- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tinkamo dviračio pasirinkimas yra labai svarbus. Juk nuo to, kokį dviratį nusipirksime priklauso ne tik mūsų patogumas ir saugumas, bet ir tai ar tęsime savo nuotykius, ar visiškai atsisakysime laisvalaikį leisti minant dviračio pedalus. Varle.lt specialistai parengė kelis patarimus, kurie turėtų palengvinti dviračio pasirinkimo procesą.
Koks dviračio tipas?
Planuodami įsigyti dviratį pirmiausia turėtumėte pagalvoti, kur ir kaip bei kaip dažnai ir kaip ilgai juo ketinate važinėti. Žinodami atsakymus į šiuos klausimus lengviau rasite optimalų ir labiausiai jums tinkantį variantą.
Dviračiai įprastai skirstomi į kelis pagrindinius tipus:
Visureigis ATB dviratis (angl. All Terrain Bike)
Šio tipo dviračius išskiria nesudėtingas korpusas, kažkokių išskirtinių patobulinimų trūkumas bei prieinama kaina. Pagal savo konstrukciją ATB dviračiai yra artimi kalnų (MTB) ir plentiniams dviračiams. Visureigiai ATB dviračiai įprastai gaminami iš nebrangių dalių, todėl neretai turi didesnį svorį ir mažesnį patvarumą sudėtingomis sąlygomis. Paprastai ATB dviratis turi purvasaugį, grandinės dangtį, bagažinę, lemputes. Toks universalus dviratis tiks savaitgalio šeimyniniams pasivažinėjimas, kelionei į parduotuvę ar trumpiems maršrutams mieste, pvz., į parką.
Hibridinis dviratis
Hibridiniais dviračiais patogu važiuoti ilgesnes distancijas lygesne danga (asfaltuota ar betono). Turi didelio spindulio ratus, siauresnes padangas, amortizuojančią šakę.
Plento dviratis
Plento dviratis skirtas važinėjimui dideliu greičiu. Būdingi bruožai: 28‘‘ ratai, lengvumas, siauros padangos be protektoriaus, klasikinis lenktas rėmas, siauras vairas ir iškeltas aukštai balnelis.
Krosinis dviratis
Sportiniai dviračiai skirti važinėti nelygiais paviršiais. Krosiniai dviračiai – tai tarpinis variantas dviračių, skirtų važinėjumui lygia kieta danga ir tų, kurie labiau tinkami bekelėms. Forma primena plentinius dviračius. Palyginus su plentiniais, krosiniai dviračiai turi storesnius ratus ir neturi amortizuojančios šakės.
Kalnų dviratis MTB (angl. Mountain Terrain Bike)
Kalnų dviratis MTB (angl. Mountain Terrain Bike). Šiuo metu tai populiariausi dviračiai. Kalnų dviračiai turi specialius sustiprintus rėmus, mažesnį ratlankio spindulį ir platesnes padangas. Jų konstrukcija lemia, kad šio tipo dviračiai skirti važinėti nelygiais ir kalnuotais keliais, bekelėmis, po smėlį ir balas.
Treko dviratis
Treko dviratis idealus ilgesnių distancijų išvykoms ne itin sudėtingoje teritorijoje. Įprastai turi 28‘‘ ratus, nors pasitaiko ir 26‘‘ modelių, primenančių kalnų dviračius. Treko dviračiai paprastai pasižymi gana turtingu aprūpinimu (dinaminiai žibintai, purvasaugiai, bagažinės, kapšai) ir tarpinėmis tarp kalnų ir krosinio dviračių padangomis bei rėmu, įgalinančiu važiavimą vertikalesnėje padėtyje nei važiuojant plentiniu dviračiu.
Yra nemažai dviračių, kuriuos sudėtinga priskirti prieš tai minėtiems tipams, tai, pvz., sulankstomi dviračiai, miesto dviračiai, kt. Taip pat pažymima, jog egzistuoja ir kitokių skirstymų, tačiau bet kokiu atveju dviračio pasirinkimą reikėtų pradėti nuo apmąstymų, kokios paskirties mums dviračio reikia, t.y. kur ir kaip dažnai su juo planuojame keliauti.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Išvengti pragaro kelyje gali padėti namų darbai1
Eismo spūstys šalies tarpmiestiniuose keliuose, ypač švenčių ar ilgųjų savaitgalių dienomis, – dažnas reiškinys, išprovokuojantis neigiamų emocijų ar netgi agresyvumo protrūkių. Kaip tramdyti stresą? ...
-
Skatina vežėjus ir gamintojus
Per kelerius artimiausius metus savo transporto parkus elektriniais autobusais atnaujins dar trylikai šalies savivaldybių paslaugas teikiantys keleivių vežėjai. ...
-
Lietuvoje sveikatos nepasitikrino per 183 tūkst. vairuotojų5
Lietuvoje nuo kitų metų sausio prarasti vairuotojo pažymėjimą gresia per 183 tūkst. sveikatos nepasitikrinusių asmenų. ...
-
„Regitra“: nenorėdami likti be vairuotojo pažymėjimo, kai kurių savivaldybių gyventojai ypač suskubo
Nuo kitų metų Lietuvoje įsigalioja naujai tvarkai, kuomet baigus galioti medicininei pažymai nebegalios ir vairuotojo pažymėjimas. Todėl pastebima, kad aktyviausiai pasitikrinti sveikatą jau suskubo Kalvarijos ir Šilalės bei Klaipėdos rajonų ...
-
Tyrimas: elektromobilių įkrovimo kaina – svarbiausias veiksnys vairuotojams2
ISM universiteto tyrėjų atliktos apklausos duomenys rodo, kad Lietuvos elektromobilių savininkams svarbiausia įkrovimo preferencija yra kaina. ...
-
Nauji greičio matuokliai Vilniuje blyksi be perstojo: per metus – beveik 100 tūkst. pažeidimų5
Pernai liepą Vilniuje pradėję veikti 16 naujų stacionarių greičio matuoklių per metus užfiksavo beveik 100 tūkst. Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų, vien šiemet juos padarė daugiau nei 50 tūkst. transporto priemonių, še&scaron...
-
Draudimo paradoksai: jokių įvykių, bet pabrango?7
Ar kada nors susidūrėte su situacija, kai automobilio draudimo įmoka staiga padidėjo, nors per pastaruosius metus nepatyrėte jokių eismo įvykių ar avarijų? ...
-
Tarp ralio „Aplink Lietuvą“ trofėjų – merų taurės
„Labai patiko varžytuvės, o ypač – techniškos trasos“, – sakė Aidas Valuckas, kartu su Daumantu Vasiliausku iškovojęs pagrindinį ralio „Aplink Lietuvą“ trofėjų – Prezidento taurę. ...
-
Lietuviai naujų automobilių pirko daugiau nei estai2
Praeitą mėnesį Lietuvoje įregistruota 13,7 proc. daugiau naujų automobilių, nei tokiu pat metu pernai, Estijoje – 1,8 proc. daugiau. ...
-
Vienodos kainos „Eleport“ įkrovimo stotelėse – ne vien Lietuvoje
„Eleport“ suvienodino kainas visose Lietuvoje veikiančiose bendrovės įkrovimo stotelėse. Be to, planuojama atidaryti naujų paslaugos elektromobiliams taškų. ...