- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje per metus net 177 dienas sulaukiame kritulių. Lietus apsunkina vairavimo sąlygas – ne tik pablogėja matomumas, bet smarkiai lyjant horizontaliojo ženklinimo juostos tampa sunkiai įžiūrimos. Siekiant padidinti eismo saugumą kai kuriose šalyse pradėtas naudoti taškinis (angl. Dot Line) ženklinimas. Šiemet pirmą kartą šis ženklinimo būdas išbandytas ir Lietuvoje.
Linijos iš taškų
Siekiant geresnio linijų atspindžio vietoje įprastinių horizontaliojo ženklinimo linijų naudojamas taškinis ženklinimas. Tai linijos, sudarytos iš iškilių taškų ar lašo formos iškilimų, reguliariu atstumu užliejamų ant asfalto. Tarp termoplasto taškų paliekami kelių milimetrų tarpai vandeniui nutekėti.
Anot saugaus eismo bendrovės „Biseris“ tyrimų ir komercijos direktoriaus Boleslovo Vengrio, toks kelių ženklinimas yra pranašesnis už įprastinį: „Taškinio ženklinimo paviršius nėra lygus. Specialūs stiklo rutuliukai užpurškiami ant visų – iškilusių ir įdubusių – ženklinimo vietų. Automobiliams užvažiavus ant linijos paviršiaus, dyla tik viršutinis ženklinimo sluoksnis, o šviesą atspindi žemesniuose sluoksniuose esantys stiklo rutuliukai. Dėl šios technologijos linija ilgiau išlieka su atspindžiu.“
„Biserio“ atstovas pasakoja, kad šio ženklinimo eksploatavimo laikas priklauso nuo eismo intensyvumo. Tokiam ženklinimui gali būti naudojama šalto arba karšto plastiko technologija. Plastiku ženklinamos linijos yra atsparesnės padangų trinčiai ir kelio druskoms nei dažai.
Geriau matomos lyjant
B. Vengrys teigia, kad toks ženklinimo būdas dažniausiai naudojamas ženklinant šonines ar vidurio liniją, bet dėl geresnio atspindžio šiuo būdu užsienyje eksperimentuojama ir žymint pėsčiųjų perėjas.
„Pagrindinė taškinio ženklinimo nauda – linijos matomumas lyjant ar esant šlapiai kelio dangai. Taškinis ženklinimas nuo įprastinio skiriasi tuo, kad turi pakankamai didelius tarpus, per kuriuos nubėga lietaus vanduo, o esant įprastoms lygioms linijoms vanduo nusistovi linijos paviršiuje ir ant linijos esantys stiklo rutuliukai nebeatspindi šviesos. Skirtumas ypač gerai matomas tamsiuoju paros metu“, – pasakoja B. Vengrys.
Specialistas taip pat pabrėžia, kad tokios linijos saugesnės ne tik dėl geriau atspindimos šviesos. Automobiliu užvažiavus ant linijos, priklausomai nuo taškų aukščio, jaučiama vibracija, o tai gali apsaugoti vairuotojus nuo išvažiavimo iš kelio užsnūdus prie vairo.
Pirmosios atkarpos Lietuvoje
Pirmas tokio ženklinimo atkarpas jau galima rasti Kaune, tad vairuotojai galės įvertinti skirtumą.
„Ryškiau matomas ženklinimas gali reikšmingai prisidėti prie saugesnio eismo, nes daug avarijų įvyksta tamsiuoju paros metu ar esant blogoms oro sąlygoms. Lietuva siekia iki 2030 m. žūčių keliuose skaičių sumažinti per pusę, tad, bendradarbiaudami su partneriais užsienyje, stengiamės Lietuvoje pristatyti moderniausias technologijas, kurios padėtų siekti šio tikslo“, – teigia B. Vengrys.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
ES įveda papildomus iki 38 proc. importo muitus Kinijos elektromobiliams5
Europos Sąjunga ketvirtadienį paskelbė įvedanti papildomus laikinuosius iki 38 proc. dydžio muitus iš Kinijos importuojamiems elektromobiliams, nustačiusi, kad jų gamintojai gauna naudos iš „nesąžiningos subsidijavimo“. ...
-
Vilniuje vyks Lietuvos dainų šventė – susipažinkite su eismo ribojimais
Jau šią savaitę Vilniuje prasidės vienas laukiamiausių metų renginių – šimtmetį mininti Lietuvos dainų šventė, kurios programą galite rasti čia. Dėl didelio dalyvių skaičiaus mieste galimos spūstys, taip pat dėl pasir...
-
Kauno sankryžose plečiasi korių tinklas10
Prieš kelerius metus Kaune pristatyta eismo naujovė – sankryžose nubraižytas geltonų linijų korys. Dabar ši priemonė papildė dar kelias ypač judrias sankryžas. ...
-
Naujų automobilių pardavimai Estijoje pirmąjį pusmetį krito 12 procentų
Estijoje per pirmąjį pusmetį nupirkta kiek daugiau nei 12 tūkst. naujų automobilių – apytikriai 12 proc. mažiau nei prieš metus, skelbia viena prekybos jais įmonių „Elke Tallinn“. ...
-
Keičiasi automobilio techninis pasas8
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni1
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją18
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Tarp rojaus ir pragaro – įkrovimo stotelė7
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne. ...