- Dainius Cubera, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jeigu šaltą žiemos rytą jums nepavyksta užvesti automobilio, varomo benzinu, beveik visais atvejais bus kaltas nusilpęs akumuliatorius. Visgi dyzelinio variklio neužsivedimo priežasčių gali būti ne dvi ir ne trys.
Būdų, kurie padės užvesti automobilius net šalčiausią žiemos rytą, yra ne vienas. Žinoma – geriausia prižiūrėti savo automobilį. Na, o jei šaltis jus užklupo netikėtai, užvesti dyzelinį variklį šaltą žiemos rytą gali padėti chemikalai.
Tiksliau sakant, viena cheminė medžiaga, kurios pavadinimą tikrai esate girdėję – eteris. Tai – cheminis junginys, kuris yra skystis – bespalvis ir labai degus. Kai kurios eterio atmainos netgi yra puikiai tinkamos varikliams. Teigiama, kad šiek tiek modifikavus dyzelinį variklį į jį galima drąsiai pilti eterį, kuris veiks taip pat gerai kaip ir su dyzelinu.
Kaip tai susiję su šalto variklio užvedimu? Teigiama, kad į oro įsiurbimo angą įpylus šiek tiek eterio, dyzelinis variklis užsives akimirksniu, net ir esant itin žemai temperatūrai.
Vilniaus Gedimino technikos universiteto transporto inžinerijos fakulteto Automobilių transporto katedros vedėjas Saugirdas Pukalskas teigia, kas tai nėra mitas – eteris tikrai padės užvesti dyzelinį motorą net ir esant žemiausiai temperatūrai.
„Eteris padės užvesti variklį, bet gali jį ir sugadinti, jeigu šios medžiagos bus per daug“, – tikina technikos ekspertas.
Pašnekovas taip pat paaiškina išsamiau, kas tai yra eterio skystis ir kodėl jis gali draugauti su dyzeliniu varikliu:
„Dyzelinas, žinia, užsiliepsnoja nuo suslėgto ir dėl to įkaitusio oro. Tad, kol variklio detalės šaltos, pasiekti dyzelino užsiliepsnojimo temperatūrą yra sunku, tam reikalingos pakaitinimo žvakės. Eterio užsiliepsnojimo temperatūra žemesnė, tad jis užsiliepsnos greičiau.
Eteris yra lakus skystis, tad, patekęs į variklį, užsiliepsnoja daug greičiau nei dyzelinas.
Bet jeigu variklis šiltas, eteris gali užsiliepsnoti per anksti, o tai gali sukelti variklio atvirkštinį sukimąsi, kitaip sakant, visiškai sugadinti variklį.“
Nors tai atrodo kaip cheminis eksperimentas, tačiau taip tikrai nėra. Specialūs automobilio užvedimo purškalai yra parduodami automobilių prekių parduotuvėse. Aerozoliniai purškalai yra prisotinti eterio ir užvesti dyzelinį variklį su jais labai nesunku.
Kaip tai atrodo, galite pažiūrėti vaizdo įraše žemiau.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Gatvėse, kasyklose – be vairuotojų? Transporto pažanga įsibėgėja1
Kad ir kada prabiltume apie transporto autonomiškumą, galvose ims suktis laikotarpis – po penkerių ar dar daugiau metų. Tačiau realybė yra gerokai drąsesnė – savivaldės transporto priemonės jau dabar sėkmingai vykdo užduotis įvai...
-
Lietuvos naudotų automobilių rinka – neskaidri, tačiau kai kur – dar prasčiau10
Daugumoje šalių naudotų automobilių rinka stabilizavosi ir grįžo į priešpandeminį lygį, tačiau skaidrumas – vis dar pagrindinė problema: tūkstančiai pirkėjų įsigyja transporto priemonių su paslėptais defektais ir suklastota...
-
Automobilio garantija: standartai ir išimtys1
Naujo automobilio garantijos trukmė dažniausiai varijuoja tarp dvejų trejų metų, kai kuriais atvejais siekia ir penkerius. Tačiau rinkoje pasitaiko atvejų, kai gamintojai įsipareigoja gerokai ilgesniam laikotarpiui. ...
-
Universalus transportas: atstoja ir traktorių, ir žaislą
Dauguma vairuotojų keturratį vertina tik kaip pramoginę transporto priemonę. Iš tiesų nemenka dalis Lietuvoje parduodamų modelių iškeliauja į sodybas, palengvindami jų savininkų buitį. Kiek skirtingų funkcijų gali atlikti keturratis?...
-
Iš „Regitros“ – blogos žinios sukčiaujantiems užsieniečiams: pavežėjais tapti bus sunkiau20
Teorijos egzaminą Lietuvoje kasmet laiko daugiau kaip 5 tūkst. užsieniečių. Dabar egzaminą jie gali laikyti lietuvių, anglų, rusų arba gimtąją kalba, už savo pinigus pasisamdę vertėją. Šiemet „Regitra“ išsiaiškin...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos3
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...