- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vasario 16-ąją, minint Lietuvos valstybės atkūrimo dieną, į dangų turėjo pakilti šimtas dronų. Vis dėlto jais pasigrožėti atvykusiems vilniečiams teko nusivilti – visi dronai nusileido į Nerį. Transporto kompetencijų agentūra teigia, kad leidimas skrydžiui virš Gedimino kalno buvo išduotas įvertinus visas rizikas. Nepavykus suvaldyti dronų, avarinio nusileidimo vietą pilotas parinko pats, praneša LNK.
„Dėl renginio ar skrydžio vykdymo ar nevykdymo galutinį sprendimą priima nuotolinis pilotas arba bepiločio orlaivio naudotojas. Tas įrašyta ir leidimo išdavimo dokumentuose, prieš išduodant leidimą yra įvertinama rizika. Pilotas turi būti įsitikinęs, kad meteorologinės sąlygos yra tinkamos vykdyti skrydį“, – pasakojo Transporto kompetencijų agentūros Skrydžių priežiūros skyriaus grupės vadovas Adolfas Kuzborskis.
„Leidimas yra išduodamas bepiločio orlaivio naudotojui, jis atsakingas už skrydį, kuris buvo vykdomas. Visi dronai yra valdomi viena programa, nėra taip, kad šimtas žmonių stovi su pultais, nėra taip, kad kiekvienam dronui yra po atskirą nuotolinį pilotą“, – aiškino A. Kuzborskis.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
Jis atskleidė, kokios detalės buvo derinamos su Transporto kompetencijų agentūra.
Tyrimas atsakys į daug klausimų. Sunku šią dieną vertinti, aš tik džiaugiuosi, kad niekas nenukentėjo.
„Visų procedūrų metu yra derinamas avarinis planas. Negaliu pasakyti dėl konkrečios vietos, bet toks planas yra numatytas tarp visų dokumentų, reikalingų leidimo išdavimui. Nusižengimus nagrinėja ne mūsų institucija, o Lietuvos transporto saugos administracija. Bet dėl leidimų – taip. Iš esmės, šiuo atveju tai yra specialiosios kategorijos skrydis, jam reikia parengti rizikos vertinimą, taip pat suderinti vietą. Išduodant leidimą, yra surašomos sąlygos. Nusileidimas į vandenį yra avarinė situacija – tokie dalykai tikrai nebuvo derinami. Bet paties leidimo išdavimo procese yra dėliojami įvairūs scenarijai – derinamos detalės, vieta, taip pat skrydžiui buvo įsteigta atskira zona, kad ten negalėtų įskristi kiti orlaiviai. Taip pat viena iš sąlygų leidimui yra nepertraukiama komunikacija su oro navigacija, kuri yra atsakinga už oro eismą. Tos visos detalės yra derinamos, bet pasitaiko įvairiausių netikėtumų“, – sakė A. Kuzborskis.
„Rizikos vertinimo metu yra derinamos aplinkybės. Šiuo atveju, skrydžio vieta nėra numatyta virš žmonių, yra numatyta virš Gedimino pilies, kalno. Taip pat rizikos vertinime buvo numatyta, kad visi įėjimai bus uždaryti. Visas pasirodymas vyko ne virš pašalinių žmonių minios“, – teigė A. Kuzborskis.
Transporto kompetencijų agentūra, anot pašnekovo, nėra ta įstaiga, kuri gali nurodyti konkrečias vietas avariniam nusileidimui.
„Tai yra nuotolinio piloto pasirinkimas, o visa tai, kas numatyta dokumentacijoje, rizikos vertinime, kad turi suveikti tam tikri saugikliai, t. y. pirminė apsaugos zona, antrinė apsaugos zona, kai apskritai varikliai orlaivių turi išsijungti, kad kažkur toli neišskristų ir nepridarytų žalos“, – kalbėjo A. Kuzborskis.
Jis sakė, kad nusileidimo į Nerį kol kas vertinti negali – tam atliekamas tyrimas.
„Tyrimas atsakys į daug klausimų. Sunku šią dieną vertinti, aš tik džiaugiuosi, kad niekas nenukentėjo“, – tikino pašnekovas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinės daugiabučiuose bus vykdoma legioneliozės prevencija: gyventojai raginami atsukti čiaupus
Sostinės gyventojai trečiadienį ir ketvirtadienį kviečiami atsukti karšto vandens čiaupus, praneša ,,Vilniaus šilumos tinklai“ (VŠT). Tą padaryti vilniečiai yra raginami vykdant legioneliozės prevenciją. ...
-
Santaros klinikų Neonatologijos skyriui perduotas modernus reanimobilis
Sostinės Santaros klinikų Neonatologijos skyriui antradienį perduotas naujas reanimobilis, skirtas naujagimių pervežimui. ...
-
Demokratai „Vardan Lietuvos“ patvirtino Vilniaus regiono vienmandačių apygardų kandidatus į Seimą
Demokratų sąjunga „Vardan Lietuvos“ patvirtino Vilniaus regiono vienmandačių apygardų kandidatus į Seimą. ...
-
Sostinė pirmą kartą skirs stipendijas jauniesiems sportininkams
Vilniaus savivaldybė pirmą kartą skirs stipendijas jauniesiems sportininkams už jų pasiekimus. ...
-
Naujos Vilniaus geležinkelio stoties statybos galėtų prasidėti 2026 metais
Naujos Vilniaus geležinkelio stoties statybos galėtų prasidėti 2026 m., praneša ,,Made in Vilnius“. Anot portalo, šiuo metu Vilniaus geležinkelio stotis turi architektūrinio konkurso laimėtoją, tačiau neturi pasirašytos proj...
-
Per pirmąjį šių metų pusmetį Vilniuje parduota 10 proc. daugiau butų nei tuo pačiu metu pernai1
Pirmojo 2024 m. pusmečio nekilnojamojo turto (NT) rinkos duomenys rodo, kad „EIKA“ Vilniuje pardavė 160 naujos statybos butų, „Hanner“ – 123, „Omberg“ – 105. ...
-
Plėsis Pilaitės poliklinika: planuojamas naujas priestatas
Vilniuje ruošiamasi rekonstruoti Pilaitės sveikatos priežiūros centrą, planuojamas naujas priestatas, skelbia portalas „MadeinVilnius.lt“. ...
-
Šalies vadovai su diplomatais aptarė geopolitinius ir ekonominius iššūkius
Šalies vadovai pirmadienį su Lietuvos diplomatinių atstovybių vadovais aptarė geopolitinius ir ekonominius iššūkius. ...
-
R. Tamašunienė: iš pat pradžių buvo aišku, kad Nacionalinio stadiono statyba strigs15
Mišrios Seimo narių grupės seniūnė Rita Tamašunienė tikina, kad žinia apie vėlinamus Nacionalinio stadiono statybos pažadus jos nestebino. Seimo narės teigimu, žinant didelių objektų statyboms galiojančias procedūros, nuo pat prad...
-
Nacionalinio stadiono nebus ir 2026 metais: dalis Seimo narių pasiryžę viską pradėti iš naujo?17
Verslininkui Arvydui Avuliui į Nacionalinį stadioną tenka žiūrėti iš toli. Statybų aikštelė „Hanner“ vadovui iki šiol užrakinta, nors ant kalvos įrengti stadioną su valdžia sutarė dar prieš pusmetį. ...