- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vairuotojai ne visuomet linkę pasitikėti sinoptikų skelbiama apytiksle temperatūra, tačiau aklai kliautis vien automobilio termometru nereikėtų.
Gali būti paklaidų
Draudimo bendrovės BTA ekspertizių skyriaus vadovo Andriaus Žiukelio teigimu, temperatūra – vienas svarbiausių vairavimo sąlygas lemiančių faktorių, todėl nenuostabu, kad vairuotojai tam skiria daug dėmesio.
"Temperatūra – kritiškai svarbus orientyras. Juo labiau kad po pereinamojo laikotarpio ir jį lydinčio pakankamai šilto oro mūsų laukia neišvengiamas tikro rudens režimas su šalnomis, šalčiu, krituliais. 0 °C riba – kritinė, ji reiškia realią ledo, šerkšno tikimybę. Automobilio fiksuojamoje ir rodomoje temperatūroje, ypač šiltuoju metų laiku, atsiranda paklaidų – papildomų laipsnių prisideda dėl įkaitusios kelio dangos, bet atvėsus orams automobilio termometras taip pat gali klaidinti, todėl juo aklai pasikliauti nederėtų", – sakė A.Žiukelis.
Automobiliuose įrengiami ne termometrai, o termistoriai. Termometrai dažniausiai užpildyti skysčiu, kuris plečiasi temperatūrai kylant ir traukiasi krintant, o termistoriai pokyčius fiksuoja remdamiesi elektros srovės pokyčiu.
Prietaisų silpnybės
Viena pagrindinių automobilio rodomos temperatūros netikslumo priežasčių – matavimo įrenginio vieta šalia priekinio buferio grotelių. Jutiklis yra santykinai arti žemės, todėl jo fiksuojamai temperatūrai įtakos gali turėti net kelio ar parkavimo dangos tipas.
"Asfaltas sugeria daugiau saulės spindulių ir įšyla labiau negu, pavyzdžiui, žolė. Tad giedresnę dieną ant asfaltuotos dangos stovinčio automobilio prietaisų skyrelyje vairuotojas gali išvysti aukštesnę temperatūrą, palyginti su šalia ant vejos paliktu automobiliu", – konstatavo A.Žiukelis.
Dėl tankaus užstatymo ir didelio asfaltu bei kita danga padengto ploto miestai yra šilumos salos, kuriose paprastai laikosi aukštesnė temperatūra. Tuo pat metu važiuojant atvirose vietose kelio dangos temperatūra gali būti žemesnė, o eismo sąlygos – sudėtingesnės.
Aukštesnės temperatūros galima tikėtis ir automobiliui ilgiau pastovėjus priekiu į saulę.
Tokios situacijos gali smarkiai klaidinti, nes saulėtas dangus ir prietaisų skydelis tarsi leidžia tikėtis puikių vairavimo sąlygų, bet kelias gali būti slidus, padengtas šerkšnu ar ledu.
"Patarčiau temperatūros rodikliu vadovautis kaip orientyru, sufleruojančiu, kaip kinta oras. Tačiau vairuotojo regėjimas ir kiti pojūčiai sukant, stabdant bei kitaip manevruojant turi būti lemiami ir jų nereikėtų ignoruoti", – tvirtino BTA ekspertas.
Miestai – šilumos salos
Rudenį, oro temperatūrai ėmus kristi, A.Žiukelis pataria vadovautis universaliomis taisyklėmis, kurios padėtų greičiau ir objektyviau įvertinti kelio dangos būklę.
Juo labiau kad oro temperatūra matuojama gerokai aukščiau žemės paviršiaus ir ne visada leidžia tiksliai nuspėti, kas dedasi ant paties kelio.
Kita netikslios automobilio termometro rodomos temperatūros priežastis – transporto priemonės greitis ir aplinka. Per kelias sekundes automobiliu nuvažiuojami keli šimtai metrų, tuo metu keičiasi ir aplinka: tiesų kelią keičia kalnai, nuokalnės bei daubos. Automobilyje esantys prietaisai nefiksuoja staigių pokyčių.
"Dėl tankaus užstatymo ir didelio asfaltu bei kita danga padengto ploto miestai yra šilumos salos, kuriose paprastai laikosi aukštesnė temperatūra. Tuo pat metu važiuojant atvirose vietose kelio dangos temperatūra gali būti žemesnė, o eismo sąlygos – sudėtingesnės. Vis dėlto miestuose reikia neužmiršti atsargumo vairuojant atokiau pagrindinių gatvių, kiemuose ir įvažose į juos, nes susiklosčius nepalankioms vairavimo sąlygoms jie kelininkų dėmesio paprastai sulaukia vėliau", – atkreipė dėmesį A.Žiukelis.
Dėmesio: rizikos zonos
Kita grėsmė – vadinamasis juodasis ledas, kuris asfaltą padengia iš pirmo žvilgsnio nematomu, tačiau itin pavojingu sluoksniu.
"Šalčiausios kelio atkarpos – tiltai, viadukai, estakados. Tačiau rizikingos ir zonos pastatų ar medžių šešėliuose, nes, pavyzdžiui, juodasis ledas čia gali susiformuoti greičiau ir išsilaikyti ilgiau. Vairuojant geras kelias staiga gali tapti labai blogas, todėl svarbu pasikliauti visais savo pojūčiais, pasirinkti saugų greitį ir įdėmiai stebėti aplinką", – reziumavo ekspertas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Automobilio „Regitroje“ niekaip neįregistruojanti šeima: tapome situacijos įkaitais12
Nusipirkus automobilį gali tekti ilgai laukti, kol pavyks jį užregistruoti „Regitroje“, nes tiek gyva, tiek internetinė eilė – nedžiuginanti. Kaune užregistruoti automobilį panorę rokiškiečiai gali likti be nieko, mat juos sp...
-
LEA: šiais metais Lietuvoje kas dešimtas įsigytas naujas lengvasis automobilis – elektrinis3
Lietuvos energetikos agentūros (LEA) duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį kas dešimtas naujų automobilių pirkėjas rinkosi elektromobilį. ...
-
ES įveda papildomus iki 38 proc. importo muitus Kinijos elektromobiliams5
Europos Sąjunga ketvirtadienį paskelbė įvedanti papildomus laikinuosius iki 38 proc. dydžio muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nustačiusi, kad jų gamintojai gauna naudos iš „nesąžiningos subsidijavimo“. ...
-
Vilniuje vyks Lietuvos dainų šventė – susipažinkite su eismo ribojimais
Jau šią savaitę Vilniuje prasidės vienas laukiamiausių metų renginių – šimtmetį mininti Lietuvos dainų šventė, kurios programą galite rasti čia. Dėl didelio dalyvių skaičiaus mieste galimos spūstys, taip pat dėl pasir...
-
Kauno sankryžose plečiasi korių tinklas13
Prieš kelerius metus Kaune pristatyta eismo naujovė – sankryžose nubraižytas geltonų linijų korys. Dabar ši priemonė papildė dar kelias ypač judrias sankryžas. ...
-
Naujų automobilių pardavimai Estijoje pirmąjį pusmetį krito 12 procentų
Estijoje per pirmąjį pusmetį nupirkta kiek daugiau nei 12 tūkst. naujų automobilių – apytikriai 12 proc. mažiau nei prieš metus, skelbia viena prekybos jais įmonių „Elke Tallinn“. ...
-
Keičiasi automobilio techninis pasas8
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni2
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją18
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...