- Eleonora Budzinauskienė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybės planai didinti minimalią mėnesinę algą (MMA) prieštarauja sudėtingai ekonomikos situacijai, todėl gali pakirsti transporto įmonių finansinį stabilumą, teigia vežėjai.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) generalinio sekretoriaus Povilo Drižo, MMA didinimas dėl galiojančio koeficiento transporto įmones paveiks kur kas skaudžiau nei kitus verslus.
Nuo kitų metų sausio MMA ketinama padidinti 35 eurais – nuo 607 iki 642 eurų popieriuje.
„Tačiau dėl komandiruojamiems darbuotojams taikomo 1,65 MMA koeficiento tarptautinio transporto vairuotojų atlyginimai padidės ne 35, bet 58 eurais. Tokiu atveju tolimųjų reisų vairuotojams taikomas MMA didėtų nuo 1001 iki 1059 eurų“, –pažymi P. Drižas.
Jo teigimu, vertinant transporto įmonių šių metų finansinius rezultatus, MMA pakėlimas daugelio įmonių pelno eilutėje virstų nuostoliais.
Statistikos departamento duomenimis, per šių metų pirmąjį pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2019 metais, sausumos transporto pajamos traukėsi 8,9 proc., o įmonių grynasis pelnas prieš apmokestinimą sumenko net 30,4 proc.
Pasak P. Drižo, reikšmingos įtakos pelno susitraukimui transporto ir saugojimo sektoriuje turėjo būtent Vyriausybės sprendimas nuo 2020 metų pradžios didinti mokestinę naštą per dienpinigių apmokestinimą.
„Sausumos transporto sektoriaus įmonių pelningumas šių metų pirmąjį ir antrąjį ketvirtį atitinkamai sudarė vos 1,2 ir 1,9 proc., kai pernai svyravo 5 proc. ribose. Daugiau nei pusė visų įmonių šįmet dirba nuostolingai. Papildomas darbo jėgos apmokestinimas neabejotinai turėtų dar didesnį neigiamą poveikį įmonių finansiniam stabilumui“, – sako P. Drižas.
Jis nurodo, kad sausumos transporto įmonės per pirmąjį šių metų pusmetį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, veržėsi diržus ir mažino bendrąsias išlaidas 5,4 proc., iki 3,17 mlrd. eurų. Tuo tarpu išlaidos darbuotojams per tą laiką išaugo 100 mln. eurų.
Verslo atstovai ragina Vyriausybę MMA klausimą atidėti dėl pernelyg neapibrėžtos ekonominės situacijos, taip pat atitinkamai atlikti šio pasiūlymo poveikio vertinimą.
„Svarstant didinti MMA, svarbu kompleksiškai įvertinti krovininio kelių transporto sektoriaus finansinius rezultatus ir galimas pasekmes. Girdime, kad MMA didinimas grindžiamas greitu Lietuvos atsigavimu po COVID-19 krizės ir pozityviomis ateinančių metų ekonominėmis prognozėmis. Tačiau krovininio kelių transporto sektoriaus finansinė būklė aiškiai rodo, kad sektorius nepasiruošęs darbo užmokesčio bazės didinimui, – sako P. Drižas. Be to, MMA didinimas gali paaštrinti nedarbo lygio problemą Lietuvos regionuose, kuriuose krovininio kelių transporto įmonės sukuria reikšmingą dalį darbo vietų“.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vyriausybėje – siūlymas laikinai stabdyti antro vėjo parko Baltijos jūroje aukcioną
Vyriausybė sieks laikinai stabdyti antrojo 700 megavatų (MW) strateginio vėjo parko Baltijos jūroje rangos darbų konkursą. ...
-
Nusiteikite: šventės šiemet kainuos dar brangiau
Nors už lango vis dar niūrus sausis, šiltnamiuose jau pražydo pirmosios tulpės. Gėlininkai sako, kad šiemet įprastų tulpių mažai – žmonės ieško išskirtinių formų ir spalvų, kad kartais net sunku pasakyti, kokia t...
-
Apie išmokas Lietuvos ūkininkams: tai yra skandalas
Ūkininkai piktinasi – konkuruoja toje pačioje rinkoje, tačiau gauna kone trečdaliu mažesnes Europos Sąjungos (ES) paramos išmokas nei vidurkis. Kad padėtį reikia išlyginti, sako ir naujasis žemės ūkio ir maisto eurokomisaras, ta...
-
Iki istorinio žingsnio liko nedaug: bus gražus, įprastas savaitgalis, lemputės nė nesumirksės
Liko vos dvi savaitės iki istorinio žingsnio – Baltijos šalys atsijungs nuo sovietinės elektros sistemos, dar kitaip vadinamo BRELL žiedo. ...
-
Lietuva tęsia milijardų paieškas
Siūlymų, iš kur gauti pinigų gynybai, kaip iš gausybės rago. Prezidentūra norėtų gauti daugiau lėšų apmokestindama valstybės rezervus, paimti ir įdarbinti žmonių indėlius, dar labiau prispausti šešėlį, na ir, ...
-
Lietuvoje – vis daugiau darbo jėgos iš užsienio: prakalbo apie vieną šalį
Lietuvoje daugėja leidimą gyventi šalyje turinčių filipiniečių, dvigubai padidėjo leidimus turinčių Pakistano, Bangladešo ir Indijos piliečių skaičius, rodo sausio mėnesio Migracijos departamento duomenys. ...
-
Kelionių organizatoriai: tikrai yra kelialapių juokingomis kainomis
Lietuvoje ir Europoje pastaraisiais metais žiemą trūkstant sniego, lietuviai šaltojo sezono atostogas vis dažniau praleidžia slidinėdami Skandinavijos šalyse, tačiau aktyviai keliauja ir po šiltuosius kraštus, sako turizmo ve...
-
Lietuvoje pernai registruoti 42 baltarusiški traktoriai – dukart mažiau nei užpernai
Lietuvoje praėjusiais metais buvo registruoti 42 baltarusiškai traktoriai, tai yra maždaug du kartus mažiau negu užpernai, šeštadienį pranešė LNK žinios. ...
-
Generalinis komisaras finansavimą vidaus saugumui ragina susieti su BVP
Lietuvos policijos generalinis komisaras Arūnas Paulauskas ragina vidaus saugumo tarnybas finansuoti skiriant fiksuotą procentą nuo šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), kaip finansuojama krašto apsauga. ...
-
Vilniuje norima įvesti rinkliavą už dalijimąsi paspirtukais ir dviračiais
Vilniuje ketinama įvesti rinkliavą už leidimus dalintis elektriniais paspirtukais ar dviračiais. Vieno euro mėnesio rinkliavą joms reikėtų mokėti už kiekvieną siūlomą paspirtukų ar dviratį. ...