- ELTOS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
ISM universiteto tyrėjų atliktos apklausos duomenys rodo, kad Lietuvos elektromobilių savininkams svarbiausia įkrovimo preferencija yra kaina.
Tyrime buvo gilinamasi ir į kitas vairuotojų preferencijas: įkrovimo greitį, vietą ir įkrovimo tinklo tankį.
Tyrimo duomenimis, kaina yra reikšmingiausia ir naujų, ir naudotų elektromobilių savininkams.
Pastariesiems reikšmingas pasirodė 15 euro centų kainos skirtumas už kilovatvalandę.
Antras pagal svarbą veiksnys – įkrovimo vieta.
Tiesa, skiriasi vairuotojų pasirinktos įkrovimo vietos: naujų elektromobilių savininkai dažniau renkasi įkrauti automobilį namuose arba darbo vietoje, o naudotų elektromobilių savininkai – skirtingose laisvalaikio erdvėse; parke, sporto klube ar prekybos centre.
Naujų automobilių savininkams svarbus yra ir įkovimo greitis.
Tyrime nurodoma, kad 15 minučių skirtumas jiems yra kritiškai svarbus, o skirtumas tarp 15 ir 60 minučių įkrovimo trukmės yra esminis.
Įkrovimo tinklo tankis apklaustųjų grupėms nebuvo svarbus.
Susisiekimo ministerija yra išsikėlusi ambicingą tikslą iki 2030 metų pasiekti, kad net 16 proc. viso transporto parko Lietuvoje sudarytų elektromobiliai. Šiandien jų yra vos 1 proc.
Tyrimą atliko ISM universiteto tyrėjai Paulius Jankauskas, Tomas Žilinskas ir doc. dr. Lineta Ramonienė.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...