Transporto pulsas: ką liudija pokyčiai?

  • Teksto dydis:

Valstybinės reikšmės magistraliniuose keliuose 2020 m. bendrojo transporto srautas, palyginti su 2019 m., sumažėjo 8,6 proc., tačiau 2,6 proc. išaugo autotraukinių eismas.

Pateikė rezultatus

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) atlikto vidutinio metinio paros eismo intensyvumo (VMPEI) magistraliniuose, krašto ir rajoniniuose keliuose stebėjimo rezultatai iš dalies atspindi šalies ekonomikos vystymosi tendencijas.

Krašto keliuose bendras eismo intensyvumas 2020 m. sumažėjo apie 4,2 proc., palyginti su 2019 m. Šiuose keliuose mažėjo ir krovininio transporto (7,9 proc.) bei vilkikų (5,8 proc.) eismo intensyvumas.

Krašto keliuose 2020 m. krovininio transporto eismo intensyvumas buvo mažiausias nuo 2005 m.

Valstybinės reikšmės rajoniniuose keliuose bendrojo transporto eismo intensyvumas augo 1 proc., krovininio transporto – 2,5 proc., o vilkikų – net 9,1 proc.

Karantino įtaka

Pokyčiai šalies magistraliniuose keliuose (2019–2020 m.): Vilnius–Kaunas bendras eismo intensyvumas –12 proc., krovininis +2 proc., Kaunas–Klaipėda bendras –4 proc., krovininis +6 proc., Klaipėda–Šventoji bendras –3 proc., krovininis +19 proc.

Magistralėje Ryga–Šiauliai bendras eismo intensyvumas sumažėjo 23 proc., Merkinė–Druskininkai 21 proc., Panevėžys–Saločiai 18 proc., Vilnius–Minskas 15 proc.

2020 m. vasarą, atšaukus karantiną, daugelyje kelių, vedančių lankytinų vietų link, eismo intensyvumas buvo didesnis nei 2019 m., tačiau, įvedus judėjimo ribojimus, metinis eismo intensyvumas daugelyje vietų buvo mažesnis nei 2019 m.

Naudingi duomenys

VMPEI duomenys svarbūs ne tik specialistams vykdant kelių projektavimą, bet ir gyventojams, nes tai vienas pagrindinių rodiklių, lemiančių valstybinės reikšmės kelio ruožo vietą prioritetinėse kelių tvarkymo eilėse, taip pat nustatant kelių priežiūros lygį.

Be to, atžvelgus į krovininio transporto eismo intensyvumo duomenis, parenkami projektavimo ir kelio dangos konstrukcijos sprendiniai, eismo organizavimo priemonės.

Įvertinus keliais važiuojančių transporto priemonių poveikį aplinkai yra rengiami triukšmo žemėlapiai.

Eismo intensyvumo duomenys naudojami analizuojant eismo pokyčius, tendencijas, tranzitinio transporto judėjimą valstybinės reikšmės keliuose, rengiant galimybių studijas ir teritorijų planavimo dokumentus.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių