- Ūla Klimaševska (ELTA)
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Finansavimo Baltijos šalis su Vakarais sujungsiančios geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektui po 2027-ųjų galima ieškoti RRF ir Europos Sąjungos (ES) Sanglaudos fonduose, sako valstybės valdomos „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) vadovas Egidijus Lazauskas.
Kaip jau skelbta anksčiau, 2027–2028 m. baigiantis bendrijos investicijų programai, „Rail Baltica“ projektui iškils finansavimo iššūkių.
Trečiadienį su „Rail Baltica“ susijusių įmonių atstovai Seimo Europos reikalų komitetui pristatė projekto eigą ir aptarė galimybes pritraukti lėšų per kitus europinius instrumentus – tarp jų ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonę (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF).
„Yra klausimas dėl finansavimo – 2026–2027 m. nėra jokių instrumentų europinių, iš kurių būtų galima finansuoti šitą projektą. Buvo svarstomos galimybės, kaip tai būtų galima padaryti, kažkokį tiltinį finansavimą jau Lietuvoje – ar iš Sanglaudos fondo, ar iš RRF kažkaip pasidaryti, kad vėliau jau iš tų pinigų, kurie 2028 m. iš fondo atsirastų, kad galėtų tas trūkumas atsirasti“, – žurnalistams po posėdžio kalbėjo LTG generalinis direktorius.
„Yra karinio mobilumo dalykai – „Rail Baltica“ iš tiesų vienas iš jo panaudojimo galimybių yra pervežinėti karinę techniką. Tai nėra paslaptis. Dėl to projektas tam tikra irgi pabrango, nes sunkesni kroviniai, turi būti ir kitokios sankasos statomos“, – tikino E. Lazauskas.
Tuo metu LTG grupės įmonės „LTG Infra“ generalinis direktorius Vytis Žalimas sakė, kad posėdyje kalbėta ir apie papildomo skolinimosi galimybes, tiesa, Lietuvos biudžeto klausimas nebuvo paliestas.
Klausimas – kas turėtų pasiskolinti ir kas turėtų skolintis tam, kad būtų galima tą tarpą pragyventi.
„Šiuo atveju yra keletas finansavimo galimybių, kurios nenutrūksta. Klausimas – kas turėtų pasiskolinti ir kas turėtų skolintis tam, kad būtų galima tą tarpą pragyventi“, – teigė jis.
„Biudžetas yra ribotas, mes puikiai suprantame, kad čia reikia nestandartinių sprendimų. Kapitalo rinkose pinigų yra ir yra labai daug – aš sakyčiau, čia reikia konstruoti nestandartinį sprendimą, kuris patenkintų multimiljardinius poreikius“, – pridūrė V. Žalimas.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelio infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant per visą „Rail Baltica“ geležinkelio trasą bus nutiesta elektrifikuota europinės vėžės dvikelė geležinkelio linija, eisianti nuo Varšuvos per Kauną ir Rygą iki Talino. Bendras „Rail Baltica“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Eurovizijos“ atrankos dalyvė atskleidė paslapčių: kiek kainuoja sudalyvauti šiame konkurse?
Jau šiandien prasidės pirmasis „Eurovizijos“ pusfinalis, į kurį pateks du dalyviai, siekiantys atstovauti Lietuvai „Eurovizijos“ konkurse. Pusfinalį bus galima stebėti 21 val. per LRT televiziją. Pirmą kartą „Eurovi...
-
Sostinės Viršuliškių rajone ketinama įrengti naują skverą: darbai kainuos daugiau nei 800 tūkst. Eur
Vilniuje, prie Pilaitės prospekto ir Spaudos bei J. Rutkausko gatvių, ketinama įrengti naują skverą. Vilniaus vystymo kompanijos teigimu, rangos darbai atsieis kone 807 tūkst. eurų. ...
-
Lietuva – viena ES lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus
Lietuva pernai spalį buvo viena Europos Sąjungos lyderių pagal paslaugų plėtrą tiek per mėnesį, tiek ir per metus, rodo Eurostato penktadienį paskelbti duomenys. ...
-
LEA apžvalga: kaip po akcizų padidinimo pasikeitė degalų kainos1
Nuo sausio 1 d. padidinus akcizus, benzinas šalyje pabrango 5,2 proc., o dyzelino kaina padidėjo 10,3 proc. Kaip praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA), kitose Europos Sąjungos (ES) šalyse degalų vidutinės kainos vidutiniš...
-
Savickas dėl sankcijų Rusijai įgyvendinimo: buvusios Vyriausybės sprendimas nėra efektyvus1
Lietuva gali efektyviai kontroliuoti sankcijų Rusijai įgyvendinimą ir užtikrinti, kad dvejopos paskirties prekės nepasiektų agresorės rinkos, sako ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas, jam siūlant sušvelninti buvusios Vyriausybės ...
-
Didžiausia Baltijos šalyse infliacija – Estijoje, mažiausia – Lietuvoje3
Vartojimo prekės ir paslaugos per praėjusius metus Baltijos valstybėse labiausiai pabrango Estijoje, joje užfiksuota ir didžiausia vidutinė metų infliacija. Mažiausi abu rodikliai – Lietuvoje, rodo nacionalinių statistikos tarnybų duomenys. ...
-
Premjeras: nuoširdžiai tikiu, kad verslas nesiekia piktnaudžiauti, bet kontrolė bus
Ukrainos ir Jungtinės Karalystės tyrėjams skelbiant, kad Lietuva ir kitos Vakarų šalys pernai ir užpernai į Rusiją eksportavo technologijas, galimai naudojamas jos artilerijoje kare prieš Ukrainą, Lietuvos premjeras Gintautas Paluckas tik...
-
Planas keisti mokesčius – jau sausio gale
Premjeras Gintautas Paluckas sako, kad Finansų ministerijos ruošiami mokesčių pakeitimai koalicijos partneriams turėtų būti pristatyti sausio pabaigoje. Anot jo, po to jie bus diskutuojami su socialiniais partneriais, o visuomenei bus pavie&scaron...
-
Palygino būsto kainas: kurioje iš ES šalių jos augo labiausiai?
2024 m. trečiąjį ketvirtį, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2023 m. būsto kainos, matuojant pagal būsto kainų indeksą, euro zonoje krito 2,6 proc., o visoje Europos Sąjungoje (ES) išaugo 3,8 proc., praneša Eurostatas. Lietuvoje, palygi...
-
Segalovičienė: 8 mln. eurų jau esame praradę galutinai6
Prezidento vyriausioji patarėja Irena Segalovičienė sako, kad Lietuva rizikuoja iki 2026 m. negauti visų jai numatytų lėšų Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonėje (angl. Recovery and Resilience Facility, RRF). Vis tik ji tvirtina, ...