- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Pomėgio rytais Kaune važinėti atskiru automobiliu neveikia nei didėjančios degalų kainos, nei eksploatacinės išlaidos.
Studento iniciatyva
Statistiškai nustatyta, kad piko valandomis Kaune automobiliais dažniausiai keliaujama po vieną, du ar daugiau žmonių viename automobilyje – vis dar retas reiškinys.
Tokias išvadas padarė Kauno kolegijos studentas Lukas Rutkauskas, atlikęs stebėjimo eksperimentą judriose Kauno gatvėse ir praėjusią savaitę tyrimo rezultatus pristatęs kolegijos studentų mokslinėje konferencijoje „Verslo aktualijos būsimųjų vadybininkų požiūriu“. Mokslo renginį organizavo Kauno kolegijos verslo vadybos fakultetas.
Pasirinko judrias gatves
L.Rutkauskas stebėjimo eksperimentui pasirinko judriausias Kauno eismo vietas – Tunelio gatvę, Savanorių prospekto pradžią, Šauklių gatvės atkarpą ties žiedu, kur susilieja srautas iš Jurbarko ir Jonavos gatvių, Parodos gatvės įkalnę ir Karaliaus Mindaugo prospektą nuo Aleksoto pusės.
Stebėjimas vykdytas dvi savaites per rytinį piką, fiksuojant automobilius, judančius miesto centro kryptimi.
Kada būna pikas?
Studentas siekė apskaičiuoti rytinio piko maksimumo taškus. Per eksperimentą fiksuojant laiko intervalus kas 10 minučių nustatyta, kad Parodos gatvės nuokalnėje eismo intensyvumo maksimumas pasiekiamas 7.30 val. ir panašus automobilių skaičius išlieka maždaug iki 8 val.
Savanorių prospekto pradžioje daugiausiai automobilių važiuoja vėliau – 7.50 val. Per kitas dešimt minučių pasiekiamas staigus nuokrytis, o Tunelio gatvėje automobilių skaičiaus maksimumas pasiekiamas 8 val.
Šauklių gatvėje daugiausia automobilių važiuoja nuo 7.30 iki 8.10 val., tačiau ir vėliau eismo intensyvumas mažėja vangiai. Karaliaus Mindaugo prospekte daugiausiai lengvųjų automobilių važiuoja nuo 7.30 iki 7.40 val.
Automobilių daugėja
Atlikus eksperimentą ir apibendrinus rezultatus nustatyta, kad fiksuojamu laikotarpiu per piką važiavo daugiau kaip 11 tūkst. automobilių, kuriais keliavo per 16 tūkst. keleivių.
Pasak jaunojo tyrėjo, bendras keleivių vidurkis viename automobilyje tesiekia tik 1,39.
„Nors degalų kainos didžiulės, žmonės skundžiasi, kad atlyginimai maži, automobilių eksploatacija ir draudimai gana brangūs, tačiau lengvųjų transporto priemonių skaičius Kaune auga“, – teigia L.Rutkauskas, pabrėždamas, kad vien Kauno mieste nuo 2011 iki 2012 m. individualių lengvųjų automobilių skaičius padidėjo 15 proc.
Studentas teigia nesuprantąs, kodėl esant tokioms sąlygoms žmonės nesirenka viešojo transporto.
Atlikto tyrimo rezultatus ketinama pristatyti Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Svajonių automobilio kaina – tik išlaidų pradžia
Mažiau patyrę vairuotojai, planuodami įsigyti automobilį, žiūri tik į kainą. Sumokėjai 4 ar 5 tūkst. eurų ir nerūpestingai švilpi Lietuvos keliais! Tačiau realios tokio pirkinio sąnaudos gali nustebinti. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...