- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) parengė tarpmiestinių autobusų vežėjų konkurso nuostatus ir 2022 m. planuoja jį įvykdyti.
Nerimas – nepagrįstas
Konkurencijos taryba šį konkursą vykdyti įpareigojo LTSA dar 2020-ųjų vasarą.
Projektas pateiktas šalies tarpmiestinių autobusų vežėjams, asociacijoms ir kitiems socialiniams partneriams.
"Nuo pirminio konkurso nuostatų projekto galutinis dokumentas pakito. Esminės sąlygos nesikeitė, tačiau į dalį tarpmiestinių autobusų vežėjų pasiūlymų buvo atsižvelgta. Tikimės, kad, įveikus visus iššūkius, kitais metais konkursas įvyks", – sakė Transporto veiklos skyriaus vedėjas Virginijus Čiškauskas.
Planuojamu konkursu nesiekiama pertvarkyti šiuo metu vykdomų tarpmiestinių maršrutų.
"Visuomenę norime iš anksto nuraminti: tarpmiestiniai maršrutai, dėl kurių varžysis vežėjai, nesikeis. Baimė, kad dėl planuojamų pokyčių bus sudėtingiau keliauti, esą nebus kuo važiuoti, yra visiškai nepagrįsta. Pokyčiai orientuoti į tai, kad keleiviams keliauti būtų geriau, patogiau ir, tikėtina, pigiau", – akcentavo V.Čiškauskas.
Visuomenę norime iš anksto nuraminti: tarpmiestiniai maršrutai, dėl kurių varžysis vežėjai, nesikeis.
Atrankos – du etapai
Siekdama sumažinti administracinę naštą vežėjams, kurie ketina dalyvauti konkurse dėl teisės vežti keleivius tolimojo susisiekimo maršrutais, LTSA konkursą suskirstė į du etapus.
Pirmiausia bus sudarytas potencialių vežėjų sąrašas, į jį bus įtraukti vežėjai, pateikę paraiškas, reikiamus dokumentus ir atitikę nustatytus minimalius atrankos kriterijus, tarp jų – tiek finansinių įsipareigojimų vykdymas, tiek įmonės ir jos vadovo reputacija.
Atsižvelgus į tarpmiestinių vežėjų pasiūlymą, nespėjusiesiems dalyvauti pirmame konkurso etape konkurso durys neužsidarys.
Nuostatuose patikslinta sąlyga, kad vežėjai, nesantys potencialių vežėjų sąraše, turės galimybę dalyvauti konkurse net ir paskelbus kvietimą teikti pasiūlymus tam tikrai maršrutų grupei.
Atsižvelgė į siūlymus
LTSA sudaryta komisija vežėjų pasiūlymus vertins atsižvelgdama į keturis kriterijus, kurie orientuoti į klientą: autobuso pagaminimo metai, jo pritaikymas asmenims su individualiais poreikiais, turintiems klausos ir regos negalią, vežimo kaina bei klientų aptarnavimo kokybės standartas.
Po diskusijų su tarpmiestinių autobusų vežėjais buvo išskirti vertinimo balai pagal transporto priemonių pritaikymo neįgaliesiems rūšį – bus atskirai vertinamas autobuso pritaikymas regos, klausos ir riboto judumo negalią turintiems asmenims.
Palyginti su pirminiu konkurso nuostatų projektu, galutiniame variante konkurso dalyviams patikslintos subtiekėjų pasitelkimo sąlygos po sutarties sudarymo, potencialus vežėjas galės dalyvauti visuose kvietimuose teikti pasiūlymus į visas maršrutų grupes.
Potencialių vežėjų sąrašo galiojimas pratęsiamas iki penkerių metų – jis galios iki vežimo sutarčių galiojimo pabaigos, bet ne ilgiau kaip penkerius metus nuo kvietimo teikti paraiškas dalyvauti atrankoje paskelbimo dienos.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vairuotojai, dėmesio: įsigalioja KET pakeitimai16
Įsigaliojus Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimams, nuo sekmadienio privaloma laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, draudžiama palikti automobilius intensyvesnio eismo keliuose, taip pat atsiranda nauji kelio ...
-
Gruodžio 1-ąją įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių pakeitimai10
Jau šį sekmadienį, gruodžio 1 d., įsigalios nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai, numatantys keletą naujovių šalies keliuose. Reikės laikytis saugaus atstumo lenkiant ar apvažiuojant dviratininkus ir pėsčiuosius, bus draudžia...
-
Paspirtukininkai – vis atsakingesni
Bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa parodė, kad 85 proc. elektrinius paspirtukus vairuojančių asmenų žino apie prievolę laikytis Kelių eismo taisyklių (KET), o 41 proc. dėvi apsaugos priemones. Šie skaičiai didesni nei prie&scaro...
-
Dviratininkų gerovei – papildomi milijonai2
Susisiekimo ministerija, įvertinusi Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ priemones, pasiūlė Finansų ministerijai papildomus 33,7 mln. eurų skirti dviračių infrastruktūros plėtrai. ...
-
Vairuotojų sveikatos patikra – nauja aukso gysla19
Nuo sausio 1-osios vairuotojo pažymėjimo galiojimas bus susietas su sveikatos pažyma. Vairuotojams, kurių sveikatos pažyma baigė galioti, lieka vos mėnuo ją atnaujinti. Nors patikros procedūra itin greita, tokių užuomaršų dar likę gerokai p...
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Naujus pokyčius lėmė poreikiai ir prognozės1
Keleivių vežimo bendrovė „LTG Link“ parengė naują traukinių metinį tvarkaraštį, įsigaliosiantį gruodžio 15 d. Daugiau reisų suplanuota populiariausiuose maršrutuose, trumpės kelionių trukmė. ...
-
Pasaulyje – „Toyota“, Europoje – „Dacia“7
Visų laikų geriausiai parduodamų lengvųjų automobilių lyderė „Toyota Corolla“ pernai pasaulyje buvo tik ketvirta, bet šiemet rudenį susigrąžino prarastą poziciją. ...
-
Griežto žingsnio atsisakė, bet trūkumų netoleruos1
Nuo 2025 m. vasario 1-osios turėjęs įsigalioti griežtesnis valstybinio numerio ženklų būklės vertinimas Techninės apžiūros centre (TAC) atšaukiamas. Taip nusprendė Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA). ...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...