- Ugnė Karaliūnaitė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Automobilininkų spėjimais, Lietuvos keliuose važinėja daugiau nei 150 tūkst. automobilių be draudimo. „Regitra“ duomenimis, registruotų, bet be techninio paso automobilių šalyje yra daugiau nei pusė milijonų. Sudėjus automobilius be techninės apžiūros ir draudimo, Lietuvoje ar už jos ribų gali būti registruota daugiau nei 650 tūkst. „parazitinių“ automobilių.
Parduodami ne tik į Rusiją
Pristatydamas praėjusių metų Lietuvos automobilių tendencijas „Regitra“ generalinis direktorius Dalius Prevelis teigė, kad transporto priemonių šalyje daugėja, tačiau nedžiugina mažėjantis automobilių vidutinio amžiaus vidurkis. Didele problema tampa gyventojų nenoras išregistruoti nebenaudojamus automobilius arba nebandymas pereiti techninę apžiūrą, kai ši pasibaigia.
„Nepraeinančių techninės apžiūros skaičius bėgant metams apylygis, tačiau tų, kurie net nebando pratęsti techninės apžiūros, skaičius ženkliai padidėjo“, - aiškino D.Prevelis. Transporto priemonių, kurios nepasirodo techninės apžiūros centruose vidutinis amžius 2010 metais buvo 24,52 m., 2011 m. – 25,54 m. Pašnekovo teigimu, šalyje auga skaičius transporto priemonių, kurios yra nenaudojamos Lietuvoje, tačiau neišregistruojamos. „Sunku pasakyti, kur jos iš tiesų yra: ar užsienyje važinėja, ar išardytos miške guli“, - teigė D.Prevelis. Pasak „Regitros“ atstovo, gyventojai vengia išregistruoti nenaudojamų transporto priemonių, nes šiam procesui reikalingi utilizavimo dokumentai.
Praėjusiais metais Lietuvoje dėl pardavimo į užsienį išregistruota apie 34 tūkst. automobilių. Daugiausia parduota Rusija, Kazachstanui, Baltarusijai ir Kirgistanui. „Prognozuoti, kaip naudotų automobilių prekyba į užsienio šalis seksis šiemet, sunku. Tai priklauso nuo šalių, į kurias įvežamos transporto priemonės, importo politikos“, - kalbėjo D. Prevelis. Prekyba nenaujais automobiliais vyksta ne tik į NVS šalis. Pastebima, kad automobiliai per Lietuvą patenka į kitas Vakarų valstybes, pavyzdžiui Švediją. Lietuviai į šalį atsiveža daužtas transporto priemones, jas sutaiso ir parduoda išsivysčiusioms šalims.
Senų automobilių daugėja
Kaip jau įprasta, praėjusiais metais Lietuvoje padaugėjo naudotų automobilių. Pernai šalyje įregistruota 118 tūkst. naudotų automobilių, su laikina registracija – 90 tūkst., o naujų – tik apie 14 tūkst.
„Regitros“ duomenimis šiuo metu vidutinis Lietuvos lengvųjų automobilių amžius - 15 metų. Prieš metus skelbtais duomenimis jis buvo 14,6 metų. „Kaip matome, Lietuvos autoparkas ir toliau sensta. Parduodama mažai naujų automobilių“, - teigė D.Prevelis. Nauji automobiliai sudaro vos 6,21 proc. visų parduotų automoblilių.
Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Mindaugas Beišys tikina, kad iš tiesų vidutinis automobilių amžius Lietuvoje yra daug didesnis nei skelbiama oficialiuose pranešimuose. „Kalbama, kad automobilių parkas yra vidutiniškai keturiolikos metų. Tačiau tai sintetinis skaičius, kurį skaičiuojant iš lengvųjų asmeninio naudojimo automobilių skaičiaus atimami nenaudojami automobiliai. Jų neatėmus, tikrasis mūsų automobilių vidutinis amžius būtų apie septyniolika metų“, - kalbėjo M.Beišys. Tuo metu Europoje vidutinis automobilių amžius yra 8,5 metai. Pašnekovas pabrėžė, kad didžiausia problema, kad nėra aiškios automobilių parko politikos. Jo manymu, privalu naudoti fiskalines priemonės, kad Lietuvoje perkami automobiliai „atjaunėtų“. Viena iš kliūčių, ne visi gali įsigyti naujus automobilius arba gauti paskolą transporto priemonei pirkti.
Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Petras Ignotas teigė, kad Lietuvoje 58 proc. automobilių yra pagaminti iki 1993 metų. Šie automobiliai neklasifikuojami pagal jokius Europos Sąjungos standartus, todėl Europos kontekste Lietuva su savo automobilių parku atrodo nepatraukliai. Lietuva taip pat pavėluotai reaguoja į ekonomines tendencijas. Kai naujų automobilių prekyba pasaulyje sustojo 2007 metais, Lietuvoje naujų automobilių pardavimas 66 proc. krito tik 2009 metais. Nuo 2010 metų vėl pastebimas nedidelis augimas. „Normalioje šalyje vienam naujam automobiliui tenka 0,9 naudoto automobilio. Tuo metu Lietuvoje vienam naujam automobiliui tenka 15-20 senų transporto priemonių, - duomenimis dalijos P.Ignotas. – Lietuviai prisitempė senų automobilių į savo aikšteles, planuodami parduoti NVS šalims. Tačiau pasikeitus ekonominei situacijai šalyje liko daugybė senų automobilių, kurie turėjo būti išvežti“.
Prognozuoti sunku
Automobilininkai teigia, kad prognozuoti ateinančių metų situaciją automobilių rinkoje sunku. Tačiau jei nenutiks neprognozuotų nutikimų, galima tikėtis, kad rinka augs apie dešimt procentų. Augimo tikimasi ir 2013 metais.Šalies kaimynai latviai ir estai taip pat žada, kad automobilių rinka vis labiau „įsibėgės“. Latvijoje planuojamas net 22 proc. augimas šiais metais, tuo metu Estija žada, kad automobilių parkas šalyje išsiplės 12 proc.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Eismo sąlygas naktį sunkins rūkas
Penktadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, įspėja Automobilių kelių direkcija. 16 val. duomenimis, dėl dulksnos ir silpno lietaus didžiojoje Lietuvos dalyje magistralinių, krašto ir rajoninių kelių dangos buvo šlapios. Klaipėdo...
-
Į ekonomiškiausio titulą pretenduoja ir dyzeliniai, ir hibridiniai automobiliai3
Jau trečią savaitę vykstančiame konkurse „Metų automobilis 2014” vis didesnio šalies gyventojų dėmesio susilaukia ne tik pretendentai į „Tautos automobilį 2014“. Pastaruoju metu, kai degalinėse paliekamos sumos sudaro ...
-
Keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių ir Šešuolių gatvėse
Vilniaus miesto savivaldybė informuoja, kad nuo lapkričio 21 dienos keičiamas eismas Vakarinio aplinkkelio, Sidaronių, Šešuolių gatvėse. Iš Sidaronių g. ir Viršuliškių skg. išvažiavimai bus galimi deši...
-
Šiemet vilkikų sukeltiems eismo įvykiams atlyginti BTA jau skyrė 23 mln. litų
Ne gyvybės draudimo bendrovės BTA duomenimis, per 2013 m. 10 mėnesių vilkikų patiriamoms žaloms atlyginti bendrovė skyrė daugiau kaip 23 milijonus litų. O tai yra 5 procentais daugiau nei pernai tuo pačiu laikotarpiu. Vilkikų eismo įvyk...
-
Rytoj 10 Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių savanoriai dalins gerves ir tulpes4
VŠĮ „Savanorių centras“ rytoj Vilniuje rengs akciją „Labas rytas, Vilniau!“, kurios metu 40 savanorių dešimtyje Vilniaus autobusų ir troleibusų stotelių išdalins 3000 gervių ir tulpių. Pasak centro vadov...
-
Rekonstruos dar vieną transeuropinio tinklo kelio E77 ruožą
"Avesko kelių" įmonių grupei priklausanti kelių tiesimo ir tiltų statybos įmonė "Šiaulių plentas" už 32,867 mln. litų rekonstruos transeuropinį kelią Ryga-Kaliningradas. Automobilių kelių direkcija pranešė, jog...
-
Naktį eismo sąlygas sunkins rūkas
Trečiadienio naktį eismo sąlygas sunkins rūkas, perspėja Automobilių kelių direkcija. Be to, vietomis gali palyti, temperatūra kai kur nukris iki 0 laipsnių. 16 val. duomenimis, antradienį Telšių apskrityje bei Akmenės rajone magistralini...
-
Ar Kauno autobusuose ir troleibusuose – saugu?8
Statistika teigia, kad nusikalstamų veikų viešajame transporte mažėja. Vis dėlto visuomenę vis dar sukrečia ciniški chuliganizmo, vagysčių atvejai, o kartais net kraujo dėmės troleibuso salone. ...
-
Kelių direkcijos vadovas: pavasarį penktadalis kelių gali būti nepravažiuojami
Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas perspėjo, kad trūkstant finansavimo keliams, kitą pavasarį penktadalis šalies kelių gali tapti nepravažiuojami. Skirmanto Skrinsko teigimu, po 2009 metų ekonominės krizės metinis kelių finansavi...
-
Vakarinio aplinkkelio II etapas užbaigtas, projekto vertė – 211 mln. Lt
Vilniuje Vakarinio aplinkkelio II etapo statybos darbus, pradėtus prieš kiek daugiau nei dvejus metus, rangovams pavyko pabaigti šešiais mėnesiais anksčiau. Automobiliams nuo šiandien jau atverta šešių eismo ...