Šalyje vis dar gausu „parazitinių“ automobilių

Automobilininkų spėjimais, Lietuvos keliuose važinėja daugiau nei 150 tūkst. automobilių be draudimo. „Regitra“ duomenimis, registruotų, bet be techninio paso automobilių šalyje yra daugiau nei pusė milijonų. Sudėjus automobilius be techninės apžiūros ir draudimo, Lietuvoje ar už jos ribų gali būti registruota daugiau nei 650 tūkst. „parazitinių“ automobilių.

Parduodami ne tik į Rusiją

Pristatydamas praėjusių metų Lietuvos automobilių tendencijas „Regitra“ generalinis direktorius Dalius Prevelis teigė, kad transporto priemonių šalyje daugėja, tačiau nedžiugina mažėjantis automobilių vidutinio amžiaus vidurkis. Didele problema tampa  gyventojų nenoras išregistruoti nebenaudojamus automobilius arba nebandymas pereiti techninę apžiūrą, kai ši pasibaigia. 

„Nepraeinančių techninės apžiūros skaičius bėgant metams apylygis, tačiau tų, kurie net nebando pratęsti techninės apžiūros, skaičius ženkliai padidėjo“, - aiškino D.Prevelis. Transporto priemonių, kurios nepasirodo techninės apžiūros centruose vidutinis amžius  2010 metais buvo 24,52 m., 2011 m. – 25,54 m. Pašnekovo teigimu, šalyje auga skaičius transporto priemonių, kurios yra nenaudojamos Lietuvoje, tačiau neišregistruojamos. „Sunku pasakyti, kur jos iš tiesų yra: ar užsienyje važinėja, ar išardytos miške guli“, - teigė D.Prevelis. Pasak „Regitros“ atstovo, gyventojai vengia išregistruoti nenaudojamų transporto priemonių, nes šiam procesui reikalingi utilizavimo dokumentai.

Praėjusiais metais Lietuvoje dėl pardavimo į užsienį išregistruota apie 34 tūkst. automobilių. Daugiausia parduota Rusija, Kazachstanui, Baltarusijai ir Kirgistanui. „Prognozuoti, kaip naudotų automobilių prekyba į užsienio šalis seksis šiemet, sunku. Tai priklauso nuo šalių, į kurias įvežamos transporto priemonės, importo politikos“, - kalbėjo D. Prevelis. Prekyba nenaujais automobiliais vyksta ne tik į NVS šalis. Pastebima, kad automobiliai per Lietuvą patenka į kitas Vakarų valstybes, pavyzdžiui Švediją. Lietuviai į šalį atsiveža daužtas transporto priemones, jas sutaiso ir parduoda išsivysčiusioms šalims.

Senų automobilių daugėja

Kaip jau įprasta, praėjusiais metais Lietuvoje padaugėjo naudotų automobilių. Pernai šalyje įregistruota 118 tūkst. naudotų automobilių, su laikina registracija – 90 tūkst., o naujų – tik apie 14 tūkst.

„Regitros“ duomenimis šiuo metu vidutinis Lietuvos lengvųjų automobilių amžius - 15 metų. Prieš metus skelbtais duomenimis jis buvo 14,6 metų. „Kaip matome, Lietuvos autoparkas ir toliau sensta. Parduodama mažai naujų automobilių“, - teigė D.Prevelis. Nauji automobiliai sudaro vos 6,21 proc. visų parduotų automoblilių.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos generalinis direktorius Mindaugas Beišys tikina, kad iš tiesų vidutinis automobilių amžius Lietuvoje yra daug didesnis nei skelbiama oficialiuose pranešimuose. „Kalbama, kad automobilių parkas yra vidutiniškai keturiolikos metų. Tačiau tai sintetinis skaičius, kurį skaičiuojant iš lengvųjų asmeninio naudojimo automobilių skaičiaus atimami nenaudojami automobiliai. Jų neatėmus, tikrasis mūsų automobilių vidutinis amžius būtų apie septyniolika metų“, - kalbėjo M.Beišys. Tuo metu Europoje vidutinis automobilių amžius yra 8,5 metai. Pašnekovas pabrėžė, kad didžiausia problema, kad nėra aiškios automobilių parko politikos. Jo manymu, privalu naudoti fiskalines priemonės, kad Lietuvoje perkami automobiliai „atjaunėtų“. Viena iš kliūčių, ne visi gali įsigyti naujus automobilius arba gauti paskolą transporto priemonei pirkti.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidentas Petras Ignotas teigė, kad Lietuvoje 58 proc. automobilių yra pagaminti iki 1993 metų.  Šie automobiliai neklasifikuojami pagal jokius Europos Sąjungos standartus, todėl Europos kontekste Lietuva su savo automobilių parku atrodo nepatraukliai. Lietuva taip pat pavėluotai reaguoja į ekonomines tendencijas. Kai naujų automobilių prekyba pasaulyje sustojo 2007 metais, Lietuvoje naujų automobilių pardavimas 66 proc. krito tik 2009 metais. Nuo 2010 metų vėl pastebimas nedidelis augimas. „Normalioje šalyje vienam naujam automobiliui tenka 0,9 naudoto automobilio. Tuo metu Lietuvoje vienam naujam automobiliui tenka 15-20 senų transporto priemonių, - duomenimis dalijos P.Ignotas. – Lietuviai prisitempė senų automobilių į savo aikšteles, planuodami parduoti NVS šalims. Tačiau pasikeitus ekonominei situacijai šalyje liko daugybė senų automobilių, kurie turėjo būti išvežti“.

Prognozuoti sunku

Automobilininkai teigia, kad prognozuoti ateinančių metų situaciją automobilių rinkoje sunku. Tačiau jei nenutiks neprognozuotų nutikimų, galima tikėtis, kad rinka augs apie dešimt procentų. Augimo tikimasi ir 2013 metais.Šalies kaimynai latviai ir estai taip pat žada, kad automobilių rinka vis labiau „įsibėgės“. Latvijoje planuojamas net 22 proc. augimas šiais metais, tuo metu Estija žada, kad automobilių parkas šalyje išsiplės 12 proc.



NAUJAUSI KOMENTARAI

fak

fak portretas
O gal ne daugeja "parazitiniu" automoboliu o mazeja ju keliuose.Dauguma masinas pastato ,nevazineja ,perejus tech.apziura.Regitra - monopoliste, tegul neteikia melagingus duomenys.Dauguma masinu atvezamos i Lietuva ir isvezamos i kitas salis.Niekas neprivers masina drausti ,jeigu ji stovi garaze,nevazinejama su ja.Akis "prasitrinkite",bus dar blogiau,saunuoliai kad masinas stato,neperka "aukso "vertes kuro.I uzpakalius tegul sau pumpuos nafta !!!

nėra

nėra portretas
Dviratis valdo.

jo

jo portretas
ka jie kausai nesamones raso,pas keliukus sumontuota iranga ir mato ar tu apsidraudes,ar su tech.apziura,o jei masinos stovi kieme ir nevaziuoja tai draudimo ir pan.nereikia jai
VISI KOMENTARAI 21

Galerijos

Daugiau straipsnių