Automobilių stovėjimas sostinėje brangs dvigubai: skatina keliauti kitais būdais

  • Teksto dydis:

Vilniuje užsimota padvigubinti rinkliavas už stovėjimo vietas, praneša LNK.

Plačiau apie tai papasakojo Judumo transformacijos vadovas Jonas Damidavičius.

– Kodėl nusprendėte dvigubinti kainas? Dabar yra 2,5 euro už valandą, o bus 5 eurai.

– Pirmiausiai todėl, kad reikia valdyti tą užimtumą, ypatingai ten, kur vyksta dažnos gyventojų susibūrimo vietos, miesto centrinėje dalyje. Skatiname keliauti alternatyviais būdais, mažinti taršą. Geriname gyvenimo kokybę. Siekiame valdyti transporto srautus mieste, kurie iš esmės gana intensyvūs ir dideli.

– Ar siekiate sumažinti automobilių kiekį čia, kad mažiau važinėtų?

– 2018 m. miesto taryba patvirtino darnaus judumo planą, kuriame yra keliamas tikslas, kad 2023 m. kelionės automobiliais, viešuoju transportu bei pėsčiomis sudarytų lygias dalis. Šiai dienai keliones automobiliu renkasi kas antras vilnietis. Tai yra 50 proc. Didelis transporto priemonių kiekis gatvėse reikalauja ir didelio vietų skaičiaus. Miestas neturi tiek aikštelių, kad užtektų kiekvienam. Gyventojai nerasdami vietų suka ratus, teršia gamtą bei kelia spūstis. Šiomis priemonėmis kontroliuojame aikštelių užimtumą ir skatiname rinktis kitus būdus keliauti.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

– Ar pastebite kažkokį proveržį nuo 2018 m.? Ar daugiau žmonių renkasi dviračius, viešąjį transportą?

– Pastebimas keliavimo dviračiais bei pėsčiomis proveržis. Tačiau kelionės automobiliu sumažėja tik per 1 proc. Pokyčio labai didelio nebuvo.

Žmogus bando išgyventi, atvažiuoja ne todėl, kad jis būtinai nori atvažiuoti, o todėl, kad turi kitų poreikių.

– Kur keliaus pinigai?

– Rinkliava keliaus į miesto biudžetą, iš kurio daug skiriama tiek infrastruktūros kūrimui, tiek viešajam transportui. Nuo kitų metų vasaros atkeliauja nauji troleibusai į Vilnių. Pati rinkliava nėra tam, kad surinktume kuo daugiau pinigų biudžetui. Rinkliava labiau skirti valdyti užimtumą. Tai valdymo priemonė, o ne lėšų surinkimo.

Mintimis apie brangstančias automobilių stovėjimo aikštelės pasidalijo ir vilniečiai.

„Toks jausmas, kad visi, kurie dabar turi elektrinius automobilius, mokės dvigubai“, – sakė vilnietė.

„Man atrodo, kad tai yra labai neracionalu. Žmogus bando išgyventi, atvažiuoja ne todėl, kad jis būtinai nori atvažiuoti, o todėl, kad turi kitų poreikių. Mes nekalbame dabar apie tai, kiek brangiausia automobilio pastatymo zona kainuoja Rygoje. Mes gyvename savo šalyje, savo aplinkoje su savais uždarbiais. Daugelio žmonių pajamos labai kuklios. Mes nekalbame apie žmones, kurie užima labai aukštas pareigas. Žmonėms reikia atvažiuoti pas odontologą, pas kažkokį kitą gydytoją“, – sakė senjoras.

„Galbūt miestas nusipelnė išvengti didesnio automobilių kiekio senamiestyje. Miestas reikalauja, kad žmonės į senamiestį atvyktų ne su automobilių, o pėsčiomis“, – kalbėjo vaikinas.

„Kuo toliau, tuo labiau automobilių stovėjimo aikštelės brangsta, o automobilių nemažėja. Labai sudėtinga, kai turi pasistatyti mašiną centre su tokiu eismu. Tikėtina, kad tai sumažins automobilių kiekį“, – teigė moteris.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Nuomonė

Nuomonė portretas
Šlykštus miestas. Geriausia būtų jį aptverti ir nieko neišleisti. Padaryti rezervatu. Ir tegul dvesia sau...

Tai

Tai portretas
valdžios verslas pridengtas gražiais žodžiais. Praktiškai yra kaip anksčiau sakydavo: "po monoschyslennym prosbam trudiaschichsia".

Taip

Taip portretas
jums ir reikai.Ka isrinkot ta ir turit.Jums prioritetas buvo sajunga, laisveciai, liberalai.Tai dabar ir dziaukites tuo.
VISI KOMENTARAI 16

Galerijos

Daugiau straipsnių