Centrinėse Vilniaus gatvėse šią vasarą pasirodžius pirmiesiems be vairuotojo veikiantiems autonominiams automobiliams, Susisiekimo ministerija nuo rudens supaprastina jų techninių parametrų bei maršrutų derinimą.
Nemažai svarstome autonominių automobilių galimybes, bet kartais įdomiau paklausti, ko jie negali. Technologijos apribojimai ne menkiau svarbūs, nei jos galimybės. Bent jau tai rodo šis nedidukas performansas.
Nuo ketvirtadienio Estijos keliuose leidžiama išbandyti autonominius automobilius, tačiau automobilyje privalo būti asmuo, galintis perimti automobilio valdymą, jeigu to prireiks.
„Ford“ pristatė naujos kartos autonominį automobilį „Ford Fusion Hybrid“ (angl. autonomous development vehicle). Šio naujausių technologijų prikimšto aparato kūrimas ir tobulinimas užtruko trejus metus. Naujasis išradimas vienu žingsniu priartina „Ford“ koncerną prie duoto pažado 2021 m. autonomišką automobilį pateikti rinkai.
Elono Musko automobilių kompanija „Tesla“ paskelbė, kad visos jos mašinos, pradedant nuo „Model S“, turės techninę įrangą, leidžiančią autonominį vairavimą.
Jau ir Didžiojoje Britanijoje galima pamatyti pirmuosius autonominius automobilius. Šalis jau ruošiasi radikaliems pokyčiams, kuriuos, kaip tikimasi, atneš naujo tipo automobiliai.
Automobilių gamintojo „Ford Motor“ partneris Kinijoje „Changan Automobile“ paskelbė, kad jų autonominis automobilis baigė beveik 2000 km trukusią kelionę skersai šalį. Šis testas yra įžanga į 2020 metus, kada, tikimasi, kompanija pradės pardavinėti autonominius automobilius.
Jei gatvėse riedėtų tik autonominiai automobiliai, dingtų net menkiausios avarijos tikimybė, nes visos eismo nelaimės įvyksta dėl žmonių kaltės, teigia automobilių žurnalistai Ramūnas Fetingis ir Egidijus Babelis. Pasak jų, kada gatvėmis važinės automobiliai be vairuotojų, priklauso nuo jų įteisinimo, todėl visų akys krypsta į Jungtines Amerikos Valstijas, kurios gali tą padaryti pirmosios.
Jokio vairo. Jokių akseleratoriaus, stabdžių ar sankabos pedalų. Tik du mygtukai: "važiuoti" ir "stop".
Jau kitais metais į JAV kelius ir gatves išriedės pirmasis dviviečių "Google" autonomobilių (autonominių automobilių) šimtukas. Riedės jie vėžlio greičiu – maksimalus greitis sieks 40 km/val. Tačiau įsikišti į automobilio valdymo procesą salone esantys keleiviai (vairuotojo sąvokos tokiame automobilyje nebelieka) neturės beveik jokios galimybės. Nebent spustelėti "STOP".
Tai – kitas bendrovės "Google" autonomobilių kūrimo etapas. Bendrovės inžinieriai pirm