos, todėl nevienodas ir rekomenduojamas slėgis. Koks jis, galima pasitikrinti informacinėje lentelėje, paprastai tvirtinamoje ant vairuotojo durelių ar statramsčio, taip pat susisiekus su automobilių pardavėjais, servisais arba specializuotomis padangų prekybos įmonėmis.
Specialistų teigimu, naujos kartos padangų konstrukcija skiriasi nuo gamintų prieš keletą ar keliolika metų. Kadangi daugeliu atvejų padangų karkasas ir briaunos būna šiek tiek minkštesni, paprastai rekomenduojamas 2,2–2,5 atmosferos slėgis.
Plika akimi galima pastebėti tik gana didelį slėgio padangose nukrypimą nuo normos, todėl patariama jį tikrinti bent kartą per mėnesį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...
-
Žada atsisakyti dalies greičio matuoklių: tokios paskirties turi nelikti18
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis tikina nematantis poreikio tolesnei greičio matuoklių tinklo plėtrai ir žada inicijuoti jo peržiūrą. Pasak ministro, šiuo metu turimas tinklas yra per didelis ir neatitinka saugumo priemonėms keliamų krit...
-
Rinkos pulsas: metų rezultatai ir lūkesčiai1
Per 2024-uosius Lietuvoje įregistruoti 1 853 elektromobiliai, Lenkijoje – daugiau kaip 68 tūkst., Norvegijoje – 114,4 tūkst. ...
-
„Regitra“ išplėtė paslaugų spektrą3
Atsižvelgta į klientų poreikius: nuo šiol „Regitroje“ tarptautinį vairuotojo pažymėjimą bus galima užsisakyti skubos tvarka, o informaciją apie asmeninius duomenis gauti telefonu. ...
-
Policija atskleidė, ką planuoja14
Šį mėnesį Lietuvos policijos dėmesys bus sutelktas į vairuotojų blaivumą, pavojingą ir chuliganišką vairavimą, matomumą gerinančių saugos priemonių – atšvaitų – naudojimą tamsiuoju paros metu. ...
-
Kviečia pažinti istoriją, išbandyti kelininko profesiją1
„Tikime, kad muziejus taps ne tik svarbiu edukaciniu centru, bet ir erdve, kurioje lankytojai galės tiesiogiai pažinti kelių sektoriaus evoliuciją ir inovacijas“ – teigė „Kelių priežiūros“ generalinis direktorius dr. Audri...
-
Žiemos išbandymai – ir kėbului, ir akumuliatoriui1
2025-ųjų pirmąją savaitę dosniai iškritęs sniegas priminė apie žiemiškus rūpesčius. Šaltasis sezonas yra sudėtingiausias laikotarpis vairuotojams. Sniego, drėgmės ir druskų poveikis tampa lakmuso popierėliu tiek automobilio ...
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...